k heb van de gynaecoloog een progynova kuur gekregen om mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen. Ik las op internet op allerlei topics dat je geen eisprong kan krijgen met Progynova. Nu had ik gisteren een test gedaan omdat ik weer vruchtbaar slijm voel. De test was heel licht. Net heb ik een nieuwe test gedaan en die is weer veel donkerder. Vruchtbaar slijm is nog steeds aanwezig en heb vandaag al de hele dag last van steken. Toch een eisprong bijna in aantocht. Ik begrijp het echt niet. Iemand ervaring? Ik weet dat de test donkerder moet zijn maar dit geeft wel aan dat er al iets aankomt.
Bij mij gaat ie de hele cyclus op en af en tussendoor heb ik dan de knaller. Dus ik weet niet of dit wel iets zegt. De test reageert op je LH en die heb je altijd natuurlijk.
Waarom geeft dit aan dat er iets aankomt? Deze is gewoon negatief.Ovulatietesten zijn de ene keer donkerder dan de andere keer omdat je je hele cyclus lh in verschillende hoeveelheden in je lichaam hebt.Je kunt niet aan een ovulatietest zien of er wat aan komt.
Het lh hormoon heb je altijd in je urine. De ene dag meer dan andere dagen. Het streepje wat je nu hebt zegt dus absoluut niet dat er perse iets bezig is.
Een ovulatietest geeft pas aan dat er iets aankomt als beide streepjes minstens even donker zijn. Dat is bij jou absoluut niet het geval. Jouw test zegt niks, behalve dan dat ie negatief is. Sommigen hebben zelfs zulke streepjes als hun menstruatie in aantocht is! En nee... Een ovulatietest hoeft absoluut niet op te lopen naar een piek als je denkt dat dit een oplopend streepje is. Bij de meeste vrouwen knalt een ovulatietest helemaal uit het niks na dagen of weken op en neer geschommeld te hebben. Voor hetzelfde geld is je streepje morgen gewoon weer lichter dan vandaag.