Hoe ver ben ik nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

ik heb dinsdag 9 jan. mijn eerste echo, ik ben zo benieuwd hoe ver ik nu ben. Ik weet het totaal niet omdat mijn cyclus zo onregelmatig is.
    Wat denken jullie?
    Wij hebben alleen geklust op 30 nov. en 2 dec. En op 13 dec. had ik een positieve test. Kan het zijn dat als ik tel de 1e week na het klussen als de 1e week zwanger zijn? Dan was ik met testen pas 1,5 week zwanger? Kan dit? Dan ben ik nu 5 weken en dan zie je toch nog niets op de echo volgende week of wel?
    Of zou ik toch al verder zijn?
    Ik weet echt niet hoe ik nu moet tellen.
    Wat denken jullie ervan?

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Je moet tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, mocht je heel onregelmatig zijn dan zou je 2 weken bij je klusdatum optellen dan kom je er geloof ik ook, maar verder is het de echo afwachten ;)

3. Niet meer actief

ok, maar ik moet dus niet tellen vanaf mijn klusdatum?

4. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    in elk geval ben je nu verder dan 5 weken dan. wat in elk geval moet je voor je ei ongeveer 2 weken tellen (even uitgaande van een cyclus van 28 dagen). denk dus dat je minimaal 7 weken bent volgens mij. maar het hangt een beetje af van je laatste menstruatie. op welke datum was deze?

5. Niet meer actief

2 nov. was mijn laatste menstruatie.

Ik hoop echt dat ik verder ben dan 5 weken hoor, anders schiet het echt niet op. :)

Je moet dus echt niet tellen vanuit je klusdatum?

6. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    nee je moet officieel tellen vanaf je laatste dag van je menstruatie. je krijgt dus eigenlijk 2 weekjes kado. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoelang je cyclus is, maar ik zou gezien jou klusperiode. 30 november en verder vanuit gaan dat je officieel zwanger bent 2 weken daarvoor, maar een echo zal echt uit moeten wijzen hoever je echt bent. ik denk rond de 6 a 7 weken, maar ja ik ben geen verloskundige haha

heel veel succes de 9e

7. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Gelukkig tellen ze niet vanaf je klusdatum want ik heb echt geen idee wanneer ons kindje verwekt zou kunnen zijn..
    Maar heel erg is het niet dat je een onregelmatige cyclus hebt. Ik zou gewoon tellen vanaf 2 november.. Het blijft toch een schatting en bij de echo hoor je meer, daar meten ze je baby op om te zien hoe ver je bent

8. Niet meer actief

ok, ik hoop in elk geval dat ze iets kunnen zien de 9e!

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als je 2 november voor het laatst ongesteld was, had je eigenlijk bij een regelmatige cyclus van 28 dagen 30 november ongesteld moeten worden, maar toen heb je dus geklust en je bent nu zwanger dus een cyclus van 28 dagen heb je blijkbaar niet gehad ;)
    Dus nu in eerste instantie voor de schatting zou ik zeggen dat je nu een week of 7 zwanger bent (kan ik zo snel uitrekenen omdat ik waarschijnlijk ook rond 30 november zwanger ben geworden ;) )

10. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    als ik vanuit ga dat je laatste ongi 2 november was ben je nu ongeveer 8 - 9 weken zwanger, in ieder geval van harte gefeliciteerd.

Groetjes,
    N22

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dit lijkt mij toch ook minimum 7 weken, dus hartje zal al te horen zijn en kleintje al te zien op de echo.
    Succes!

12. Niet meer actief

Hey Mist, grappig dat jij ook rond die datum zwanger bent geraakt!
    Ik hoop dat het klopt!

Wanneer heb jij je eerste echo?

Ik hoop in elk geval dat jullie gelijk hebben!

13. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Je hebt dit toch al eens eerder gevraagd toen je net positief getest had. Toen heb ik ook al op je vraag geantwoord

Ik zou 2 weken voor je klusdatum aanhouden en vanaf daar rekenen..
    Ik zou gaan rekenen vanaf 16 november, dus dan ben je morgen 7 weken

Maar alleen de echo kan je zekerheid geven.

14. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Oh ik denk begin februari ergens, moet eerst 22 januari naar de vk en dan zal ik wel een briefje meekrijgen om met 12 weken een echo te laten maken..

15. Niet meer actief

spannend! Ik krijg nu al een echo omdat ik dus echt niet weet hoe ver ik ben. Ben echt benieuwd. Ik heb 's avonds ook mijn 1e afspraak bij de verloskundige.
    Dus ik hoop dat er al iets te zien is.

Deel Deze Pagina