Ineens thuis bevallen inplaats van ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Blaak, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo,

Even een vraagje.. Ik wou altijd in het ziekenhuis bevallen enzo, en deze zwangerschap ook. Maar wat nou als ik 38 weken ben en de weeen beginnen en ik plotseling thuis wil bevallen? Mag dat? De bed staat dan wel op klossen al want die moet ik over 2 weken ophalen (moest van kraamzorg). Ik loop ook bij de gyneacoloog dus geen verloskundige.

Iemand ervaring?

Groetjes, Mandy

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij mag je altijd thuis bevallen.....soms heb je zelfs geen keus! ;)

Ik wilde heel graag..maar helaas dacht Ruben er anders over.....

Heel veel succes met je laatste loodjes en je bevalling!

Elmo

3. karin mv boas

6 dec 2007
    43
    0
    0
    als je bij de gyn loopt ipv bij de vk,dan kun je volgens mij niet thuis bevallen.bij de gyn kom je toch alleen terecht als je medische indicatie hebt?
    als je geen medische indicatie hebt mag je wel thuis bevallen,maar moet je wel een verloskudige hebben/zoeken.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh ja, uiteraard bij een Gyn niet...of je moet hem / haar zover krijgen dat ze bij je thus komen ;)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb op het laatste moment besloten dat ik thuis wilde blijven. Voordat de weeen begonnen wist ik echt niet, wat de beste plaats was.

6. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Je mag als je bij een vk loopt het to op het laatste moment zelf bepalen. ( toevallig gister gevraagd.) Weet het namelijk ook nog niet.

Dus dan kan je in overleg met de vk beslissen wat wel en niet verstadnig is. En als je bij een Gyn loopt mag je volgens mij niet thuis bevallen.... want die komt namelijk niet bij jou thuis. Dus dan is er maar 1 optie en dat is ziekenhuis.

Maar voor de andere dames ook succes met de beslissing.

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm.. nou ja we zien wel hoe het loopt.
    Ik loop bij de gyn omdat mijn eerste dochtertje extreem vroeg geboren was (met 27 weken al!)
    Deze zwangerschap kreeg ik ook spontaan weeen met week 28, maar stopte gelijk na Adalat pilletjes dus mocht ik gelijk naar huis. Nu kan ik de 40 weken wel aan zegt mn gevoel. Dan zou het toch niet echt een probleem zijn om thuis te bevallen?

Maar ik denk ook misschien tegen die tijd dat ik juist naar het ziekenhuis wil, omdat het " idee " veiliger is en er is verdoving achter de hand (niet dat ik dat wil, maar is wel een fijner gevoel om te weten, hihi).

Groetjes, Mandy

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Op zwangerschapsgym vertelden ze dat je inderdaad op het moment dat de weeën beginnen, nog kunt kiezen wat je het liefst wilt: thuis of naar het ziekenhuis.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja normaal gesproken kun je op het laatste moment nog beslissen, maar als je bij de gynaecoloog loopt, wie bel je dan als de bevalling is begonnen?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk ook dat thuis bevallen alleen kan als je gyn jou overdraagt aan een vk. Als je die mogelijkheid wilt openhouden, zou ik dat bij je eerstkomende controle bespreken met je gyn, ik heb geen idee of die daar voor in zal zijn.
    Bovendien moet er ook een vk zijn die je nu nog kan opnemen in de praktijk, maar dat zal meestal niet zo'n punt zijn.

Maar hartstikke fijn dat je zwangerschap nu zo voorspoedig gaat, geen vroeggeboorte deze keer!

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Als je bij de gyn loopt, en de bevalling begint, moet je de verloskamers van het ziekenhuis bellen. Dat wist ik eerst ook niet hoor, dus ff nagevraagt vorige keer. En dan zeggen hun (verloskamers afdeling) of je moet komen zodat ze gaan kijken, en dan kunnen ze je ook weer naar huis sturen enzo. Maar ja ik heb geen zin om telkens heen en weer te gaan, is een k** stuk rijden, dwars door het centrum van Arnhem heen en honderduizend stoplichten . Dus ik wacht gewoon af thuis tot ik vollop in de weeen zit en dan pas ga. Weet het al bij mn eerste hoe het een beetje gaat, dus tja, dan ga ik daarheen en blijf ik daar gewoon denk ik.

We zien wel! Komt vast wel goed ;)

12. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Als je bij de gyn loopt mag je NIET thuis bevallen! Je hebt dan een zogenoemde medische indicatie. Dit houdt in dat je onder een 2e lijns verloskundige of gynaecoloog moet bevallen en dat een gewone verloskundige jouw bevalling niet mag doen.

Mocht je bevalling beginnen moet je de verloskamers bellen en dan zullen ze jou instrueren om naar het ziekenhuis te komen.

Deel Deze Pagina