Ervaringen miskraam gezocht

Discussie in 'Miskraam' gestart door super80, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Helaas hebben wij vandaag te horen gekregen dat ik midden in een miskraam zit. Zou nu 10 weken zwanger zijn. Jammer genoeg bleek uit de spoedecho dat het met 6 weken is gestopt. Het vruchtje zit er nog in en zal er volgens de echo op korte termijn uit komen. Ik heb al enkele dagen bloedverlies en buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Ik heb ervoor gekozen de miskraam nog even af te wachten. Ik zou het graag zelf af stoten. Nu zit ik thuis en ben ik toch wel een beetje bang wat er gaat komen. Misschien kan iemand mij haar ervaring vertellen zodat ik mij ergens op kan voorbereiden?? Alle ervaringen zijn welkom ook die van curretage.

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Och jeetje wat naar voor je! Tja een miskraam...iedere keer is het weer anders. Maar het is eigenlijk altijd zo dat je buikpijn afneemt als je het vruchtje verloren bent. Dat was voor mij altijd een gerustellende gedachte en ik leefde altijd hier naar toe. Soms (en dan met name mijn laatste keer) heb ik dusdanig pijn gehad dat ik er naar uit keek dat het eruit kwam. Dan was de pijn tenminste zo goed als weg.

3. Lila24

Lila24 Actief lid

28 jan 2009
    152
    0
    0
    Het is iedere miskraam anders. De meeste van mijn miskramen was ik al wat langer zwanger. Maar ik heb ook een gehad met zes weken zwangerschap. Ik ben toen eerst een aantal dagen "gewoon" aan het vloeien geweest. Daarna erge krampen en grotere stolsels in het bloed. Eén dag geduurd, daarna nog een dag of vijf door gebloed en toen hield het op. Gelijk weer een cyclus van 28 dagen erna. Nog wel een echo gehad om te kijken of de baarmoeder helemaal leeg was. Wat paracetmol voor de lichamelijke pijn. Het emotionele is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Veel huilen, leeg gevoel, de grote waarom vraag.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Praat over je gevoel en huil als je de behoefte voelt, het is tenslotte niet niets wat je nu mee maakt.

Liefs Lila

4. 4days

4days Niet meer actief

Ze zeggen dat een hele vroege miskraam vooral krampen zijn, en hoe later de miskraam komt, hoe meer het op een bevalling gaat lijken. Bij mijn miskraam met 16 weken kreeg ik ook echt pijnlijke weeen om de minuut. Maar dat zul jij niet krijgen. Maargoed, of en hoeveel pijn het gaat doen zul je toch af moeten wachten...

5. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik zal het dus echt zelf moeten af wachten. Buikpijn begint al iets erger te worden.
    Ben erg verdrietig vandaag. Het wordt opeens werkelijkheid.
    Hopelijk is het allemaal snel achter de rug.

6. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    allereerst heel veel sterkte gewenst!

Mijn ervaring is eigenlijk hetzelfde, hoeveel de pijn bij het verliezen van Sterre veel heftiger was, ik was toen ook ver over twaalf weken, hoeveel weet ik niet. Nu had ik een miskraam bij 10 weken (voor de echo), eerst bloedverlies, dat overgaat in flinke krampen.
    Na een dag of 3 vloeien, voelde ik dat ik moest persen. Toen ben ik het vruchtje verloren. Heel herkenbaar, want het is anders dan bloedstolsels. Je kunt het namelijk gewoon afspoelen onder de kraan. Daarna nog een week gevloeid en nu wacht ik op een positieve ovulatietest, maar ik test nog steeds positief.

Bij een curretage kan je ook vragen om het vruchtje te bewaren als je dat tenminste wilt.

De pijn valt wel mee, het is wat het geestelijk met je doet. Probeer het een plekje te geven!

heel veel sterkte!

xMarilene

7. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Jeetje Marilene dat klinkt nog wel even heftig!
    Voor jou ook nog kort geleden. Bedankt voor je ervaring. Hopelijk mag je snel een posi ovutest hebben en is het snel weer raak!!!!!

Ik hoop dat wij ook snel weer opnieuw kunnen beginnen.

8. 4days

4days Niet meer actief

Heel veel sterkte ermee!! :(

9. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reacties. Vannacht is de miskraam gebeurd. Het was een nare ervaring maar het is achter de rug.

Nu kan ik uitrusten en het een plekje geven.

Bedankt!

10. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hoi Super80,
    ik heb het gevoel dat je mijn zwangerschap beschrijft. Ik zou morgen precies 10 weken zwanger zijn. Vandaag hebben we een termijnecho gehad en kregen te horen dat het ongeveer met 6 weken al is afgestoten. Ik zit nu te wachten op de natuurlijke afstoting. Ben ook heel nieuwschierig en zenuwachtig wat me te wachten staat. Hopelijk is het snel achter de rug, want dan kunnen we weer door.

Jij heel veel sterkte met deze vervelende ervaring.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 3 miskramen gehad. de eerste met 13/14 weken, dat was eigenlijk gewoon een kindje, het zag er ook ongeveer zo uit alleen zat er vlies over de ogen en nog geen vet enz.
    Mijn 2 andere miskramen waren met 6 weken en godzijdank begon dat toen meteen met krampen en afstoting en hoefde ik er niet net als jij pas met de echo achter te komen.
    de tweede miskraam zag ik echt duidelijk een wit iets en bij de 3e zag ik echt niet veel, vooral veel stolsels.

hoe voel jij je nu, nu het een beetje achter de rug is?

12. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    ik heb "maar" 1 miskraam gehad.. dat was met 6 weken heb er gelukkig nix van gezien... maar ik heb er echt dagen/weken verdriet om gehad nog steeds trouwens.. ik was meteen erna weer zwanger en ik kan er nog steeds niet echt van genieten het blijft door mijn hoofd spoken hoe ontzettend blij ik er ook mee ben dat ik nu al 28 weken op weg ben. het is toch een mensje wat je al is het maar een paar weekjes in je hebt gedragen.

Deel Deze Pagina