Ik heb namens (stief)zusje een vraag.. Ze is nu 9 weken zwanger en zet acrylnagels. Dat betekend dat ze dus veel in die lucht van dat natte spul zit en met vijlen natuurlijk een hoop stof. Ze draagt al wel een mondkapje maar ze is bang voor de lucht die ze inademt.. (Lijkt zo'n terpentine lucht) ze kan de ruimte niet goed ventileren maar ze naakt zich zorgen want van de vk kreeg ze ook niet echt een geruststellend antwoord.. Zijn er mensen hier met ervaring?
Als dat niet goed geventileerd kan worden, is het sowieso niet gezond voor haar. Of het ook effect heeft op de baby zou ik niet weten. Maar alleen al in haar eigen belang zou ik als de sodemieter zorgen voor ventilatie. Er zijn gevallen bekend dat iemand er neurologische schade aan over heeft gehouden door langdurige blootstelling aan die dampen. En dat soort schade is onomkeerbaar.
ik heb begrepen van mijn vk dat je in de eerste 3 maanden geen acrylnagels mag zetten. Die lucht (stoffen) kan schadelijk zijn voor de baby, dus uit voorzorg gewoon niet doen!! na het eerste trimester mag het wel, maar wel in een goed geventileerde ruimte.. Dus misschien toch maar wachten met nagels zetten.. Beter voorkomen dan genezen toch? ik zelf neem het risico iig niet, dan weet ik zeker dat ik niks fout kan doen.
Ik heb al jaren zelf acrylnagels. Ook met de eerste zwangerschap gewoon gedaan en ik heb een gezond kindje gekregen. Heb destijds gegoogled en het belangrijkste is dat je in een ruimte zit dat goed geventilieerd wordt dus voor je zusje is dat wel belangrijk dat ze dat ventileren wel goed doet!!
Ja ze krijgt binnenkort een nieuwe tafel die de lucht en stof afzuigt.. Maar die kamer waar ze nu in zit is eigenlijk voor nood.. Ik was zelf ook al bedenkelijk met die vloeistof.. Zal het doorgeven aan haar!!
Ik werk ook als nagelstyliste (niet fulltime), wel in een goed ventilerende ruimte, goede afzuiger in de tafel, alleen het mondkapje vergeet ik vaak.. Als klant heb je toch minder 'risico' omdat je maar kort in zo'n ruimte zit.. De styliste daarintegen niet Volgens mij is het niet alleen de lucht, maar ook de fijne stofdeeltjes van het vijlen.. Laatst stond er nog een artikel in zo'n blad, geen idee meer wat er gezegd werd.. Sorry, beetje last van dementie -_-'
Zij is zelf de styliste dus ze zit er langer in en hangt erboven! Ze heeft vandaag een echo en ik zei dat ze erover door moest vragen, maar ze is niet zo mondig! ze doet het niet fulltime dus dat scheelt!