Jij bent degene die het kerstdiner maakt? Voordat familie met carpaccio, biefstuk en toetje met alcohol erin aankomt?
aan wie wil je het vertellen? aan je man of aan je familie... Als het aan je man is.. zou ik de test inpakken onder de kerstboom en hem als cado geven aan je man. En als het aan je fam is dan zou ik bij iedereen een glas wijn inschenken en voor het proosten op de kerstavond, het mooie nieuws vertellen... en dan proosten.
Misschien vind je het veeeel te zoet hoor, maar ik was gisteren bij het tuincentrum en daar hebben ze kerstballen met de tekst My first Christmas (of iets in die richting), in het roze en blauw. Misschien kun je die als tafeldecoratie neerzetten en kijken hoe lang het duurt voor ze het door hebben?! Of als je Kerst niet thuis viert, dat je die kerstbal(len) cadeau geeft?
whahaha aan mn man... die weet t al hoor!! We willen t kerstavond en 1e kerstdag tegen mn ouders, opa en oma schoonouders en broertjes en zusje zeggen. Wij zorgen voro t kerstdiner haha
De kleine een shirtje aan laten doen met bijv 'ik wordt grote broer of zus'. Doen veel mensen, maar komt denk ik wel het leukste aan.
mamavannoelle in een pakje onder de boom is inderdaad een leuk idee of anders kleine sokjes ofzo? Ik heb het mijn ouders verteld door een shirtje "hoera ik wordt grote zus" bij mijn dochter aan te doen...
Oh leuk leuk leuk Toen we zwanger probeerden te worden van de tweede hoopte ik zo dat we met kerst konden vertellen dat er een kleintje onderweg was! maar helaas, hij heeft wat langer op zich laten wachten. Nu ben ik met kerst uitgerekend, net even wat anders haha! Wij hebben trouwens een fotolijstje gekocht voor ouders/schoonouders waar twee foto's in kunnen. Aan de ene kant zat een mooie foto van onze dochter, aan de andere kant stond zoiets als "December 2010 kunnen jullie ook mijn broertje of zusje zien" (weet het niet meer precies) Is erg in de smaak gevallen!! Heel grappig want beide opa's en oma's bewonderden eerst uitgebreid de mooie foto van mijn dochter en lazen toen pas de tekst. Het geluk kon niet op
Een paar flessen alcohol klaar zetten en een pak met vruchtensap en er op zetten, gereserveerd voor ... Jou naam. Strikkie erom en een dan begrijpen ze het vanzelf
Bij mijn ouders had dochterlief een shirtje aan met de tekst dat ze broertje of zusje zou krijgen. Tweede kleinkind voor mijn ouders. Schoonmoeder heeft er al een stuk of wat dus daar was de tekst "Beppe..... nummer 16 is onderweg!!!!" met de uitgerekende datum eronder. Oh ja mijn moeder kreeg een boekje met babybreipatronen en mn vader een afdruk van de echo.
je kunt een new born luiertje inpakken met een gedichtje erbij 'volgend jaar zit deze vol" of zoiets. Of inderdaad je oudste een leuk kledingstuk aandoen waar het opstaat. Of aan tafel nog een klein bordje neerzetten met een naambordje voor "baby 2". Ideeën genoeg, leuk nieuws om met de kerst te delen, gefeliciteerd! En ja, ik zou het ook wel heeel vreemd vinden als je het dan pas aan je man zou vertellen. Ik neem aan dat die het nieuws als eerste heeft vernomen.
Of je wacht tot alle cadeautjes uitgepakt zijn. Dan doe jij stiekem op de gang een lintje / strikje om je buik en laat je je man het laatste "pakje" met groots gebaar presenteren (dus jouw van de gang plukken met die strik / lint om je buik) door te zeggen dat er nog een cadeautje is die een beetje voor iedereen is.
De vraag van mamavannoelle is inmiddels duidelijk. Ze wil het dus graag aan de familie gaan vertellen. De reacties die off topic waren heb ik verwijderd. Lotte
Leuk, die suggesties! Wij willen het ook met kerst aan familie gaan vertellen. Ik wil graag onze dochter het nieuws laten vertellen. Als ze dat niet per ongeluk al eerder doet: als ze een baby ziet of wij ernaar vragen dan wijst ze naar mijn buik en zegt: mama, baby! Zul je zien dat ze het met kerst "op commando" niet wil doen, dus denk wel na over iets om achter de hand te hebben...
ohh er schiet mij iets leuks te bninnen! of ik vind het leuk! Bij de kruidvat kan je een foto kerstbal laten maken! En dan dus met een foto van de echo !