Ik snap dat je het allemaal heel spannend vind en dat is logisch maar dat je liever niet wil dat je kind in de zomer wordt geboren vind ik echt raar. Kinderen plan je niet je mag echt super blij zijn dat je ze krijgt. Ik hoop van harte voor je dat je nooit te maken zult krijgen met vruchtbaarheidsproblemen want dan zul je er heel anders tegen aan kijken. Veel succes met zwanger worden.
Ook wij hebben besloten om een kindje proberen te krijgen! Ook wij waren op vakantie toen het besluit genomen werd Ik wilde al langer en wilde ook geen druk op mijn vriend leggen. Hij kwam er op die vakantie gelukkig zelf mee en zei er meteen achteraan dat ie het echt zelf wil en niet omdat ik het zo graag wil. Dat was natuurlijk het beste wat hij kon zeggen op dat moment haha! En nu dus aan de klus, zit te wachten op mijn eerst ei 8) Iedereen heel veel succes en geluk! Ik kan trouwens heel goed begrijpen dat als je langer bezig bent het lukt niet 1,2,3 dat je dan heel anders tegen de zaken aan gaat kijken. Als je net begint stap je er nog heel blanco in en ben je natuurlijk onwetend over wat er allemaal komen gaat.... Al probeer ik mezelf wel te beschermen tegen teleurstellingen, maar dat probeert iedereen natuurlijk. Zeker na wat gelezen te hebben op het forum hier ben ik me er heel erg van bewust dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat je besluit om aan een kindje te beginnen en dat je dan meteen zwanger bent. Iedereen nogmaals succes!
@Kaat2000: Dat is dus ook precies waarom ik begin met: Ik snap heel goed dat je blij mag zijn als je uberhaupt zwanger mág raken, zoals ik dus al zei, maar je kunt me toch niet kwalijk nemen dat ik er zó enthousiast over ben dat we gaan beginnen, dat ik erop los fantaseer over van alles en nog wat Namen, babykamers, basisscholen, en ja, verjaardagen.... @Tooske: haha, waar die vakantie toch al niet goed voor is! Heel erg veel succes allemaal!
Ik snap dit heel goed bosuiltje! Had laatst een soort van reading van een medium. En die zei tegen me dat ik best veel kans heb op een tweeling. Iehhhhhh zei ik, ik wil er maar eentje tegelijk hoor! toen kreeg ik een reactie van een ander vrouw; je mag blij zijn als je zwanger raakt. zoiets dwing je niet af blabla... Ja ze had totaal gelijk, maar ik heb op het moment 2 slaapkamers dus flapte ik door mijn enthousiasme die zin eruit. Voor sommige vrouwen ligt dit wat gevoeliger als moeder natuur wat langer op zich laat wachten. Lijkt me ook vreselijk! Wij zijn nu 5 maand bezig en het duurt me echt veeeeeeeelllsss te lang. Hak je eindelijk de knoop door en dan moet je nog zwanger worden en de zwangerschap is 9 maand...nou je bent zo 1.5 tot 2jr verder! Nou ik zit aan mijn ontbijt en zal nu braaf het foliumzuurpilletje innemen Vanaaf maar weer aan de klus Fijne dag!
Hallo Ladies ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt begrijp.. je mag inderdaad al blij wezen als je zo'n mooi geschenk op de wereld kan zetten. Wij zijn nu al een jaar bezig en 3 weken geleden erachter gekomen dat het aan mijn partner ligt. Over 2 weekjes moet hij opnieuw gaan testen en wanneer de uitslag hetzelfde blijft, moeten wij ook door de hele molen heen. Vandaar dat het mij bevreemd zo'n reactie, Mijn reactie is: geef mij maar 10 kindjes die dan in de zomer geboren worden dan elke maand weer in die onzekerheid.
Kaat, ze is gewoon superenthousiast! Elk seizoen heeft toch voor- en nadelen?? En ze weet wel dat het (bij sommigen) niet vanzelf gaat! Til er niet zo zwaar aan! Bosuiltje; succes!!! Ik was ook nog maar 3 week aan de foliumzuur en in 1 x zwanger, dus het kan wel hoor!!
Gefeliciteerd Bosuiltje! Leuk is dat he? Wij gaan over een maandje beginnen en ik was ook helemaal blij. Ik wil nu alvast foliumzuur gaan halen hihi. Zie er wel ontzettend tegenop om met de pil te kappen omdat ik altijd migraine krijg en last van hormonen enzo heb. Effe updaten,,ik vind het nu al heeeel spannend En maak vriend gek met gepraat over babies,zwanger etc.
@iris en firstone: dank voor jullie begrip! Het was alleen maar mijn bedoeling om mijn enthousiasme te delen en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een beetje het gevoel krijg op eieren te moeten lopen! Het is natuurlijk niet mijn bedoeling iemand te kwetsen, en ik weet niet hoe vaak ik moet herhalen dat ik écht wel snap dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is, voordat dat gehoord wordt. Een van mijn beste vriendinnen heeft er heel erg lang over gedaan om zwanger te worden. Compleet met onderzoeken, behandelingen, you name it, en elke maand weer tranen, frustratie en teleurstelling en het meest intense verdriet dat ik iemand heb zien hebben. Ik krijg nu weer een brok in mijn keel als ik er alleen maar aan denk. Dus het is niet alsof ik niet van dichtbij heb meegemaakt hoe het is om zóó graag een kindje te willen, en het dan gewoon niet lukt. Het is niet alsof ik geen idee hoe wreed en ongelooflijk oneerlijk dat voelt. Maar tegelijk wil ik ook gewoon op dit forum kunnen delen wat er in me omgaat en hoe blij ik ben dat we gaan proberen zwanger te worden. Mag ik alsjeblieft ook gewoon uitzinnig van vreugde zijn over dit besluit, met alle onnozele en onredelijke gedachten/vragen/fantasieën die daarbij horen! En ja, wie weet ben ik of mijn man onvruchtbaar, of is er iets anders aan de hand, of horen wij bij die 10% bij wie nooit een oorzaak gevonden wordt... maar daar wil ik nu gewoon nog niet vanuit gaan! We zijn ronde 1 nog niet eens officieel ingegaan, dus ik ga me zeker niet nu al zorgen maken. En ik blijf gewoon lekker doorfantaseren over kinderkamers, verjaardagen, zwanger zijn, en al die andere honderden dingen die me niet meer los willen laten sinds we het besloten hebben
Hahaha!! Lol, dat herken ik wel ja.. doe ik ook! Ben daarom ook blij dat ik het mijn moeder nu ook heb verteld, kan ik al die babypraat een beetje over hen twee verdelen Ik hoop trouwens dat je niet te veel last krijgt als je stopt met de pil!! En dat je maar heel snel zwanger mag raken! En nu alvast foliumzuur halen als je over een maandje gaat beginnen is een heel goed idee! Het is namelijk het beste om daar al vier weken mee aan de gang te zijn, voordat je zwanger raakt. Dus ben je nu mooi op tijd Heel veel succes!
Even denken, de zomer komt niet goed uit om te bevallen ivm de vakantie en warmte dus: van september tot december niet zwanger raken... De maand december is erg druk met al die feestdagen dus: Maart niet zwanger raken. Ik weet niet welke maanden je nog meer niet uit komen, maar dan moet je even gaan rekenen welke maanden je niet wilt klussen. Het is niet lullig bedoelt, en ik begrijp heel goed dat je super enthousiast bent, dat mag je ook zeker te weten wel zijn! Alleen als je zelf al zegt dat je super blij en gelukkig mag zijn als je uberhaupt zwanger mag worden, dan snap ik het niet helemaal... maar goed dat zal ook wel aan mij liggen In ieder geval super voor jullie dat jullie nu gaan beginnen Er breekt nu dus een spannende tijd voor jullie aan zeg! ik hoop dat als je het wilt, het snel raak mag zijn voor jullie en je niet in zulke gekke bochten hoeft te wringen als een hoop meiden hiert inclusief mijzelf (zie MMM). Maar tot die tijd dat t raak is, geniet inderdaad lekker van al je ideeen over het zwanger worden, zo dacht ik er zelf ook over toen ik net begon, ruim een jaar geleden.
Flippo slaat de spijker op z'n kop! Amen! Het is ook niet dat we je willen afkraken ofzo maar als je zoiets in je onderwerp zet kun je reacties verwachten. Ik snap ook dat je super enthousiast bent en dat is alleen maar heel leuk voor je. Genoeg hierover, ik wens jullie een leuke tijd toe en ik hoop dat je snel zwanger mag raken!
Hé Bosuiltje! Inderdaad, en ik denk dat het allerbelangrijkste in het begin gewoon de liefde van pappa en mamma is, en niet welke baan je hebt, in welk huis je woont, of merkkleren je kindje aan kan. Nou nogmaals veeel plezier, ik hoop dat we elkaar straks weer tegenkomen in het 'ik-ben-zwanger-topic' Groetjes!
Hoi, Heel herkenbaar,dat ongeduldige!Ik hoop dat je gauw zwanger bent,gewoon met foliumzuur beginnen.Ik slikte het pas 2 weken en werd toen zwanger.Succes,spannend.lfs
Hee Flippo en Kaat, Misschien moet ik even een misverstand uit de weg helpen: het is echt niet zo dat we maanden gaan overslaan met klussen ofzo, om te zorgen dat ons kindje niet in de zomer geboren wordt! Dat zou ik echt te zot vinden namelijk... We gaan natuurlijk gewoon door en dan zien we wel of en wanneer het ons gegeven is... Maar ik zit nu, zo vlak voor ronde 1, nu eenmaal met een heleboel dingen in mijn hoofd. (En zoek dingen uit, hoe voorbarig ook... zo kwam ik er laatst bijvoorbeeld achter dat de basisschool die hier bij ons achter staat, als zeer zwak te boek staat bij de inspectie Niet dat het nu al ter zake doet, helemaal niet! Maar ik kan mezelf gewoon niet tegenhouden!) Een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen we weer thuis waren (na het foliumzuur kopen...) was hier de calculator gebruiken om te zien wat ongeveer vruchtbare dagen zouden zijn. En toen viel me op dat als ik in de eerste maanden nu meteen zwanger zou raken, dat in de zomer van 2011 ons kindje geboren zou worden. Dat was eigenlijk de aanleiding van mijn hele 'zomerkindje'-gedachtegang. Het is echt niet zo dat we hier met de kalender erbij zitten en de tijden afstrepen dat we liever niet willen dat het kindje geboren wordt en dan terugrekenen wanneer we wel of niet kunnen klussen.. hahaha! Anyway, nu écht genoeg hierover @faye: dankjewel! @babsies: hoop je snel te spreken in het zwangeren-topic... veel succes!
@bosuiltje: ik snap je helemaal hoor meis Ik reken ook vaak naar voren, zien dat ALS het raak mocht zijn wanneer je dan uitgerekend zou kunnen zijn Denk dat een hele hoop meiden dat hier wel doen! Ik hoop voor je dat t allemaal snel mag lopen voor je in ieder geval! Owja en de foliumzuur, gewoon zsm starten er mee of dat t nu 3 weken is of 4 weken van te voren, dat je er mee start is in ieder geval gewoon hartstikke goed
Nog 1 reactie over het "plannen" van een kindje. Mijn vriend en ik zijn nog niet serieus bezig, maar vrijen ook niet meer veilig.. mijn NOD was gister en die heb ik niet gehad, dus vanochtend een test gedaan die negatief was. Toen ik mijn vriend gister vertelde dat ALS het wel raak zou zijn ik in april uitgerekend ben zei hij ook direct ' dat is niet handig want dan zijn wij ook jarig' Dit betekend niet dat hij er minder blij mee zal zijn, het is gewoon een eerste reactie net als die van Bosuiltje. Pas later denk je.. hmmzz nou en? Lekker belangrijk dat die dagen bij elkaar vallen of dat het in de zomervakantie is.. Maar goed.. Ik dus afwachten, is ook pas de eerste periode zonder pil dus ik ben waarschijnlijk gewoon aan het ontpillen
lievebeeb wat een spannende tijd nu voor je dan, kan idd twee kanten op, maar hoop voor je de goede kant. En tuurlijk ga je dan rekenen wanneer het dan evt zou kunnen komen. En ja dan bedenk je ook gelijk wat er in die maand allemaal al is maar ik denk dat als je goed gaat kijken dat er elke maand wel wat is(bij iedergeval wel) maar ja het komt zoals het komt
Leuk dat jullie gaan beginnen. Dat je het ooit wil proberen weet je van jezelf wel, maar dat je ineens samen besluit om echt actief te gaan proberen is toch wel een bijzonder moment vind ik persoonlijk. Eerst was ik bezig met ; stel je voor dat ik zwanger ben en nog geen vaste baan of een ander huis ( we moeten verhuizen ) en blablabla. Toen zei mijn man afgelopen vrijdag ineens; we moeten gewoon doorgaan met proberen. ' wat wil je nou liever een huis zonder kinderen of kinderen zonder huis' ? Oke het is wel extreem want k ben niet van plan dakloos door het leven te gaan, maar de boodschap was duidelijk. Niet wachten, gewoon beginnen want je weet niet hoe het loopt.
bosuiltje ik snap je helemaal. hier heeft het 2 jaar geduurd voor dat ik zwanger was. maar toch kan ik mij niet zo kwaad maken over dat jij vind dat het niet de zomer moet komen. iedereen heeft toch zijn eigen mening erover. ik hoop voor jou dat je snel zwanger mag raken. en niet in de zomer hoeft te bevallen hahaha. wel makkelijk met kinderfeestjes kun je zo de kinderen naar buiten schoppen en daar het feestje houden haha