zwanger, maar heel bang voor de misselijkheid!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Muusje20, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Hoi Hoi allemaal,

vanmorgen heb ik positief getest, ik had al een paar dagen zo'n gevoelletje.. en ja hoor ;)

Nu ben ik natuurlijk heel blij, we wilde graag weinig leeftijdsverschil tussen te kids, en dat is gelukt, J. is 8 maanden..

Maar nu kreeg ik het vanmiddag toch ff benauwd.. want wat nou als ik weer zo gruwelijk misselijk word net zoals bij J. dan zou ik niet voor hem kunnen zorgen, en dat baat me zorgen:(

in mijn vorige zwangerschap heb ik 4 x in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging en was van ongeveer de 7e week tot de 17e.. hondsberoerd. daarna alleen nog last van brandend maagzuur..

nu hoop ik op een paar hoopvolle reacties, dat de 2e zwangerschap niet hetzelfde hoeft te zijn, maar hoor graag jullie eerlijke ervaringen en reacties ;)

2. Coco20

Coco20 Lid

31 mrt 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik snap dat het erg vervelend voor je is!
    Ik zou graag ervaringen met je delen, alleen die heb ik niet echt..
    Buiten het feit dat ik eerder zwanger was en een miskraam kreeg, toen was ik heel erg aan het overgeven en supermisselijk en nu nergens last van.

Ik zie trouwens dat je precies zo lang zwanger bent als ik! Wat leuk! Geniet ervan en ik hoop dat je minder last hebt dan de vorige keer :)

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    1e keer hield ik maandenlang geen water binnen en moest ik echt moeite doen om niet uit te drogen en andere ellende...

deze keer heb ik niet 1x boven de wc gehangen behalve door griep en migraine. dus dat hoeft zeker weten niet weer zo te zijn :)

4. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    indd we lopen precies gelijk op leuk!

ik hoop voor je dat dit een plakkertje is ;)

5. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0

Heel fijn om te horen! ik voel me nu ook heel anders dan de 1e zwangerschap.. dus wie weet!

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hoop het wel voor je :) probeer iig wel te zorgen dat je altijd wat in je maag hebt, dus kleine tussendoortjes zoals crackers e.d. kunnen een hoop verlichting geven.

7. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik ben alle 3 de keren misselijk geweest, wel steeds anders maar ook steeds langer.
    1ste x kon ik niks binnen houden, alleen maar braken.
    2de x moest ik juist heel veel eten en braakte minder, maar wel net zo misselijk.
    3de x duurde het langste en ook regelmatig braken en kon niet echt eten/drinken, maar net iets minder erg als de eerste x.

Voelde me ook vaak schuldig tegenover de andere kids, kon ze echt niet de aandacht geven die ze nodig hadden. Gelukkig had ik wel hulp van mn moeder, daar gingen de kids regelmatig heen en ze hielp ook hier.

hoop dat het bij jou deze keer beter gaat! Het hoeft in ieder geval niet zo te zijn als de vorige keer.

8. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en ik hoop dat de misselijkheid mee mag vallen

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!!

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 3x nergens last van gehad. Pas bij de vierde hondsberoerd geweest. Ik dacht de dans te ontspringen. Elke zwangerschap nieuwe ronde nieuwe kansen ( of opnieuw pech 😝)

11. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd. Ik ben nu zwanger van de tweede en bij de eerste 20 weken alleen maar misselijk geweest. Ik had mezelf voorgenomen dat als ik bij deze zwangerschap weer zo misselijk zou zijn ik medicijnen aan de dokter zou vragen.
    Gelukkig voor mij ben ik totaal niet misselijk (mits ik maar wat eet zodra ik opsta)

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63

Gefeliciteerd!

Een tweede zwangerschap kan natuurlijk anders gaan, soms ook niet.

Eerste zwangerschap had ik HG, deze keer weer. Vorige zwangerschap ben ik tot ruim na de bevalling misselijk geweest, niet fijn.

Deze keer reken ik er op dat het weer zo zal gaan.
    Het verschil vind ik dan ook vooral mentaal:
    -Ik had er rekening mee gehouden
    -Ik weet uit ervaring hoe ik er mee om kan gaan
    -Aftellen, aftellen, aftellen...
    -Kijken naar dat prachtige kindje dat rondloopt... het resultaat van 9 maanden ellende....:)

Ik merk bij mijzelf dat de klachten fysiek niet specifiek minder zijn, maar wel dat ik het mentaal beter aan kan, en dat scheelt voor mij echt enorm.
    Ik heb geaccepteerd dat ik 9 maanden beroerd ben... en probeer die tijd zo goed mogelijk te overbruggen.

In elk geval... ik hoop dat jij tot de gelukkigen behoort waar een tweede zwangerschap anders verloopt!

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Verder hetzelfde als deze post. Het is nu aftellen.. aftellen..
    1e zwangerschap misselijk tot 16 weken, redelijk te doen. 2e zwangerschap veel erger en medicijnen gehad. Ook tot 16 weken. En nu de 3e zwangerschap heb ik HG en lig ik de hele dag op bed. Bij mij werd het dus per zwangerschap helaas erger.

14. Kiki70

Kiki70 Actief lid

31 jan 2015
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was en ben ik nog steeds ook super bang voor de misselijkheid. Bij dl van week 6 tot week 16 elke ochtend spugen en hele dag door misselijk gevoel. Niet voor in zhuis gelegen of iets maar wel super vervelend.
    Nu was ik gewoon bang voor week 6.. Maar tot op heden nergens last van. Ja af en toe wat weeig gevoel en 's ochtends moet ik snel wat eten maar verdwe mij hoor je niet klagen.. Dus het kan schijnbaar echt..

Gefeliciteerd trouwens:)

15. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Fijn hoor! Ik hoop er ook op! Heb tot nu toe ook nog nergens last van.. Alleen erg duizelig.. Dat had ik bij Eerste zwangerschap geen last van!

16. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Sterkte voor de meiden die weer zo misselijk zijn!

17. Kiki70

Kiki70 Actief lid

31 jan 2015
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ik heb het te hard geroepen😔 hier is de ochtendmisselijkheid weer vollop aanwezig.. Ach nog maar 10weken misselijkheid te gaN😳

18. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Oohw.. Ja het kan ineens op komen zetten he! Sterkte!

Deel Deze Pagina