PCOS en toch een hele regelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semantha, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Hallo,

Zal het verhaal even goed inleiden.
    Vanaf aug 2007 probeerden mijn toenmalige partner en ik zwanger te worden (deze relatie is door meerdere reden op de klippen gelopen en ik heb inmiddels de love of my life gevonden)
    Ik ben gestopt met de pil en mijn cyclus liep vrij regelmatig.
    Totdat ik december niet meer ongesteld werd.. In eerste instantie dachten we dus dat we zwanger waren maar de testen bleven negatief.
    Na veel gezeur bij de huisarts kon ik terrecht bij de gyn en heb een inwendige echo gehad (ik was tot toen nog niet ongesteld geweest).
    Hij kwam met de diagnose PCOS en ik moest maar even gaan afvallen..
    Maar liefst 40 kilo voor hij uberhaubt maar iets wou doen.
    Nu ben ik schildklierpatient en afvallen is voor mij heel erg moeilijk.. Al met al ben ik in een jaar tijd 10 kilo kwijt geraakt maar dit gaat zo een paar jaren plan worden..
    Maar toen.. na die inwendige echo ben in in april ongesteld geworden en vanaf toen tot nu ben ik elke maand ongesteld geweest met een keurige cyclus van 28 dagen nou mooier kan toch niet..??
    Kan het dan toch zijn dat ik geen PCOS heb misschien een vergissing dat die gyn wat te kortzichtig is geweest.
    Met mijn huidige partner zijn we inmiddels opnieuw aan het proberen.
    Ik wil voorlopig nog niet naar de gyn want daar krijg ik toch alleen maar te horen je moet afvallen.
    Ja dat hoor ik mijn hele leven al en ik doe mijn best ook echt wel maar het gaat gewoon niet hard.
    Zijn er mensen die dit herkennen??

Liefs van Semantha

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hoi,

ja dit herken ik ook. Begin dit jaar werd ik in de stopweek van de pil niet ongesteld natuurlijk gaat je gedachten dan gelijk uit dat je zwanger bent. Naar huisarts geweest toen ik een week over tijd was en bloedtest gehad, geen resultaat. Ik mocht van hem een inwendige echo en daar uit is gekomen dat ik dus pco heb.
    Ik heb nu ook een regelmatige cyclus van 28 dagen en vraag me dus ook af of ik dan nog wel pco heb.
    Hier ook vrij zwaar en moest ook gaan afvallen. Ik ben geen schildklierpatient maar heb een waarde van 12,5 dus ook niet echt succes om af te vallen.
    Ben nu wel bezig om er op te letten en hoop dat er een beetje gang in komt.
    Ben benieuwd of iemand een antwoord weet want ook ik snap het niet.
    liefs

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Heb zelf een dochter van bijna een jaar en we willen graag voor een 2e gaan maar tot nu toe lukt het nog niet echt. bij de eerste was het gelijk raak in de eerste ronde.

4. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Hier dus bezig voor het 1e kindje...
    We hopen ooit een wondertje te mogen krijgen maar ja... we blijven hopen :)
    Hier hebben we besloten om het tot ongeveer eind van dit jaar aan te zien we doen het nu nog even een paar maanden op de natuurlijke weg gewoon met berkenen van ongeveer je vruchtbare dagen en dan klussen en hobbien we lekker om de dag.
    Mocht dat niet helpen dan ga ik beginnen met temperaturen en met ovu testen.
    Slijm heb ik niet tot amper ik kan het niet ontdekken zo rond mijn vruchtbare dagen dus dat is geen indicatie.

Liefs

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hoe lang ben je het al aan het proberen? Want misschien klus je gewoon niet op de juiste dagen. Ik ben in feb. gestopt met de pil werd toen na 33 dagen ongi toen 40 en daarna kwam er niets. Alleen ik was zo slim om een ovu testje te doen en ik had me ei op dag 41!! en 11 dagen na me ie had ik al een posi test in me handen. En ik ben ook echt veel te zwaar. Dus met veel overgewicht kan je echt wel zwanger worden dames. Ik was ook heel bang dat ik naar een gyn moest en dat ie dan zou zeggen dat ik af moet vallen want dat is voor alles waar je naar de ha enz gaat het eerste wat ze zeggen ook al heb je last van je grote duim. Daar kan ik me wel aan ergeren. Misschien kun je een seciond opinion(hoe je het dan ook schrijft haha) vragen.

6. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik ben al even bezig zoals hier boven geschreven staat.
    Maar een poosje uit de running geweest omdat het tussen mijn ex partner en mij niet goed ging en uiteindelijk die relatie ook is beindigd.
    En nu met mijn nieuwe partner sinds februari. Dus nog niet zo heel lang.
    Maar ik heb van de gyn dus diagnose PCOS gehad.
    Maar heb dus wel een hele regelmatige cyclus.
    Dus we proberen nog even zo en dan kijk haal ik gewoon ovu testen eens zien of het daar mee wel wil :)

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend zijn sinds begin september 2008 bezig. Alleen werd ik de eerst 2 maanden na het stoppen met de pil regelmatig (waarschijnlijk zat de pil nog in mijn bloed) en daarna ineens onregelmatig ongesteld. In januari ben ik naar de gyna gegaan voor een inwendige echo. Ze zag wel de kralenkrans en in combinatie met het uitblijven van mijn mensturatie en extreme toename van pukkels in mijn gezicht (wat zij acne noemt) zei ze dat ik waarschijnlijk PCO heb. Ik moest 8 kilo afvallen (10% van mijn lichaamsgewicht) en moest temperaturen van haar. Maar ze kon pas daadwerkelijk PCO vaststellen aan de hand van mijn temperatuurkaartjes. Hierop kunnen ze zien of je wel een eisprong hebt of niet.

Ik heb nu inmiddels 5 maanden getempt en ben 6,5 kilo afgevallen en sinds deze maand zie ik eindelijk verandering in mijn tem kaartje en ben ik netjes ongesteld geworden. Kennelijk helpt het toch bij mij het afvallen.

Maar ik snap niet dat er bij jullie PCO is vastgesteld op enkel een echo beeld... Als je regelmatig ongesteld bent en verder geen symptomen hebt dan is het niet zo makkelijk vast te stellen namelijk. Ik zou wel gaan tempen alvast! Dat bevordert de afwikkeling (indien nodig) in het ziekenhuis ook.

Liefs esther

8. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik denk er inderdaad ook hard over om volgende maand te gaan tempen.
    Want om dat nu te gaan doen heeft geen nut.
    Kan beter beginnen aan het begin van mijn cyclus en niet als ik al een week in de cyclus zit :)
    Ik met alleen even goed kijken hoe dat ook alweer werkt.

Liefs

9. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Omdat ik dus wel een hele regelmatige cyclus nu heb snap ik dus ook niet goed hoe hij tot die diagnose is gekomen.
    Waarschijnlijk door mijn erge overgewicht.
    Ik ben echt veel te zwaar dat weet ik ook wel.
    Maar hoe hij er bij komt is mij een grote vraag :(:(
    En dat was dus inderdaad alleen op basis van de echo.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi meiden

ik zal ook even mijn verhaal vertellen en ik hoop dat dit erg positef is en dat jullie er iets aan hebben.
    begin 2007 ben ik gestopt met de pil omdat we graag zwanger wouden worden en niet te oud vader en moeder wouden worden. ik werd gewoon ongesteld altijd rond de 30 dagen cyclus de ene keer 30 en de andere keer 29 dagen dan weer 33 dagen. maar dat was wel oke vondt ik.
    na een jaar proberen waren we nog niet zwanger.
    we besloten naar de ha tegaan deze heeft mijn man met zijn zaad naar het ziekenhuis gestuurd en dit laten onderzoeken. dit was helemaal goed. omdat mijn temp wel normaal was heeft hij me toch maar naar een gyn gestuurd omdat ik dus niet zwanger werd. aangekomen bij de gyn hebben we een intake gesprek gehad( moest niet zwaarder worden) en de keer erna moest ik dag 12 van mijn cyclus komen om te kijken of er een eitje ging rijpen dit gebeurde dus niet. dag 14 weer heen dag16 enz enz maar er gebeurde maar niks. ik had dus pco.
    had normale cyclussen geen acne verder helemaal niets wat op pco kon wijzen. maar toch ik had pco.
    mij werd clomid voorgeschreven 50 mg.
    deze sloeg de maand erna aan en ik had een ei sprong jeuh.
    ik dacht huh dan toch wel pco ik dacht ook zeker te weten dat de gyn een verkeerde diagnose had gesteld.
    ik moest een half jaar proberen was ik dan niet zwanger dan moet ik weer komen. 2 maand had ik 29 dagen cyclus en daarna ging het weer naar 30 dus ik dacht het slaat niet meer aan.
    bij de gyn gekomen idd sloeg niet meer aan.
    toen kreeg ik 100 mg en beng gelijk zwanger!!
    dus meiden als jullie denken dat je geen pco hebt hoef je niet altijd gelijk te hebben hahaha.
    ik ben nu 23.5 weken zwanger en het gaat super goed.
    mijn eitjes willen gewoon niet rijpen en heb hier even hulp van hormonen nodig gehad en toen lukte het gelukkig wel.

als je gyn zegt dat je moet afvallen kan je ook een andere gyn nemen er zijn wel gyns die zich daar niets van aantrekken en als je schildklier patient bent dan gaat het eigenlijk al helemaal niet lukken om 40 kilos eraf. dan ben je straks 80 en dan kan het niet meer. ik zou toch gewoon met je gyn er over praten.
    of een andere gyn vragen!

liefs

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #11 Sunlight, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
    je moet beginnen met tempen op de eerste dag van je menstruatie!
    elke dag om dezelfde tijd en voor het opstaan. dus niet eerst naar de toilet gaan hihi

liefs

12. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie.
    Mijn parnter en ik hebben besloten om het dit jaar nog aan te zien.
    Mochten we niet zwanger raken dan ga ik ook zeker terug naar de gyn.
    In welk ziekenhuis ben je want ik zie dat je uit friesland komt :)

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    De gynacoloog heeft mij er kaartjes voor meegegeven op het op bij te houden, daar staat op dat je iedere ochtend op hetzelfde tijdstip (dus soms de wekker zetten) rectaal moet tempen. Je moet in bed blijven liggen en niet eerst opgestaan zijn om te toileteren o.i.d.

Misschien kun je een kaartje halen bij de gyna. makkelijker om bij te houden met de regeltjes erbij.

Bij wilden ze dat ik alvast ging tempen zodat ik kon zien of ik een eisprong heb en of er verandering optrad tijdens het afvallen.
    Dit is de tweede maand dat ik er 1 heb! Jippie!

Liefs

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid

ik zat in leeuwarden in het ziekenhuis.
    jij ook?

liefs

15. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Nee ik in Heerenveen...
    Sorry dat ik even een poosje niet heb gereageerd. Dat warme weer is niet echt bevordelijk hihihi... Ben er al een paar dagen flink ziek van lol.
    Ik heb ovutesten gekocht en ben al een paar dagen aan het testen maar ze blijven negatief...
    Ook zo vreemd want ik lees wel eens dat je met pcos valse posi testen krijgt...

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland

Ik had ook altijd negatieve ovu testen, ik dacht iedere keer dat ik iets fout deed ofzo ;) maar volgens de gyna komt dat dus gewoon omdat ik geen eisprong had door de PCOS.

Nu eindelijk de eerste maand een regelmatige cyclus gehad met temperatuurstijgingen. Heeft het afvallen (6,5 kilo) toch geholpen. Nu moet ik weer eens nieuwe ovu testen halen om te kijken of ze nu wel werken.

17. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Goed een tijdje na dat ik het bovenstaande bericht had geschreven toch positief getest en maar 1 dag positief..
    Deze ronde ook begonnen met temperaturen en hij geeft gewoon een dik rood kruis aan hihihihihi.
    Heb volgens FF een eisprong gehad op dag 16...
    En had een positieve test op dag 14... weer 1 dag dus..
    Alles wijst er toch gewoon op dat ik een eisprong heb...

Deel Deze Pagina