Ik hoor steeds meer om me heen dat het 'hip' is om tijdens feesten en festivals drugs te gebruiken. Dat kan in vorm van XTC, GHB, wiet etc zijn. Ook hoor ik geregeld dat moeders van kleine kinderen het wel eens gebruiken. Ik kan me er niks bij voorstellen, ik ben daar erg saai in en vind dat ik de verantwoording voor mijn kind heb. Heb je wel eens drugs gebruikt, vroeger of nog steeds of net als ik nooit?
Toen ik 18 was heb ik een paar keer spacecake gegeten, één keer een pilletje cloud nine gehad. Verder niets en nu ook niets.
Vroeger heb ik wel eens een jointje gerookt en een spacecake gegeten. Ik vind het niet kunnen als beide ouders soft drugs gebruiken als kinderen thuis zijn. Hard drugs vind ik sowieso vreselijk.
Heb ooit 1x geblowd maar waarom kan een pilletje op een feest niet maar een wijntje word wel oke gevonden. Als het 2x per jaar ofzo gebeurd vind ik het geen probleem
Nooit. Maar zolang het bij wat ge-experimenteer blijft of een sporadische joint zonder kinderen in de buurt kan het mij geen lor schelen wat anderen doen.
Nee nooit. Ik kan begrijpen dat je als tiener nieuwsgierig bent en dingen uit probeerdt. Maar dat je dit als volwassenen doet vind ik dom. Dat je het als ouder(s) doet vind ik helemaal dom en echt heel onverantwoordelijk!
In principe is overigens alcohol en zelfs koffie een drug. En sigaretten. En als je 't doortrekt zelfs een glas cola.
Nee nooit zelf gebruikt. helaas 1maal troep in mijn drankje gehad.. werd schuimbekkend afgevoerd. Mijn zusje is verslaafd geweest aan verschillende soorten drugs.. Heb er echt geen goed woord voor over. Walg ervan.
Ik heb ooit 1x een pijp gerookt met wiet. Ik hoestte me een ongeluk! Rookte ook helemaal niet, dus mijn tere longetjes konden dat niet zo goed aan. Maar verder kan ik me er niks bij voorstellen hoor, dat mensen (en zeker volwassenen) drugs gebruiken. Moet er niet aan denken.
Ik heb al paar x meegemaakt dat ze achteraf met cardiologische klachten ingestuurd werden. Ik wil niemand veroordelen! Maar het viel me op. En van een tiener begrijp ik het, dan doe je soms domme dingen. Maar als moeder....
Vroeger tijdens m'n feest/ studenten tijd wel vaker geblowd, een keer coke en er is een keer ghb in m'n drinken gedaan. Zou het nu nooit maar dan ook nooit doen. Wil Norah later goed proberen voor te lichten over die zaken en de mogelijke gevolgen ervan.
Brrrr nee....heb veel te veel gezien waardoor ik er dus "opstegen" ben. Iedereen moet zelf weten wat hij doet zolang ze mij en mijn gezin er maar niet mee lastig vallen!
2x een joint gehad en thats it! Moet er niks van hebben bah.. Mn beste vriendin gebruikte wel drugs en daardoor is onze vriendschap ook kapot gegaan.. ze was zooo anders pff En mn broertje gebruikt wiet en heeft ook andere drugs gebruikt!
Even eraan toevoegen dat ik zeker ooooooit al eens aan een joint heb getrokken en toen flink "out" ben gegaan....slechte voelde ik me.