Hi dames, iemand hier ervaring met een auto waarbij op de achterbank 2 maxicosi's en een verhoging kunnen? Wij hebben nu een spacestar en dat gaat dus echt niet passen, we zijn nu aan het kijken naar een picasso / ford galaxy / chevrolet tacuma Iemand nog meer tips voor grote auto's?
Wij hebben een citroen c4 picasso en hier passen 3 stoelen op de achterbank net zoals bij de citroen xsara picasso. De andere 2 auto's ken ik niet
Een Renault Espace? Dan kun je de stoelen achterin eventueel ongelijk neerzetten. Snap je wat ik bedoel? Dus bijvoorbeeld de middelste stoel 20cm naar voren? App me anders even als je er niet uit komt, dan kan ik mn man eventueel mee laten denken/zoeken.
In alle auto's waarin 3 volwaardige stoelen zitten past dat. En dat zijn er best veel... Ford s max (heb ik zelf en passen zelfs 3 stoelen achterin)
c4 picasso hebben wij (leasebak van m'n man) en daarin past het idd met gemak, tweelingwagen past ook ruim achterin. Maar ook op de achterbank van mijn opel corsa en m'n moeders honda jazz past het net, dan zit de oudste in het midden wel wat krapper, maar voor korte stukken gaat het best, maar de tweelingwagen past er niet meer bij. Zowel de combinatie 1x priori (of verhoger)2x maxicosi als 2x priori en 1x verhoger past in alle 3. Wel altijd de oudste in het midden, dan heb je de meeste speling. Vaak zij het vooral de riemen die het lastig maken, in mijn auto kan ik er net bij om de oudste vast te maken, in sommige andere auto's zul je er net niet bij kunnen, dus altijd eerst proberen. (ik had mijn auto net een jaar toen de tweeling geboren werd en de leasewagen van m'n man moest nog ruim 2 jaar mee, gelukkig paste het in beide auto's anders hadden we best wel een probleem gehad)
Hier hetzelfde probleem . In een golf past het ook maar dan zit de verhoger wel met alleen een heupgordel. Als je de rugleuning nog op de verhoger hebt past het ook niet. Je moet dan echt kijken naar auto's met drie volwaardige stoelen op de achterbank en dus ook drie complete gordels. We gaan onze golf nu inruilen voor een touran. Die heeft drie volwaardige stoelen op de achterbank + dat we voor ons bedrijf kofferbakruimte nodig hebben omdat ik vaak voor 6 personen dekbedden kussen handdoeken en alles heen en weer sleep. Onze dochter zit nog in een groep 1 stoeltje en twee maxicosi's en een groep 1 stoeltje past helaas niet in de golf.
citroen Belingo, die hebben we gekocht omdat we in februari ook 3 stoeltjes op de achterbank moeten en een kinderwagen in de achterbak. Lekker ruim, (en lelijk )
In mijn huidige drie deurs seat ibiza past het ook wel door een maxi cosi op de voorstoel te plaatsen. De duowagen kan ook nog mee maar de boodschappen wordt een lastig verhaal
Heb een maxi cosi, en twee (grote) vervolg stoelen op de achterbank van onze opel zafira staan, gaat prima!
Genoeg opties nog. We gaan binnenkort opzoek omdat we van 2 auto's naar 1 gaan moet ook ik er goed in kunnen rijden en me veilig voelen en met een dikke buik testrit maken zie ik niet zo zitten haha
Maxicosi`s zal nog wel lukken, 2 stuks en een zitverhoger, maar als de twins uit de maxicosi`s gegroeid zijn en in een volgend stoeltje moeten, wordt het wéér een ander verhaal, want die stoeltjes zijn weer breder dan de maxicosi`s. Ik neem aan dat je niet na 10 maand ongeveer weer wilt zoeken naar een andere auto. En anders zou je misschien 1 stoeltje helemaal achterin moeten zetten na die tijd en de zitverhoger en 1 autostoeltje op de achterbank.
+1 Daarom hebben wij ook gekozen voor een auto met drie volwaardige stoelen op de auto ipv een auto die dat niet heeft maar het met 2 maxicosi's en een verhoger wel past. Anders zit je straks mooi te kijken.
Wij hebben een Ford galaxy 7 zitter .. Echt ideaal..wij hebben er gewoon 1 stoel uit gehaald dus een 6 zitter van gemaakt.. Ideale auto motorische perfect nooooit problemen gehad .. Starte en rijden maar..