Paar vraagjes over (verborgen) reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Dag allen,

Mijn zoontje heeft een verborgen reflux. Had eerst motilium en zantac, maar weten het nu redelijk goed onder controle te houden met alleen verdikte voeding en zonder medicijnen.

Hij krijgt alleen per fles zo'n 4 a5 schepjes nutriton erbij. MIjn vraag is hoe moet dat nu als hij straks (ja, ik weet dat het nog even duurt ,maar toch) thee of andere drankjes tussendoor zou krijgen. Daar kun je toch geen nutriton doorheen doen?

En mijn ha had het er eens over dat sommige kinderen met reflux wel eens eerder dan 4 maand al groentehapjes krijgen als er geen allergieën in de familie zijn. Heeft een van jullie hier ervaring mee of weten jullie hier meer vanaf? Ik wilde toch nog even wachten met groentehapjes tot een maand of 5, maar als dat beter is voor hem ivm de reflux wil ik er wel eerder aan beginnen. Er komen geen allergieen voor bij ons in de familie.

Groejtes suus

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goeie vraag inderdaad
    ga ik even in de gaten houden
    Al ben ik vandaag naar een Osteopaat geweest hopelijk helpt dat enorm.
    Quinn krijgt trouwens geen medicatie

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    @ikke: ik hoop voor je dat de osteopaat heeft geholpen! Ik ben met Jesper naar een manueel therapeut geweest en dat heeft hem wel erg goed gedaan. Gebruiken nu trouwens ook al even geen medicijnen meer gelukkig.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Volgens mij kan je nutriton ook door andere drankjes doen. Heb ik ooit gelezen volgens mij. Staat het niet op de verpakking?

In België wordt vaak geadviseerd om eerder met groentehapjes te beginnen. Dit omdat ze dit makkelijker binnen houden (nog geen fruit want dat is juist weer te zuur waardoor ze weer makkelijker spugen).
    Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik heb hier zeker vaker van gehoord.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe kun je alles wat je kind eet of drinkt indikken met nutriton. Dus ook water, en ook hapjes.

Kijk wel uit met vroeg bijvoeden. Reflux gaat erg vaak samen met een overgevoeligheid (intolerantie of allergie) voor voedingsmiddelen, en als je dan te vroeg begint vererger je de problemen alleen maar.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik had geen idee dat je thee enz ook kon indikken met de nutriton.

Ik weet ook nog niet zekerof ik wel eerder ga bijvoeden. Ga dit eerst nog maar even met de ha overleggen. Idd vanwege het risico op overgevoeligheid.

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik ben met Fleur, die ook reflux heeft met 4 1/2 maand begonnen met groentehap op mijn eigen gevoel (want niemand geeft je een direct advies waar je iets mee kan) en dat terwijl ik redelijk allergisch ben aangelegd. Ze heeft er geen last van en vind het heerlijk. Het gaat nu ook stukken beter met haar, ze slikt niet meer terug, zodat ik binnenkort haar medicijn wil gaan afbouwen (losec) in overleg met de huisarts.

Vanaf 6 maanden blijf je toch gewoon 4 flessen geven ten eerste en dan 1 x per dag fruit en 1 x per dag groente met aardappel of rijst erbij? ja en tegen de tijd dat ze water en sapjes mag dan hoop ik ook hier dat ze minder last heeft. Ander zou je altijd gaviscon poeder door de fles kunnen doen ter verzachting van het zuur want dat is niet zo;n ernstig medicijn volgens mij. Dat is althans mijn plan.

Succes, Marijntje.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Robin heeft ook reflux en met nutriton houdt ze het goed binnen. We zijn sinds kort op aanraden van het CB met een fruithapje begonnen, omdat ze anders constant verstopt zit. De rest allemaal al geprobeerd, extra water, druppeltjes olie etc., maar dat helpt maar kort. Daar zeiden ze ook dat het anders normaal rond de 6 maanden is. Nu hebben we zelf ook geen allergiën in de familie en net wat Marijntje zegt, de een zegt zus en de ander zo. Ik geef haar sinds een week gepureerde perenhap en dat gaat gelukkig goed. Ze houdt het goed binnen en heeft gelukkig geen last van krampjes ofzo. Anders was ik er zo weer mee gestopt.

Deel Deze Pagina