Respect!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Bij deze wil ik mijn respect tonen voor sowieso alle alleenstaande moeders en moeders van meerlingen...want pffff het is niet altijd even makkelijk hoor een babytje! En dan heb ik er nog maar 1 en ook nog met een partner! Dan denk ik vaak aan alleenstaande moeders (zoals een vriendin van mij) en moeders van meerlingen...pittig hoor! =D>

Dus bij deze: toppers! :thumup:

P.s: en natuurlijk zijn alle 'gewone' moeders ook kanjers! ;) Want hoe moeilijk t soms ook kan zijn...we doen t maar wel even! :thumup:

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    AMEN! Vind ik ook! Ik stond er laats even een paar dagen alleen voor, mijn vriend had lange werk dagen en toen moest ik meteen aan alleenstaande moeders denken. Hun doen alles alleen! Ik snap niet hoe jullie het volhouden dames petje af!

Ook 1 van de redenen dat ik men moeder vaak complimentjes geef. Zij heeft het ruim 15 jaar alleen gedaan!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ach, of je nu 1 of 2 baby'tjes hebt, das het verschil nog niet hoor ;) !
    Gewoon alle mama's zijn toppers! Of ze nu 1 kindje of 2 of 3 of 4 kindjes hebben, of ze nu wel of geen papa bij hen hebben. Gewoon alle mama's zijn toppers!

4. randi

randi Niet meer actief

bolbuikje je hebt gelijk alle mama's zijn toppers maaaaaaaar 1 of 2 tergelijk maakt toch wel verschil in verzorging hoor, ook zo of je het alleen doet of met 2 de verzorging maar dat we allemaal toppers zijn daarin heb je groooooot gelijk :D

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dank je wel meid, dat heeft nog nooit iemand naar mij geuit! Hartstikke lief van je. Doet mij eigenlijk wel erg goed!.... ;)

Hoe ik het allemaal gerund krijg? Plannen, plannen en nog eens plannen. Daarnaast af en toe de hulptroepen inschakelen en even bijtanken...

Trouwens ik ben het eens met het feit dat alle moeders (en vaders uiteraard) toppertjes zijn. Want een kindje is me potjandorie toch effe een verantwoordelijk zeg!

6. Anique

Anique Niet meer actief

Helemaal mee eens! afgelopen week was de eerste week dat mijn man namelijk moest werken en ik vond het best heel pittig.. voor m'n gevoel doe ik de hele dag niets, maar ben ook eigenlijk de hele tijd bezig. Ik was blij dat mijn man s'avonds vaak wat eerder thuiskwam, en nu het weekend is... heerlijk! Nu kan ik gewoon lekker rustig douchen bijvoorbeeld zonder steeds te denken "hoor ik hem nu huilen of niet..?"

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ anique: heel herkenbaar, dat van het douchen... :) Dat wordt beter hoor, echt!

Mijn man maakt lange dagen en werkt 5 dagen per week, dus als ik zelf niet werk, dan doe ik ook veel alleen en dat is net allemaal wat minder handig... Veel vooruit denken dus (als ie even slaapt alles vast klaar zetten voor volgende voedingen, badje etc etc.)

Maar echt respect id voor alleenstaande moeders die t altijd alleen moeten doen. En twee baby's lijkt me helemaal slopend (Wel gezellig natuurlijk)!

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    helemaal mee eens. tis best zwaar moeder zijn en als je dan nog eens alleen bent of je hebt er meer dan is het dubbel aanpoten.

ik moet ook zeggen dat ik iedere dag weer blij ben als mn man weer thuis is van zn werk. dan heb ik mn handen ff vrij en kan ik even iets op mn gemakje doen. dat van dat douchen is heel herkenbaar. ik begin er nu een beetje aan te wennen, maar als alyssa ligt te huilen in haar bedje wacht ik echt tot ze helemaal rustig en stil is. en dan nog is het even snel douchen. vaak ga ik dan savonds nog even rustig onder de douche zitten als mn man thuis is.

respect voor alle moeders!

liefs doris

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dat doe ik dus ook. Maar ik doe ook grote porties koken voor de dagen dat ik moet werken (4 dgn). 's Ochtends haal ik dan onze maaltijd voor die avond uit de vriezer. Een dag in de week eten wij bij mijn ouders, heerlijk lekker aanschuiven. Dan heb ik ook een mijn handen vrij en kan ik op mijn gemakkie eten. Daarna doet mijn moeder Noa bij haar in het grote bad en kan ik even bijkomen van een dag hard werken. Ik geniet daar enorm van. Daarna neem ik een tevreden gewassen en gevuld kindje mee naar huis, wat lekker gelijk het bedje in kan.

Het huishouden, koken voor de vier dagen dat ik werk en boodschappen doe ik op mijn drie vrije dagen. Als Noa slaapt poets ik de benedenverdieping als ze wakker is doe ik de bovenverdieping (dit doe ik op 1 dag). De volgende vrije dag doe ik dus de boodschappen en wassen/strijken op de andere vrije dag. Dan is mijn weekend inmiddels alweer voorbij.

10. luuus

luuus Niet meer actief

helemaal mee eens.. zo ken ik iemand die is alleen staand met een tweeling lijkt me heel zwaar.. maar gelukkig krijgen we veel liefde terug van onze kleintjes..:D:D:D

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    daar heb ik inderdaad ook heel veel respect voor!

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nou ik ook, ik ben blij als me man het af en toe overneemt en hij als ik dat doe ;)

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fijn om te lezen dat er met alleenstaande mama's wordt meegeleefd! Dat doet me echt goed :D

Het lijkt me heerlijk om een partner te hebben die het 's avonds even overneemt en die me af en toe es laat uitslapen....

Deel Deze Pagina