Eindelijk verlof, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir1984, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hoi dames,

Vandaag is de eerste dag van m'n verlof. Wat is de tijd toch voorbij gevlogen!! Raar, de gedachte dat ik over 6 weken (max 8) mijn kleintje mag ontmoeten. Kan haast niet wachten om hem te zien, ben zo nieuwsgierig. Ook ben ik benieuwd hoe ie er uit zal zien. Z'n vader is namelijk blond met blauw/groene ogen en ikzelf ben een halfbloedje indo, donker haar (krullen) en bruine ogen. Hoe dan ook zullen we mega trots op hem zijn en ziels veel van hem houden (doen we nu al, hihi :D)

Stiekem ben ik ook wel een beetje bang voor de bevalling, maar probeer er niet te veel over na te denken.

Vraag me ook af wat ik in de komende weken allemaal zal gaan doen. Hebben jullie nog tips of leuke dingen om te doen? Ik zal sowieso wel veel hier en daar op visite gaan. Ga volgende week kleertjes wassen van beebje en z'n kamertje inrichten, heb er zin in!!

Zo meiden was weer een heel verhaal haha. Hopelijk zijn er meer meiden waarvan het verlof bezig is of binnenkort begint, kunnen we er lekker over kletsen!

Liefs Miriam

2. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mir1984,

Fijn hè, dat het nu allemaal zo dichtbij komt.. Inderdaad lekker genieten hoor! Naast het inrichten van kamertje, wassen kleertjes en heerlijk koffie leuten ook jezelf niet vergeten te verwennen met bijvoorbeeld een kappers-, pedicurebezoek of iets dergelijks. Of een mooi boek lezen, dvd-serie kijken, wat je dan ook leuk vindt om te doen.

Bij mij zit mijn 2e verlofweek er inmiddels op. Nog 2 tot 4 te gaan tot 'due date' 15 maart. Begin nu wel erg nieuwsgierig te worden naar ons kindje, net als jij, al hebben wij beiden blond haar en blauwe ogen haha. De kans is dus groot dat baby dat ook heeft. Desalniettemin ben ik benieuwd op wie hij/zij lijkt en welke karaktertrekjes hij/zij heeft. Maar de nieuwsgierigheid wint het toch van dat beetje angst voor de bevalling.

Nogmaals geniet lekker van de tijd die komen gaat en heel veel succes gewenst met de bevalling straks. Op naar een prachtig kindje. :)

Groetjes

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb nog 5 weken verlof en dan is het afgelopen.dan ga ik weer werken.Maar dat zijn niet veel uren.(8 uur per week)Ik heb 3 keer in de maand een oppas en de rest vangt mijn man en ik op.
    Dus de rest van de tijd ben ik bezig met het huishouden,vrijwilligerswerk op een speelzaal en natuurlijk mijn 2 dochters.(mijn oudste is 4,wordt in mei 5.en de jongste 6 weken,is dan 3 maanden oud als ik begin)

Aan het begin van mijn verlof heb ik niets gehad.Deze ging 6 weken voor mijn bevalling in.Ik was toen 34 weken......Ik moest redelijk vaak naar het ziekenhuis.Niet alleen voor mezelf,maar ook voor mijn schoonmoeder,die erg ziek was(inmiddels overleden,op de dag,dat mijn dochter geboren werd)Uiteindelijk is ze met 38.5 week gehaald.

wat kan je doen in je verlof.....Je krijgt zo wie zo je nestel drang om te poetsen.
    Je kan misschien lekker bij een vriendin koffie of thee drinken en lekker bijkletsen.een wandeling maken.(en een paar uur rusten is ook geen overbodige luxe)met je man een keer uit eten gaan,voordat beebje er is.Een goed boek op de bank lezen.

Eigenlijk is dit wat je meestal de laatste maanden doet.....

Als beebje er is,ben je eerst aan het voeden en heb je niet veel vut..Na een paar weken,kan je lekker bij mooi weer met beebje gaan wandelen.

Wat grappig,dat jij een halve indo bent,dat ben ik nl ook
    Ik heb zwart haar en ook bruine ogen en mijn man heeft donkerblond/bruin haar en bruin/grijze ogen
    Mijn oudste dochter heeft bruine ogen en donkerblond/bruin haar.
    Mijn jongste heeft zwarthaar,met bruine gloed(had ik vroeger ook)
    en blauw grijze ogen.(als die niet veranderen ,kan dat een combi zijn van mijn man en mijn biologische moder,die had blauwe ogen.)

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hey meiden, ik heb nog geen verlof maar ik ben wel hard aan het aftellen! Ik heb er voor gekozen om tot 36 weken door te werken, dus nog 2 weekjes werken voor de boeg. Geen probleem hoor, ik voel me nog prima, dus die 2 weken heb ik liever na de bevalling extra:)

Ik vind het wel steeds spannender worden, ik ben heel benieuwd wanneer ons mannetje gaat komen EN vooral hoe hij eruit gaat zien, op wie hij lijkt EN of hij helemaal gezond is (je weet het maar nooit..). We hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Ik heb al wat plannen voor mn verlof gemaakt. Ik moet sowieso nog alles wassen (kleertjes, lakentjes, hydrofielen etc), verder nog vluchttas klaarmaken (voor het geval we toch naar het zkh moeten), boeken lezen (over kraamtijd en borstvoeding), films en series kijken (hubby krijgt nog een lijstje om te downloaden;)), fotoalbum maken van onze bruiloft, en vooral heeel veeel relaxen nu het nog kan :D

Geniet ervan!

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Thanx dames,

Hoop dat jullie ook lekker kunnen genieten van jullie verlof.
    @MineMe succes nog even met de laatste 2 weekjes.

Deel Deze Pagina