Grote auto

Discussie in 'De lounge' gestart door seepje, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hi dames,

iemand hier ervaring met een auto waarbij op de achterbank 2 maxicosi's en een verhoging kunnen?

Wij hebben nu een spacestar en dat gaat dus echt niet passen, we zijn nu aan het kijken naar een picasso / ford galaxy / chevrolet tacuma

Iemand nog meer tips voor grote auto's?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    In een peugeot 307sw past dat!
    Hier ook een tweeling!

3. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een citroen c4 picasso en hier passen 3 stoelen op de achterbank net zoals bij de citroen xsara picasso. De andere 2 auto's ken ik niet

4. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Een Renault Espace? Dan kun je de stoelen achterin eventueel ongelijk neerzetten. Snap je wat ik bedoel? Dus bijvoorbeeld de middelste stoel 20cm naar voren?

App me anders even als je er niet uit komt, dan kan ik mn man eventueel mee laten denken/zoeken.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

In alle auto's waarin 3 volwaardige stoelen zitten past dat.
    En dat zijn er best veel...
    Ford s max (heb ik zelf en passen zelfs 3 stoelen achterin)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

c4 picasso hebben wij (leasebak van m'n man) en daarin past het idd met gemak, tweelingwagen past ook ruim achterin.
    Maar ook op de achterbank van mijn opel corsa en m'n moeders honda jazz past het net, dan zit de oudste in het midden wel wat krapper, maar voor korte stukken gaat het best, maar de tweelingwagen past er niet meer bij.

Zowel de combinatie 1x priori (of verhoger)2x maxicosi als 2x priori en 1x verhoger past in alle 3. Wel altijd de oudste in het midden, dan heb je de meeste speling. Vaak zij het vooral de riemen die het lastig maken, in mijn auto kan ik er net bij om de oudste vast te maken, in sommige andere auto's zul je er net niet bij kunnen, dus altijd eerst proberen. (ik had mijn auto net een jaar toen de tweeling geboren werd en de leasewagen van m'n man moest nog ruim 2 jaar mee, gelukkig paste het in beide auto's anders hadden we best wel een probleem gehad)

7. minon

minon Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem :). In een golf past het ook maar dan zit de verhoger wel met alleen een heupgordel. Als je de rugleuning nog op de verhoger hebt past het ook niet. Je moet dan echt kijken naar auto's met drie volwaardige stoelen op de achterbank en dus ook drie complete gordels.
    We gaan onze golf nu inruilen voor een touran. Die heeft drie volwaardige stoelen op de achterbank + dat we voor ons bedrijf kofferbakruimte nodig hebben omdat ik vaak voor 6 personen dekbedden kussen handdoeken en alles heen en weer sleep.
    Onze dochter zit nog in een groep 1 stoeltje en twee maxicosi's en een groep 1 stoeltje past helaas niet in de golf.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.793
    7.381
    113
    citroen Belingo, die hebben we gekocht omdat we in februari ook 3 stoeltjes op de achterbank moeten en een kinderwagen in de achterbak. Lekker ruim, (en lelijk ;) )

9. minon

minon Niet meer actief

In mijn huidige drie deurs seat ibiza past het ook wel door een maxi cosi op de voorstoel te plaatsen. De duowagen kan ook nog mee maar de boodschappen wordt een lastig verhaal :)

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wij hebben een grandis.

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Renault Laguna station.......

12. natjes

natjes Niet meer actief

Heb een maxi cosi, en twee (grote) vervolg stoelen op de achterbank van onze opel zafira staan, gaat prima!

13. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Inderdaad Opel Zafira, lekker ruim!

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Genoeg opties nog. We gaan binnenkort opzoek omdat we van 2 auto's naar 1 gaan moet ook ik er goed in kunnen rijden en me veilig voelen en met een dikke buik testrit maken zie ik niet zo zitten haha

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Citroën C5 station

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 sw :) Fantastische auto !

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Maxicosi`s zal nog wel lukken, 2 stuks en een zitverhoger, maar als de twins uit de maxicosi`s gegroeid zijn en in een volgend stoeltje moeten, wordt het wéér een ander verhaal, want die stoeltjes zijn weer breder dan de maxicosi`s. Ik neem aan dat je niet na 10 maand ongeveer weer wilt zoeken naar een andere auto. En anders zou je misschien 1 stoeltje helemaal achterin moeten zetten na die tijd en de zitverhoger en 1 autostoeltje op de achterbank.

18. minon

minon Niet meer actief

+1
    Daarom hebben wij ook gekozen voor een auto met drie volwaardige stoelen op de auto ipv een auto die dat niet heeft maar het met 2 maxicosi's en een verhoger wel past. Anders zit je straks mooi te kijken.

19. natjes

natjes Niet meer actief

Met de opel zafira lukt dit ieder geval wel :)

20. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hebben een Ford galaxy 7 zitter .. Echt ideaal..wij hebben er gewoon 1 stoel uit gehaald dus een 6 zitter van gemaakt.. Ideale auto:) motorische perfect nooooit problemen gehad .. Starte en rijden maar..

Deel Deze Pagina