Na jaren van tobben, spuiten, mislukte IVF pogingen is het dan eindelijk, eindelijk zover: Wij verwachten ons kindje, mijn man en ik en mijn zoon krijgt een broertje of zusje. Wie had dat ooit gedacht, wij en zeker ik in ieder geval niet! Zoveel verdriet en zoveel pijn en teleurstelling moeten verwerken de afgelopen drie jaar. Iedere doemscenario leek voor ons ontworpen te zijn, nergens ontsnapten we aan: Afgesloten eileiders, man die door aandoening een periode niet kon ejaculeren en als dat al gebeurde was het een druppel. Eindelijk na 2 jaar mochten we aan de IVF beginnen en waar we hoopvol aan begonnen eindigde afgelopen mei in een enorm anti climax. Mijn man kreeg de nacht voor de punctie een epilepsie aanval en kon dus niet produceren. We verwerkten deze enorme teleurstelling en gingen hoopvol in augustus voor de 2de poging, die werd al na de uitgangs echo afgebroken want ik bleek Graves te hebben. Het zat ons niet mee, maar we bleven optimistisch en hoopvol, de volgende poging kan gewoon niet misgaan. In januari van dit jaar eindigde deze poging ook tot onze ( en van de artsen verbijstering weer in een anti climax omdat mijn man weer een epilepsieaanval kreeg avond voor de punctie. Zenuwen? Misschien, maar feit is wel dat we super ontspannen waren en het dus totaal niet hadden verwacht. We dachten : de bliksem slaat nooit 2X op dezelfde plek in. Wel dus! Voor het ziekenhuis was ook intussen 'de maat vol'. Er werden andere maatregelen genomen: man's sperma word ingevroren, mits het van goede kwaliteit is. We leefden naar 2 data toe: het inleveren van het sperma en de dag dat we de uitslag zouden horen, dat was vandaag. Tussen door nog een gezamelijk verjaardagsfeest gevierd, want hij in februari en ik in maart jarig. Ik weet dat ik nog dacht: oh stel je toch eens voor dat we dat als verjaardags cadeau zouden krijgen. Als klap op de vuurpijl vertelde mijn zusje op 14 fevruari dat een man tegenover haar ineens over mij begon, die man kent mij niet en ik hem ook niet, hij zei letterlijk tegen haar: zeg tegen je zus dat ze zich geen zorgen moet maken over haar kinderwens, ze zal nog 2 kinderen krijgen. De dag daarop ( en beiden is geen woord van gelogen) kreeg ik een smsje van een vriendin: meid, ik heb over je gedroomd, dat je zwanger bent. Ik weet nog dat mijn man en ik er om moesten lachen. Ik wilde het nog op deze site plaatsen maar dacht: ga nou niet voorbarige conclusies trekken. Achteraf vind ik het spannend en griezelig tegelijk dat dit op die 2 dagen aan mij is verteld. Gisteren heb ik getest, meer om het zh vandaag te vertellen dat ik op CD 46 zit en nog steeds niet ongesteld ben en of ik daar iets voor kon krijgen.Deze was tot mijn verbijstering positief, iets wat ik pas na vanochtend geloof. Ik heb in het zh weer positief getest en ook op de echo was onze kleine frummel te zien, 6 weken en 2 dagen oud is onze kleine doorzetter. Precies papa en mama, vol optimisme heeft hij zich een weg gezwommen naar zijn wederhelft de eicel en zich gaan nestelen in mijn baarmoeder, precies waar hij hoort. Het is een heel verhaal geworden, maar voor mij is bewezen dat wonderen bestaan. Lieve meiden die al zo lang proberen, ik gun jullie hetgeen mij uiteindelijk is gebeurd: een wonder op het moment dat je het niet verwachtte. Als ik altijd zoiets las was mijn gedachte: zoiets gebeurt anderen, niet mij. Bij mij kan dat niet want mijn eileiders zitten potdicht. Maar onze kleine survival heeft het toch mooi geflikt en heeft zijn doel bereikt. Ik hoop dat alle wachtende en hopende meiden ook dit geluk mogen meemaken. Liefs.... Een dolgelukkig en verdwaasd Smoeltje...
Dank je Veronika. ik heb by the way gebruik gemaakt van jouw ticker. Ben zo op de site terecht gekomen
smoeltje, van harte gefeliciteerd, na zolang wachten heb je het dubbel en dwars verdiend! geniet ervan!
Hier nogmaal GEFELICITEERD! Wat een mooi wonder en bijzonder verhaal! Geniet ervan en klim lekker op die roze wolk!
Hey meid, van harte gefeliciteerd hoor! Bij ons is er ook een echt wonder gebeurd, 1 eileider dicht, 1 vernauwd, gyn zei dat ik nooit maar dan ook nooit spontaan zwanger zou raken en voila....5e ronde nog wel, zo snel ook. Kan het nog steeds niet bevatten. Zullen we samen op die roze wolk gaan zitten ?
Sterre82, ik las het net inderdaad...ongelofelijk he? Bij mij hebben ze overigens nooit resoluut gezegd dat ik niet natuurlijk zwanger kan worden. Of zoals de arts het vandaag mooi omschreef: ik kan ook niet resoluut beweren dat u nooit de loterij zult winnen. Alles is mogelijk en dat blijkt maar weer. Wij gaan gezellig samen op die roze wolk settelen de komende 8 maanden
Wat een geweldig wonder dit echt waar. Van Harte gefeliciteerd met je zwangerschap en een hele fijne tijd gewenst