Juist als je het helemaal gehad hebt...

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1979kik, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Ik ben aan het rechtkrabbelen na een vroege mk, het was een intense week maar ik kan het licht toch terug een beetje zien schijnen.
    Ondanks men pijn en verdriet heb ik toch soms al gedacht "mag ik nu beginnen gieren?".
    2 voorbeelden :
    -de dag dat het bloeden van men spontane mk uitbreekt, begeeft men wasmachine het..o ironie!
    -de maandverbanden vliegen erdoor, ik stuur men man gisteravond voor sluitingstijd nog snel naar de supermarkt voor een extra pak:EXTRA dik, EXTRA lang én met vleugeltje.
    Met wat komt de schat terug...INLEGKRUISJES :$
    O ironie!

Nog voorbeelden, komaan ladies laat jullie gaan!!

2. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Mijn tweede mk... de nacht voor we de eerste echo kregen (zondag op maandagnacht, maandag echo) ging het mis... Wat dus een leuk bezoek aan de gyn had moeten zijn, werd een verdrietig iets. De gyn heeft "gelukkig" wel die maandag meteen het vruchtzakje kunnen verwijderen, dat scheelde weer in bloedingen..
    Over ironie gesproken..

Knuf Sookie

3. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Yup, ik had een echo ma 10 aug. met een zwak kloppend hartje. Dinsdag 11 aug. open ik de website en ik krijg fatal error in beeld (nadat ik die pagina al 5 keer had geopend die avond en hij direct na die melding alsnog opende). Later blijkt dat het hartje van het kindje dinsdag 11 aug helemaal gestopt is met kloppen en niet verder is gegroeid. Ironie!
    Daarnaast was dat de dag dat mijn ouders zoveel jaar getrouwd waren geweest als ze niet waren gescheiden. Lekker...
    Verder met mij andere zwangerschappen die in mk eindigden ook van die ironische dingen. Ws valt het gewoon meer op.

Mooie tekst trouwens Sookie, in het rood!
    xxx Sue

4. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Sue, thnx!

5. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    twee weken na de miskraam vertelde mijn vader meij dat het niet zo goed ging. mijn moeder wist niet of ze nog met hem verder wilde. en dat na dertig jaar :$. gelukkig hebben ze een goed gesprek gehad en willen ze het nog een proberen.

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ook geschikt voor dit topic denk ik: na bij de 11-weken-echo te horen hebben gehad dat ik een MA had van een vruchtje met 9 wkn en ik besloot de natuur een kans te geven ipv een curretage, besloot de miskraam door te zetten op de eerste verjaardag van mijn dochter...

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mijn miskramen waren allemaal op een dag waarop een feest was...

8. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Mijn mk brak trouwens door op de eerste dag van men nieuwe werk...
    Direct anderhalve week thuis..en ik wist dat én eindelijk een nieuwe job én een zwangerschap te veel goed nieuws was in één keer...

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    *zucht verdrietig*

10. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Eergisterennacht zat mijn man heel de nacht in zijn dromen te roepen, iets wat ik hem normaal nooit heb horen doen. Een zware nachtmerrie dus.

Smorgens toen ik opstond was alles nog ok, en toen begonnen de bloedingen. Kreeg eerst een telefoontje van een klant, dat ik bedankt was voor al het werk maar dat ze voor alle zekerheid toch doorgingen met een andere leverancier die al iets langer bestond. Grote financiele dumper dus.

Daarna vertelt mijn man zijn droom: Mijn overleden grootmoeder (die 7jaar gestorven is voor ik mijn man leerde kennen) zat naast mijn bed en probeerde me te troosten en een broodje te geven. Op het moment dat hij beseft dat ze een geest is probeert hij haar te verjagen maar het lukt niet. Vandaar die rare kreten dus snachts. Ik schrok me dood toen ik dat hoorde. Dacht neeeen, dat is slecht nieuws..mijn dode grootmoeder aan mijn bed en bloedingen, ik ben normaal niet bijgelovig maar dit was echt vreemd.

En dan s'avonds krijg ik nog een elleboog stoot van mijn man omdat hij zich net draaide op het moment dat ik achter hem iets wou oprapen, tand door mijn lip.

Superdag gisteren, echt :(

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik had voor mijn verjaardag (23aug) een grote bos rozen gehad van mijn vriend. 25 voor mij en 1 voor leah en 1 voor de kruimel in mijn buik. de zondag voor mijn 2de echo (de 30ste) ging ik de bloemen nog even vers water geven, was er 1roos die nog 1of2 blaadjes had?? zei nog tegen mijn vriend, als dat maar niet de ene is voor de kruimel.....

de zaterag erop dacht ik dat ik het vruchtje verloren was. s'avonds moesten mijn schoonouders (die in de buurt wonen) naar een feestje, dus ze belden in de auto rond 10uur of alles goed was. dus ik dacht: mens doe normaal, alles gaat hier goed.
    een half uur later verlies ik redelijk wat bloed?? dan een tante gebeld die hier achter woont.

toen bleek het er nog niet uit te zijn. kreeg de donderdag erna van de gyn cytotec mee, dus ik vroeg nog heel duidelijk: ga ik hier veel bloed mee verliezen? want ik heb na mijn bevalling een fluxus gehad. nee dat zou meevallen. s'avonds laat met de ambulance naar het ziekenhuis, heel veel bloed verloren.

wilde niet gecurreteerd worden, want dit heb ik al eens gehad (na mijn bevalling) en toen was mijn vriend er gewoon bij die me wegbracht, wachtte tijdens de operatie op me en toen ik terug op de kamer was was hij er ook. nu was ik alleen (nou ja, vriend was er niet) dat was de reden waarom ik niet gecurreteerd wilde worden. en de vrijdag de 11de bleek dat het vruchtje er nog helemaal inzat (een moederskindje??) dus moest alsnog gecurreteerd. kwam ook huilend uit de narcose en de verpleegsters dachten dat ik pijn had, nee hoor ik had nergens zeer, nou ja, in mijn hart alleen....

ironie ja;)

12. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    ik ben op vrijdag de 13de gecuretteerd van een beebje dat op 11 september uitgerekend was... Fijne data :$

13. Loe

Loe Niet meer actief

Afschuwelijk!

14. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Lekker zwartgallig ook dit topic! Ik wil niet ongevoelig overkomen, maar ik vindt het echt fijn en mooi dat we ook dit ff kwijt kunnen. ff sarcasme de toon laten voeren bij onze verliezen. Knap van ons dat we de humor ervan in kunnen zien!

Yasmine, dat klinkt echt wel heel heftig ja! Mijn nekharen staan overeind!

Brenjomi, hoi Hoe gaat het inmiddels met je?

xxx Sue

15. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Hier ook nog zo'n een. Ik kreeg een echo (niet bij eigen gyn) omdat ik bloedverlies en krampen had gehad. we komen daar binnen de gyn zegt; Zo gaat u zitten! ZO NIEUWE RONDE NIEUWE KANSEN! zegt ie ineens dus ik kijk hem zo aan (was in en in verdrietig van binnen) en ik was zo perplex dat hij dat zei, dus ik zeg heel verdrietig nou dat hoop ik uiteindelijk welja. NOU MEVROUWTJE NIET ZO NEGATIEF!! Ik zeg moet ik dan vrolijk zijn als ik misschien een miskraam krijg???? nou en toen schrok hij zo, hij wist er helemaal niets van!!! En voelde zich knap lullig. De volgende dag was het ook nog eens KERST!

16. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    vergeten te melden; het was idd mis die keer

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @sue,
    hier alles redelijk. nog anderhalve week en dan komt mijn vriend weer thuis:D daar ben ik heel blij mee. dan denk ik dat er nog een groot deel van de verwerking komt.

en inderdaad vind het ook goed en fijn dat we sarcastisch kunnen doen.

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    19 maart '09 mk met 6.3 weken....
    19 augustus '09 vmk met 4.3 weken....

Liefs Cyntje78

19. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    nog eentje..
    gyn was 100 procent zeker dat door men korte zwangerschap, vruchtzakje was 4 wken dat het er vanzelf zou afkomen..
    Nu, enkele weken later bleef ik bloeden, echo laten nemen het vruchtzakje zit er nog volledig.
    vrijdag..curretage...
    alles wat kan tegenslagen slaat tegen.
    mag ik er ook bij zeggen dat ik nu al 2 weken ziek heb moeten melden op een nieuwe dienst waar ik 3 weken werk én dat onze verwarming stuk is net nu ik hele dag thuis zit..

20. babs81

babs81 Niet meer actief

vandaag zou ik beginnen op mijn nieuwe werk... helaas gisteren begonnen en vanm kwam het eruit!!! meteen moeten zeggen dat ik zwangerw as

Deel Deze Pagina