eindelijk seks, eindigt in knallende ruzie...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evaatje, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vervelend hoe het is gelopen.

Natuurlijk had hij anders kunnen reageren, want hoe hij het nu heeft gedaan is niet netjes, maar...

Ik ben het wel met smoeki eens dat er twee kanten zijn.
    Hij is na een tijd gewoon erg gefrusteerd en daarom waarschijnlijk even niet helder geweest.

Hij had het even anders aan moeten pakken.

Maar om het het als erg te omschrijven vind ik wel wat ver gaan hoor. Voor de man is de zwangerschap ook niet altijd leuk, en soms walsen wij vrouwen daar weleens overheen.

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Smoekie ik had in het begin van mijn zwangerschap gewoon geen behoefte aan sex. En dat wil niet zeggen dat ik het gewoon wou doen op de goede dagen en erna niet. Want nu die eerste maanden voorbij zijn heb ik er wel terug zin in. Je lichaam veranderd zo erg vanbinnen en dan staat je hoofd er gewoon niet naar. Zelfs zonder kwaaltjes te hebben.

En daar moet de man RESPECT voor hebben.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Pff evaatje, das echt niet tof dit! kan me voorstellen dat je daar enorm van slag van bent... zoiets verwacht je niet...
    2 maanden geen sex en dan zo'n reactie....

Ik ben ondertussen 8 mnd zwanger en de keren dat wij sex gehad hebben zijn op 2 handen te tellen... er gebeurt zoveel in je lijf en helaas is mijn zwangerschap verder van ideaal.... (hoge bloeddruk en loop nog steeds te spugen) nou dan heb je echt geen zin .....
    Gelukkig is mijn lief heel erg begripvol en lief, vindt dat ik het heel goed doe gezien de omstandigheden en dat hij daar trots op is, zeurt nooit over wel of geen sex en als ik eens wat probeer, dan zegt ie vaak dat ik het alleen moet doen als ik het echt zelf wil en niet voor hem....

enneh mannen hebben zelf ook handjes ;) oke is natuurlijk niet te vergelijken met de geweldige prestaties van ons vrouwen... maar ja...;) ;)

Nou ja en we halen straks de schade wel weer in ;)

Jij veel sterkte en hoop dat je man wat bijgedraaid is straks!

Ohja moet wel even kwijt dat ik de opmerking over dat vrouwen alleen zin zouden hebben rond de beruchte dagen en daarna niet meer een beetje kortzichtig vind.... weet niet meer wie die geplaatst heeft, doet er ook niet toe, diegene had gelukkig voor haar, "makkelijke" zwangerschappen gehad..... maar als je lijf je eigenlijk tijdens de zwangerschap zo in de steek laat (want zo voel ik dat wel) dan liggen willen en kunnen heel ver uit elkaar! Want laten we eerlijk zijn, een kindje maak je uit liefde en zodra je zwanger bent blijft de liefde en warmte voor elkaar en wordt nog sterker vind ik en daar komen ook sexuele gevoelens bij.......

4. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    Misschien bedoelde je vent het helemaal niet verkeerd, maar hoe zeg je dat misschien is dit zijn tegenreactie geweest, omdat hij eigenlijk iets goeds wilde doen maar toch verkeerd ging?! begrijp je me een beetje? Natuurlijk is het niet leuk om op die manier behandeld te worden door je vriend/man. Maar ik denk dat die woede meer zijn "angst"was...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    hee meid, ik wil niet vervelend zijn, maar ik moet eerlijk zeggen, dat als ik mijn vriend om wat voor reden dan ook 2 maand geen sex zouden hebben gehad, ik hoe dan ook, zo'n opmerking nooit zou accepteren. Ik vind dit echt veels te ver gaan, gefrusteerd of niet. Mocht mijn vriend zoiets zeggen, zou ik serieus aan hem gaan twijfelen en in ieder geval de komende paar maanden ook geen sex met hem hebben.

Ik vind het gewoon respectloos en dat verdient helemaal niemand!

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

[-( vind het een beetje overdreven van je man om zo te reageren.
    Als of er niet genoeg gebeurt in je lichaam. Ik had in het begin ook niet zoveel zin in sex. Was moe en mss toch een beetje bang dat het fout zou gaan.
    Gelukkig had mijn man hetzelfde en vond hij het ook een beetje een eng idee.
    Hij zal ook nooit tegen mij zeggen dat hij recht heeft op sex....kom nou dan gebruik je je eigen handjes maar als je dat denkt! :rolleyes:
    Ik zou er wel met je man over praten en eerlijk zeggen dat je zijn reactie niet op prijs stelt.
    Ik heb trouwens voor mijn man een boekje gekocht over papa worden. Daar staan alle lichaamlijke veranderingen in en wat een man kan verwachten. Ik geloof dat hij daardoor wel meer begrip heeft gekregen voor mijn 'situatie'. mss een tip? ;)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    die opmerking had ik eerder op de dag geplaatst, en ik snap dat jij die misschien wat te kortzichtig vindt, maar na hier bijna anderhalf jaar rond te hangen en te lezen wat andere soms schrijven, is dat een mening die is opgedaan puur uit feiten geschreven door vrouwen die bezig zijn zwanger te worden of inmiddels zwanger zijn....

en dan met name dat ze "blij" zouden zijn af en toe als het eindelijk zo ver is en ze niet meer iedere keer "moeten" als je zo bezig bent, vindt ik dat je met verkeerde reden aan een kind begint maar goed dat is mijn mening, en dat het voor mannen vaak walhalla is tijdens het zwanger worden en dat ze nu moeten genieten want dat het straks afgelopen is als ze eenmaal zwanger zijn uit net geschreven reactie's heb ik mijn reactie geplaatst, ik weet niet hoe jij ze ziet maar zo kortzichtig vindt ik mijn reactie niet eerlijk gezegd.....

en tuurlijk heb ik het niet over vrouwen die wel willen maar echt niet kunnen omdat het lichaam andere dingen wil, zoals ik al eerder en ook ergens anders aangegeven heb, soms is het niet anders, maar ook dat gaat (meestal) wel weer over....

denk dat je mijn bedoeling wel begrijpt na bovenstaande uitleg... ;)

ook ik heb tijdens beide zwangerschappen periode's gehad dat mijn lichaam mij in de steek liet en ik liever 24-7 op mijn bed lag, maar was blij dat ik die periode voorbij was en we weer van elkaar konden genieten zoals we altijd deden... :)

8. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Als hij het niet verkeerd bedoelde, had hij op zijn minst wat tegen me kunnen zeggen. Maar hij houdt ook zijn mond dicht. ben blij dat hij nu naar zijn voetbal is.

Deze woede was echt geen angst hoor, gewoon pure frustratie!

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Dus jij vind het niet erg als je man je laat liggen op een doorgezakt bed en dat er nog wordt gezegd bedankt voor het verpesten..Nou dat vind ik dus echt veel te ver gaan en dus wel erg!

10. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    zoals je zelf al schreef hebben jullie een goeie relatie en ben je erg geschrokken van deze reactie, ik begrijp hier uit dat het niet (gelukkig) zijn normale manier van doen is.
    Zou het misschien zo kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is en dat het er op een verkeerde manier uitkomt?

Ik probeer het niet goed te praten hoor, hij is zeker fout geweest maar misschien is er meer aan de hand?
    Ik zou in iedergeval met hem rond de tafel gaan zitten om er over te praten, stijfkop of niet, je moet hem toch duidelijk maken dat dit niet kan.

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Helemaal mee eens Danique..

Normaal gesproken is hij helemaal niet zo en was hij sinds mijn zwangerschap ontzettend lief voor me. (daarvoor ook hoor..)Ook al kwamen zijn frustraties eruit, en die begrijp ik echt, had hij best vandaag kunnen zeggen ik heb het niet zo bedoeld bv.

Ik zou niet weten wat er anders aan de hand zou kunnen zijn. We maken eigenlijk nooit ruzie, zijn de beste maatjes en doen heel veel samen. Alleen als we ruzie hebben is die vaak heftiger.
    Dan nog vind ik dit niet kunnen. Normaal ben ik degene die het gesprek begint, nou dit keer echt niet. Ben bang dat ik lang kan wachten... ](*,)

12. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

de reactie van je man vind ik echt niet kunnen :confused:

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Evaatje:
    Hoi,

Ik weet dus niet precies hoe jullie realtie normaliter verloopt en hoe dat gaat bij ruzies.

Je schrijft wel dat als jullie ruzie hebben dat het dan wat heftiger is dan normaal.

Ook geef je aan dat jij gezien hormonen wel wat anders in je vel zit en dat je normaal andere reacties geeft op zijn gedrag...

Denk dat er zeker wel emoties mee kunnen spelen, en dat er misschien wat frustratie en angst van beide kanten zit...

Neemt niet weg dat jij er mee zit met hoe het is gegaan, dat je geschrokken bent en dat het voor jou niet prettig voelt.

Denk dat het belangrijk is dat je het er wel met je partner over probeert te hebben. Zodat jij aan kunt geven wat het met jou heeft gedaan en je misschien ook van hem hoort hoe het voor hem was en wat het met hem heeft gedaan.... :rolleyes:

Als je het er niet over hebt, blijft het misschien tussen jullie in hangen en blijft bij jou misschien de angst voor een herhaling bij een volgende poging bestaan en das denk ik niet goed... :(

Nogmaals dit is allemaal maar mijn mening en ik weet dus niet of dit iets is wat voor jou/jullie zou werken...

In ieder geval wil ik je veel succes wensen en hopen dat het een eenmalig incident was, en jullie samen wel weer kunnen genieten...

Liefs,
    Mili

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    hmmm ik en mijn vriend hadden de humor er wel van ingezien... door het bed zakken hahaha. Misschien had je vriend wel gewoon een ontiechelijke baaldag, maar dat is inderdaad geen reden om zo te reageren. En die ene opmerking van die pikstraf vond ik wel lachen. Praat er anders gewoon met hem over als hij rustig is en zeg dat je zijn reactie niet tof vond. Bied hij vast en zeker alsnog zijn excuses aan.. succes ermee!

15. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Het komt vast wel weer goed, daar twijfel ik niet aan. Maar ik wil gewoon dat hij inziet dat het niet kan. Baaldag of niet...

Ik zal pas zaterdag weer met hem kunnen pratenn. Nu is hij aan het voetballen en morgen heeft hij een avonddienst. Maakt het niet praten wel makkelijker, haha.

Ik denk dat ik deze smiley maar heel groot ga uitprinten en op tafel leg.
    ](*,)

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Misschien een idee om niet te praten maar juist te zoenen en sex met hem te hebben en daarna tegen hem te zeggen wat er laatst is gebeurt vind ik niet zo netjes van je?

Ik denk dat elkaar negeren niet echt werkt, omdat hij je nu niet aanspreekt omdat hij de sex mist en daardoor gefrustreerd is en jij praat niet met hem omdat je er boos over bent dat hij je heeft laten liggen (wat logisch is, dat is niet leuk maar het is een reactie en soms reageert iemand gewoon totaal anders dan je had verwacht).

Jullie denken nu echt langs elkaar heen en je kan daar allebei ontzettend kwaad over blijven, maar in feite is dat nergens voor nodig.

Je hoeft niet altijd op 1 lijn te zitten. De lijnen van elkaar accepteren en respecteren is denk ik veel belangrijker.

17. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Nou Evaatje, ik ben het met je eens. Het was/is een erg egoÏstische actie van hem.

Mijn man loopt het liefst weg als we ruzie/woorden hebben en denkt ook altijd gelijk te hebben. Ik laat hem altijd 'afkoelen'. En omdat hij moeilijk praat schrijf ik hem een brief. Misschien raar, maar als het niet anders kan moet het wel op een andere manier, dus zo. En na het lezen van die brief snapt hij mij altijd veel beter.

Omdat ik pas weer zwanger ben is mijn hubbie voorzichtig met me. (al heeft hij een hekel aan mijn buien op het moment, haha) Hij weet ook dat hij voorlopig geen sex krijgt. Dit omdat het al een aantal keren mis is gegaan met een zwangerschap.

Enne, smsjes sturen wil ook niet altijd helpen. Laat 'm lekker afkoelen. Hij gaat echt wel inzien dat zijn reactie niet kan!

Groetjes
    Kreeftje72

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja je kerel was frusti, enigzins begrijpelijk na 2 maanden geen sex, daarin kan me vinden bij de opmerkingen van Smoekie (ik praat zijn reactie niet goed!) Hier is mijn libido ook gedaald tot het vriespunt, al beweren al de boekjes dat ik momenteel botergeil zou moeten zijn, helaas dat slaat mij dan toch echt over.

Maar er zijn meerdere manieren om beide partijen tevreden te houden. Maar ja geen zin, af en toe maak ik gewoon zin, en ook wij doen het allemaal wat rustiger aan, tja dat zit ons toch tussen de oren.

Maak het goed met een potje ouderwets knuffelen in bed en praat er eens over, begin met vertellen dat je zijn frustraties ook wel een beetje begrijpt (dat wil dus niet zeggen dat jij fout zat) dan heeft
    hij het idee begrepen te worden, dat vinden de meeste mannen wel prettig.

19. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Tsja, wij zouden er een dubbel leuke vrijpartij van gemaakt hebben met dat doorgezakte bed...

Mijn lichaam werkt ook niet mee ( heb net in het ziekenhuis gelegen), en daardoor is mijn vriend ook vermoeider, en dus komt er minder van sex.
    Maar we vinden elkaar leuk, sexy lekker etc.. dus we vertellen elkaar wel grag dat we graag zouden willen, maar het toch maar weer een dagje uitstellen. En zodoende hebben we meestal alleen in het weekend sex nu ik zwanger ben. Zelfs daar balen we allebei van, gelukkig kunnen we daar saampjes goed over praten.

Hoe je man reageerd is natuurlijk not done, maar zijn frustraties, ja de kan ik me wel heel goed voorstellen, 2 maanden geen sex..... dat is echt heel erg lang.

Als je dat twee maanden volhoud, dan betekend dat toch gewoon dat je je man niet aantrekkelijk en lekker vind ?
    wat ook als je moe bent en pijn hebt bestaan er toch nog andere gevoelens.

Ik ben het zo met smoekie eens.

zijn jullie mannen zo slecht in bed dat het niet leuk is. Juist bij pijn en spanning kan het je lekker ontspanning brengen toch ...

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    @wannabe: ik ben het echt helemaal niet met je eens, ik vind mijn vriend nog helemaal leuk en aantrekkelijk, maar ik heb momenteel gewoon geen zin. Tel hierbij bloedverlies op, nadat we het voor het laatst deden en ik wil niet meer.

Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over, hij vind het erg jammer en zou wel wat vaker willen, maar hij heeft alle respect voor mij en mijn gevoelens en zou ook nooit aandringen.

ps. de kwaliteiten van mijn vriend in bed hebben hier absoluut niks mee te maken, vind ik eerlijk gezegd nogal kortzichtig om zoiets te zeggen.

Deel Deze Pagina