Lieve meiden, MIjn dochtertje van 9 weken oud, zat op 5 voedingen per dag 150/5 dus er zat 4 uur tussen de voedingen. maar sinds gister is het weer moord en brand na ongeveer 2,5-3 uur! Iemand enig idee wat dit kan zijn?...en hebben jullie dit ook weleens gehad? snachts komt ze ook 1x per nacht nog x
ps het is absoluut geen hongerige baby,..want ze drink bijna nooit meer als 120 cc...ze weegt nu 5 kg trouwens!
mijn zoontje is nu ook bijna 9 weken maar zit nog steeds op 6 flessen. 6 flessen van ongeveer 135 de ene keer gaan ze helemaal op en de andere keer niet, hij zit wel op nutrilon forte. Misschien heeft je dochtertje toch meer behoefte aan 6 flessen, en dan 6 flessen van 120... Ik weet niet wanneer ze naar 5 flessen gaan maar volgens mij is dat pas wanneer ze de nacht doorslapen. Want de 6de fles is eigenlijk de nachtvoeding, en als ze deze niet meer nemen dan kan je ipv 6 x 120 naar 5 x 150.. Aangezien die van mij dat nog niet doet zit hij nog op 6 flessen. Ik denk dat ik in jouw geval misschien weer terug te gaan naar 6 flessen bij ons zit er ook 4 uur tussen de voedingen soms wel meer. En de ene keer heeft hij maar 5 voedingen dat verschilt. Ik laat hem zelf altijd een beetje aangeven wanneer hij trek heeft. Succes.
Mijn zoontje zat rond die leeftijd ook nog op 6 flessen met inderdaad nog een nachtvoeding. Ik zou gewoon een fles geven, wanneer ze erom vraagt. En het maakt niks uit als ze deze ene dag 5 flessen en de andere dag 6 flessen drinkt, daar komt vanzelf een ritme in.
wesdaan : Ow van dat doorslapen dat ze dan minder flessen neem ik dat snap ik, Alleen hier is het nu zo...6 flesjes op een dag en dan de nacht er ook nog bij dus de 7e! sorry als ik het een beetje verkeerd omschreef! x
heeft ze niet bepaalde momenten dat ze meer trek heeft? Misschien zou je haar dan meer aan kunnen bieden. En hoelaat heeft ze ongeveer de voedingen? Wat ik ook wil zeggen. Ik zit echt al 4 weken denk op 6 voedingen maar ik denk een week geleden vroeg hij om 7 flessen deze heb ik toen maar gegeven een dag of 2 ( ook ze sprongetje had hij toen weer denk ik) Hij bleef maar huilen en honger houden hij zat toen wel bijna op 900cc op een dag maar nu niet meer, daarna ben ik langzaam de andere voedingen op gaan hogen en nu zit ik weer op 6 voedingen.. hij weegt bijna 5 kilo en krijgt ongeveer 135/140cc per keer. ( ik maak 150 klaar) 'savonds gaan de voedingen meestal op tot de laatste slok maar overdag laat hij vaak 30 soms 40 staan. ( hij krijgt al de forte maar drinkt toch iets meer dan de richtlijnen dat zei dan maar zo als mijn mannetje honger heeft dan krijgt hij van mijn een flesje)
hoi mijn dochtertje is morgen 9 weken oud, en krijgt per 24 uur 6 flesjes van 135cc aangeboden. deze gaan niet altijd allemaal op. meestal zitten er tussen haar voedingen zo'n 3,5/4 uur, maar het wil ook weleens voorkomen dat ze na 3 uur al weer komt. ik geef haar dan gewoon een flesje, en probeer dan na het volgende flesje wel te rekken tot dat er 4 uur tussen de voedingen zit. ik zou het gewoon bij die 6/7 flesjes houden, je kindje heeft het dan gewoon nodig