Hoi allemaal, In januari ben ik, nadat PCO is vastgesteld, begonnen met Clomid. Waarvan we verwacht hadden dat het wel even zou duren, ben ik na de eerste kuur al zwanger! Alleen ben ik nu ontzettend onzeker. De dag dat ik mocht testen was er een heel licht streepje te zien. Na alle verhalen wist ik wel, een streepje is een streepje, dus ik helemaal blij. De verpleegkundige gebeld en ze dacht dat de eisprong misschien wat later was, dus donderdag weer testen. Wederom was het streepje heel licht. Donderdagmiddag heb ik dus bloed laten prikken en de HCG waarde was 44. Dus zwanger, maar wel een lage waarde. Maandag opnieuw bloed laten prikken. De waarde stond nu op 63. De gyneacoloog en verpleegkundige zeiden dat het laag was, maar dat de waarde tussen de 18 en 7000 mag zitten, dus dat het mogelijk is. Ook was er een stijging (minder dan ze gehoopt hadden, maar wel een stijging), dus ze waren positief. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, maar dat haalt mijn twijfel niet weg. Op 26-02 krijg ik mijn 7 weken echo. Ik heb hele lichte bloedingen (alleen bij het afvegen en niet elk moment of elke dag) verder voel ik mij goed. Geen krampen, wel al lichte zwangerschapsmisselijkheid. Wat denken jullie ervan??
Ik zeg zwanger.. wat betreft de bloedingen: zolang het maar niet veel bloed is wat je verliest en geen krampen krijgt zit het wel goed (conform mijn VK)... Het liefste natuurlijk helemaal geen bloed of bloed met een donkere kleur (lichte kleur was niet goed ofzoiets). Verder succes bij je eerste Echo.. en mocht je niet vertrouwen misschien kun je je VK bellen voor misschien eerder langs komen??
Spannend meid! Hier staat allerlei info over HCG..misschien helpt het ter geruststelling! En ik duim dat alles goed blijft gaan..!!
Dankjullie wel! Volgens de site hoor ik gewoon tot de 15% Ik roep ook de hele tijd, we blijven positief.. ik ben nu zwanger, maar ja gevoel vs verstand is zo verschillend. Ik blijf even aan kijken hoe ik mij voel, zolang dat goed blijft wacht ik af tot de 26e... bij twijfel ga ik de vk inderdaad weer even stalken
Eerlijk? Ik vind het verontrustend. Een stijging van 44 naar 63 in bijna 4 dagen is wel heel weinig. Al hoop ik natuurlijk dat ik er volledig naast zit. Sterkte de komende dagen.
Ik wil je niet ongerust maken laat ik dat voorop stellen, maar dat ze blij zijn met zo'n trage stijging snap ik echt niet. Mijn hcg steeg sneller dan die van jou en toen kreeg ik al te horen dat het geen goede zwangerschap kon zijn, bleek een bbz te zijn. Maar kijkend naar je waardes hoor je een verdubbeling te hebben tussen de 31-72 uur, jou verdubbelling ligt op 185.38 uur. Dat vind ik enorm verontrustend heel eerlijk gezegd.
Klopt idd dat hcg waarden enorm uiteen lopen ( referentiewaarden), maar er hoort (ook als je behoort tot degene die weinig aanmaken) wel een goede stijging/verdubbeling te hebben. Dit is bij jou echt niet het geval. Je kunt dit amper een stijging noemen (wil echt niet lullig doen, maar dit is medisch gezien gewoon zo). Normaal maak ik me niet zo druk om wat gloedverlies aan het begin van een zwangerschap (zelf tot de 12e week gehad), maar in combi met deze lage hcg-waarden... Ik hoop voor je dat het toch goed blijkt te zijn! (En dat kan hoor! Lees hier geregeld verhalen die eigenlijk niet kunnen. Gelukkig, want dat houdt het leven mooi!)
Ook ik sluit me, helaas, hier bij aan..... Tijdens de mmm willen ze bij 4 weken, 2 weken na punctie, een hcg waarde van 150 zien. Tuurlijk zijn daar uitzonderingen op, maar dat is toch wel een waarde wat ze na jaaaaaren onderzoek als uitgangspunt nemen. Hoop dat jij de uitzondering bent!
Is natuurlijk lastig te zeggen - HCG hoort te stijgen en inderdaad te verdubbelen (uit mijn hoofd iedere 2 dagen, maar dat zeggen die calculators vast wel!). Als je je zorgen maakt, bel gewoon de VK. De 26ste is niet meer zo ver weg, maar als je toch onzeker voelt zijn die 2 weken wel enorm lang! duimen draaien hier dat het goed zit en de HCG lekker stijgt!