Eindelijk ons zwangerenclubje vanaf febr. 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door LilyB, 1 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ozo, dus je zit momenteel nog met dezelfde pijn... snap ook wel dat ze niet willen dat je totaal afhankelijk van die band gaat worden. Toch klote hoor
     
  2. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ow wat erg @DCG. Ik lees alle berichten nu pas, want ik kreeg geen meldingen meer :(
    Zo raar, want ik zag ook duidelijk oploop met de eerste testen. Had zulke goede hoop!
    Nu maar hopen dat het de 3e keer goed gaat. Ik zou na een derde keer ook niet meer verder willen op deze manier. Sterkte meid!!!!

    @Zuster9203
    Jeetje wat een verhaal. Een ontsteking, wat een pech om het zo even te zeggen.
    En indd... ik zou eigenlijk niet meer terug willen naar die VK als er al zoveel miskramen waren. Blij dat je gewoon bij de gynaecoloog mag de volgende keer. Maar het blijft gewoon vreselijk dit verlies!

    Hier alweer 30 weken. Ben er eigenlijk wel klaar mee.
    Ik zie er eigenlijk best wel tegenop moet ik eerlijk bekennen. Alles is zoveel makkelijker met 1 kind die morgen alweer 5 wordt :rolleyes:
    Ik heb er ook wel weer zin in, maar ben bang dat ik alles alleen moet doen... en dan die helse nachten. Weet niet of ik het allemaal ga redden. Ik bespreek m’n klachten ook wel met vriend, maar die geeft er weinig geluid aan. Alsof ik niet wordt begrepen/gehoord! Niet serieus genomen. Krijg het gevoel of zeur ik teveel. Zucht...:oops:

    Fijne zondag iedereen, wij gaan zo verjaardag vieren :)
     
  3. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    @Lalaatje90 gefeliciteerd met jullie zoontje! Maak er een heerlijke dag van!
    Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent en alle zorgen die je hebt. Als dalijk alles achter de rug is zul je zien dat het even wennen is en je even ritme moet zoeken, maar ik ben er van overtuigd dat het dan echt wel vanzelf gaat.
    Nog een paar weekjes en dan is het zover!
    En klagen hoort erbij hoor, die laatste loodjes zijn toch het zwaarst en het is ook gewoon ontzettend spannend hoe het gaat zijn met nog zo’n kleintje erbij! Gaat vast goedkomen :)

    Ja, helaas gaat het weer mis, zit te wachten wanneer de bloeding doorzet. Tot nu toe nog geen enkel teken; temp nog steeds hoog, zere borsten, maagzuur....
    Nu officieel 2 dagen overtijd, vorige x was de bloeding toen al begonnen...
    Het lijkt alsof alle moeite steeds voor niets is! We houden nog een klein sprankje hoop, maar denk idd dat bij nog een miskraam de koek wel op is, het wordt er mentaal niet makkelijker op...
    Voor nu dus maar wachten wanneer het gaat beginnen :(
     
  4. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik dacht na je berichtje van gister dat je al een bloeding had, heb je afloop in je testen?

    De pijn is inderdaad nog wel het zelfde. Ene moment gaat beter als het andere. Merk dat als ik mij echt rustig hou dat het redelijk vol te houden is allemaal.
     
  5. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Nee nog geen bloed gezien, alleen aflopende testen... ook geen enkel teken dat er al snel iets gaat doorzetten.. af en toe een trekkend gevoel in mijn buik maar nog geen kramp oid.

    Hopelijk kun je genoeg momenten pakken om echt volledig te rusten, al lijkt me dat moeilijk met al 3 kids.. nog eventjes volhouden..
     
  6. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Vervelend dat je nu zo zit te wachten. En dan is vervelend niet eens het juiste woord :(
    Dan misschien toch de gyn bellen als het niet vanzelf op gang komt?
     
  7. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Hcg was in elk geval snel gedaald, neem aan dat progesteron ook moet dalen..
    vorige keer begon rozeverlies met zo’n zelfde streepje als ik gister op de Kruidvat test had. Misschien duurt het nu net 1a2 dagen langer? Ik wacht het nog wel heel even af, weet nu alleen even niet of het dan toch verstandig is om gewoon de letrozol te starten aangezien ik nu wel langer overtijd ben. Maar ik wil ook niet weer pauze nemen... morgen maar afwachten en als het dan nog niet doorzet is het misschien toch verstandig om wel even contact met de gyn op te nemen..
     
    Dafino vindt dit leuk.
  8. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Miskraam is in gang... mag over 2wk opnieuw testen voor de zekerheid (arts vind bloed op deze termijn nog niet zorgwekkend) en bij negatief resultaat mag ik naar de miskraampoli waar ze verder onderzoek zullen doen.
    Geeft mij wel rust dat er onderzoek gaat komen en we misschien met aanvullende medicatie oid een grotere kans hebben op wel een goede zwangerschap...
     
  9. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze extra gaan onderzoeken. Dat geeft inderdaad wel wat rust en goede hoop voor de toekomst.
     
  10. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Idd, wie weet krijg ik extra medicatie voor na de eisprong oid, dat is allemaal even afwachten. Over 2wk mag ik een afspraak plannen dus nog eventjes langer geduld hebben...
     
  11. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja das wel lastig, maar hopelijk levert het direct resultaat op!
     
    LilyB vindt dit leuk.
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ooohh dames sorry maar was ff zo benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! Zag ineens allemaal bekende namen staan en dacht hey! Daar heb ik lange tijd mee in een groepje gezeten :) De tijd vliegt jeetje, de meeste zijn al bijna aan het einde..
     
    LilyB vindt dit leuk.
  13. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Nou, de afspraak op de miskraampoli staat!
    12 december om 14:00
    Moest toch sowieso een pauzemaand dus die datum komt mooi uit!!
    Ben reuze benieuwd wat er komen gaat en of ze ons kunnen helpen.
     
  14. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Oh fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven!
    Hoe gaat het nu met je?
     
  15. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ja gaat wel goed eigenlijk... vannacht wel even gemene pijn gehad bij mijn schaambot, maar verder geen bijzonderheden. Verlies vrijwel niets momenteel, wat ik toch wel wat vreemd vind, het is vele malen minder dan bij mijn menstruatie. Maarja na een witte test mag ik wel zeker zijn dat al het hcg verdwenen is dus wrs weinig bms ofzo?
    Ben er ook vrij rustig onder, ben allang blij dat er gekeken gaat worden of er evt toch een oorzaak is of gewoon domme pech.
    We halen in elk geval alles uit de kast en dat geeft me een goed gevoel.
    Hoe gaat ie bij jou?
     
  16. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja dat geeft inderdaad een fijn gevoel. Dan weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn. Beter alles even goed na laten kijken.
    Met mij gaat het nog het zelfde. Ben heel moe lig nu ook al in bed. Vannacht slecht geslapen dus kijken of ik nu wat extra uurtjes kan pakken.
     
  17. Zuster9203

    Zuster9203 Fanatiek lid

    10 jan 2019
    1.045
    497
    83
    Vrouw
    Hoi dames,

    Even een update op mijn laatste bericht: de uitslagen van de obductie ( autopsie) van Bram waren helemaal goed, niks gevonden. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn, want dan heeft het geen consequenties voor een volgende zwangerschap. Aan de andere kant is de conclusie nu: pech en/of de onsteking aan de placenta. Maar daar kunnen we dus nooit meer achter komen. Andere mogelijkheden zijn nog: te veel vruchtwater, bmm te snel verstreken, al eerder gaatje in vliezen e.d maar dat is dus allemaal niet meer te controleren. ( Onsteking placenta ontstaat vaak door bacteriële vaginose). Pech is wel moeilijk te bevatten, en als het inderdaad door de ontstekibg komt is het nog moeilijker om te weten dat dit had kunnen worden voorkomen met een simpel anti bioticaatje, als ze me gewoon een x hadden doorgestuurd......maarja, kunnen er niks meer aan doen nu, nu alles afsluiten, plekje geven en hopen dat het ons snel weer gegund is.

    Bij een volgende zwangerschap dus bij de gynaecoloog onder controle. Krijg ik alles gecheckt wat er te checken valt. Zo word ik dus nu regelmatig getest op bacteriële infecties, krijg ik iedere 2 weken, bepaalde periodes zelfs iedere week, en als ik dat wil als ik heel angstig ben op verzoek een echo ( mocht zelfs iedere dag!). Ze gaan m'n bmm opmeten in het proces. En ik krijg eventueel extra progesteron om de baarmoeder rustig te houden. Dokter zei: we hebben een hele trucendoos en halen zo nodig alles uit de kast. Dus dat is fijn en geeft rust.
     
  18. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ow wat fijn dat er zoveel aandacht aan besteed wordt en je meteen bij een gynaecoloog terecht komt.
    Mooi dat het niet aan Bram lag, maar indd wel heel moeilijk te bevatten dat het misschien door die ontsteking kwam en dat t dan met een antibiotica opgelost kon worden. Dan wordt het ineens zo dubbel dat gevoel.
    Willen jullie weer snel voor een kindje gaan?
     
  19. Zuster9203

    Zuster9203 Fanatiek lid

    10 jan 2019
    1.045
    497
    83
    Vrouw
    Jahoor, zijn al bezig. Eigenlijk meteen weer zodra m'n cyclus weer op gang was. Kinderwens is door alles nog vele malen groter dan hij al was, dus we wilden geen tijd verspillen.
     
  20. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat goed van jullie. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn ;)
     

Deel Deze Pagina