Eindelijk zwanger! Maar... Bloedverlies..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saffron88, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Hoihoi!

Afgelopen dinsdag heb ik tijdens mijn vakantie ontdekt dat we in verwachting zijn van ons eerste kindje. Totaal onverwacht, omdat we al 16 maanden bezig waren en het niet wilde lukken.

's Ochtends was mijn test positief, als ik mijn langste cyclus aanhou (ik ben een beetje onregelmatig) was ik toen 6 dagen overtijd, vandaar toch maar de test ondanks dat we ervan uitgingen dat het misschien weer een lange cyclus zou zijn.

's Avonds schrokken we daarom des te erger omdat ik helder bloedverlies had. Dit was woensdagochtend ook nog en daarna niet meer.

Het is toen 'goed' gegaan tot zaterdagmiddag, toen had ik weer helderrood bloedverlies.

Het was steeds niet echt met afvegen, maar meer 'dieper' van binnen. Ik heb nooit bloed in mijn ondergoed gehad.

Nu maak ik me best zorgen, ook omdat ik continue een zeurend/branderig gevoel in mijn schaamstreek heb. Verder ben ik wel vaak best wel misselijk en zijn mijn borsten pijnlijk als ik er tegen aan stoot of druk.

Vooral dat branderige gevoel maakt me bezorgd omdat ik bang ben dat het een voorteken is van een miskraam. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik bang dat er weer nieuw bloed uit komt :(

Omdat ik pas sinds zaterdag terug ben van vakantie heb ik nog geen verloskundige en heb ik mijn huisarts nog niet kunnen bellen, dat ga ik morgenochtend doen.

Groetjes Saffron

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een beetje bloedverlies komt vaak voor in de vroege zwangerschap en het hoeft zeker niet te betekenen dat het misgraat. Alles is heel rijk doorbloed en daarom verlie sje soms een beetje.
    Als je een branderig gevoel hebt aan je schaamlippen of vagina zou dat een schimmelinfectie kunnen zijn, jeukt het ook?
    Dan heb je een kuurtje nodig.
    Neem je verder ook foliumzuur?

Mirjam

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Bedankt voor je antwoord!

Verder heb ik geen bloed meer verloren gelukkig. Het branderige gevoel zit hoger, in het driehoekje onder mijn buik zeg maar. Het wordt's avonds wat erger en dan zit ik ook minder lekker. Het jeukt verder niet.

Vanmiddag heb ik een pot multivitamine voor zwangere vrouwen gehaald, daar zit ook de goede dosis foliumzuur in.

Groetjes Saffron

Deel Deze Pagina