Bestaat er in Nederland een (privé)kliniek waar (uiteraard tegen betaling) geplande keizersnede wordt gedaan. Kunt u me de contactgegevens van zo'n kliniek geven? In België of Duitsland is ook prima.
hoi Cill, wat is de reden dat je een geplande keizersnede wilt? Voor zover ik weet zijn er in Europa geen klinieken die dat doen. Dat is ook door de wet verboden. Een keizersnede mag aantrekkelijk lijken, maar er moet echt een medische indicatie voor zijn. Er zitten namelijk ook risico's aan en die worden vaak onderschat. Als je echt naar zo'n kliniek wilt, is Amerika volgens mij de enige optie. Maar nogmaals, wat is de reden dat je dat wilt? Ik ben zeker bereid om er verder met je over te praten en je meer advies/voorlichting te geven! Ik hoop dat je weer reageert. Mirjam
De reden is extreme angst voor de bevalling, ik heb je een privebericht gestuurd. Heb het idee dat ik de enige in Nederland ben die de keziersnede in het eerste trimester geregeld wil zien, binnenkort is er geen weg terug meer, nu nog wel...
Nog bedankt voor je uitvoerige antwoord en tips. Vitamine B gebruik ik al vele jaren op dit moment Davitamon Femnatal en ik drink veel melk. Maar ik heb nog steeds geen roze wolk en daardoor veel twijfels...