schatting gewicht/lengte vk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben gister weer op controle geweest en vroeg of ze ongeveer kon schatten hoe groot de beeb nu is...ze schat ongeveer boven het gemiddelde..
    Maar in week 37 kunnen ze een betere schatting doen..
    Nu is mijn vraag klopt de schattig van de vk ongeveer? Je hoort vaak van ja het wordt een 8 ponder terwijl het een 7 ponder is en andersom..
    Bij wie was het gewicht en lengte goed geschat? of zat er dichtbij?
    Ben een beetje bang dat een een zware wordt aangezien ze nu boven het gemiddelde is haha..

thanx!

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Over mij eigen beeb kan ik nog niet meepraten, maar bij mijn zus (die 12 weken geleden is bevallen) klopte het precies.
    Ze hadden de kleine 7,5/8 pond geschat en was dus ook 7,5 pond schoon aan de haak.

Ik denk niet dat je je er te druk om moet maken, het kan altijd voorkomen dat de beeb minder of juist meer weegt tijdens de geboorte. Het is maar een schatting he ;)

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Bij mij klopte het voor de meter niet. Maandenlang zeiden ze elke controle: oh, dit wordt een kleintje, nog geen 6 pond. Bleek ze 8 pond te zijn... Dus ik hecht geen waarde meer aan de schattingen van grootte :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza werd op 7 pond geschat, (ws ook door mijn kleine buikje), maar was dik 8,5 pond! (4330 gram). Dus hier klopte het voor geen meter en was toch echt een ervaren VK.
    Scheelde mogelijk wel dat Thirza 2 weken te laat was, maar OK ;)

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Bij ons zegt de vk bewust het gewicht en de lengte niet, dit omdat ze er altijd makkelijk 500 gr naast kunnen zitten, zegt ze, en mensen pinnen zich dan toch vast op wat ze zeggen!

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Over de lengte werd niks gezegd maar ze schatte ons meisje ongeveer 7,5 a 8 pond. Uiteindelijk was ze 48 cm en bijna 6,5 pond.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier klopte het bij beidde kids niet.

Mijn oudste werd geschat op 7 pond op uitgerekende datum,
    meneertje ruim een maand te vroeg woog 4800 gram! en was 56 cm lang.

Mijn 2de werd op 11 pond geschat en kwam eruit met 8 pond en 53 cm hihi.

Ben benieuwd of ze deze zwangerschap wel goed zitten met schatting van ukkie ;)

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    tja het is idd toch maar een schatting en zo te zien zitten ze er vaak naast ;) Ben benieuwd wat ze volgende week zeggen..

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bij mij klopte het beide keren niet!
    bij de eerste zeiden ze; ow dat wordt een kleintje geschat op net 6 pond! toen ze gebroen werd bleek ze ruim 8 pond!!
    bij de tweede zeiden ze, deze gaat haar zus voorbij; geschat op 8en halve pond. bleek bij de geoorte toch een 6 en halve pond te zijn!
    dus beide keren zaten ze er flink naast! snap ook niet hoe ze die metingen doen!

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier klopte er niks van.. met 37 weken schatte ze de kleine in als een 7 ponder aan de hand van m'n buikmaat, maar bij geboorte (39+3) was hij maar 2685gr en 45 cm. Minimannetje dus! Overigens helemaal gezond hoor.
    Je kan er dus weinig van zeggen.. ;)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mij zeiden beide vk's dat het rond de 6 pond zou worden. Ons kereltje was 3300 gram en 50 cm.

12. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik ben blij dit te lezen eerlijk gezegd. ik kreeg vorige week te horen bij de vk dat het een erg kleintje wordt. ik ben nu 34 weken en het weegt nu 1800 gram. ik moet nu elke week op controle in het ziekenhuis omdat het achter blijft in groei. maak me behoorlijk veel zorgen hierover. ik hoop zo dat ze het fout hebben en dat het wel een normaal gewicht heeft.

13. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben drie keer naar de gyn gestuurd omdat ze bang waren dat mijn zoontje te groot zou worden. Mijn vriend is 2,02m dus ik vond het niet gek dat mijn kind groot was. Hij zou zeker 4,5 pond wegen. Uiteindelijk is het maar 3835gr geworden. De gyn drukte ons wel steeds op het hart dat ze nooit precieze voorspellingen kunnen doen en dat je het pas echt weet als het kind geboren is.

14. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Bij ons klopte het wel. Ze schatten haar op 4.5 pond en dat vonden ze wel erg weinig. Toen met een echo kwam er een schatting uit van 2300 gram en ze woog uiteindelijk ook 2350 gram (ze is wel de dag erna gehaald).

15. Storm

Storm Niet meer actief

Ik doe niet veel op voor schattingen en echo's. Mijn zoontje zou ongeveer 7/7,5 pond worden. Nu is hij tien dagen te laat geboren, maar was mooi wel 10 pond en 55 cm!! En hebben ze ook nog groeiecho's gedaan.
    Ze houden het deze zwangerschap beter in de gaten, maar ik ga er niet meteen vanuit dat ze gelijk hebben. ;)

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik zou een kleintje krijgen, ahum... 3 pond ernaast geschat... had een kleine buik met een grote man die dubbelgevouwen erin zat...

17. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier (waarschijnlijk) ook een kleintje. Kleine word al vanaf 26 weken in de gaten gehouden met groei echo's om de 2 weken.
    Ben benieuwd wat ze er hier uit eindelijk naast zitten dan, of niet natuurlijk.
    Hij groeit gewoon op zn eigen tempo en zit wel binnen de curves.

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hadden ze hier maar een schatting gedaan bij de jongste, een 9 ponder en ik ben maar 1,58. Dan had ik hem écht op bestelling gedaan!

19. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Van mijn eigen uk weet ik het nog niet, maar tegen mijn moeder werd de hele zwangerschap gezegd: "Mevrouw, houd u er rekening mee dat het een klein kindje wordt..Zo rond de 5 pond."
    Ik was ruim 9 pond bij de bevalling!!!! En mijn moeder is 1.60m :$
    Arme mams.
    Ik hoop dat het bij mij wat beter ingeschat wordt (is inmiddels ook 30jr later maar you never know):)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Verloskundige schatte hem rond de 7 pond
    En hij woog 3510 dus precies goed!!

Deel Deze Pagina