We mogen starten met bijvoeding! Eindelijk, de uk is 6 maanden maar vanweg ernstige allergie hebben we zo lang moeten wachten. Uk is er mega aan toe! Alleen ik wordt zo verdrietig, chagrijnig en heel moedeloos van de reacties om ons heen: ach, een klein beetje proberen kan toch geen kwaad? vroeger kreeg jij ook alles hoor (had zelf alleen geen allergie, maar dat maakt blijkbaar niets uit) koemelkallergie? wat een onzin, gewoon geven koemellkallergie? een modeverschijnsel het is zzoooooooo zielig dat ie niets mag (wat niet weet wat niet deert, nee, een uk van 6 maand hoort te weten hoe koffie smaakt ) Mag het echt niet? (en dat minstens 5 keer per week) NEEEEE! en ja vanaf nu wel, en alleen door ons. Het is een enorm schema wat wel en niet te proberen... En ik ben zo bang, en ik weet ook zoo zeker dat het gaat gebeuren, dat er iemand is die een lik slagroom gaat geven of een koekje of een broodkorst of een potje weet ik veel wat... Waarom MOET dit kind met 9 maanden weten hoe chips, koekjes weet ik veel wat allemaal smaakt? Waarom niet gewoon eerst groente, fruit en vlees? GRRRRRRRRRRRRR een (nu helemaal overbezorgde) moeder
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor! Mijn moeder presteerde het om Jelle met 6 mnd een hap slapgroom te geven omdat hij er zo verlekkerd naar zat te kijken... Ja hallo! Hij vind alles wat een ander doet leuk, al zou je op je kop gaan staan! Dat wil toch niet zeggen dat hij dat ook moet? (zie je het voor je? ) Wat niet weet wat niet deert.. Dat heb ik haar ook zo vaak uit proberen te leggen, maar het dringt gewoon niet door. Sommige mensen snappen het nu eenmaal gewoon niet, en mijn moeder is er daar 1 van. Gelukkig zijn de meeste mensen in mijn omgeving anders, ook al denken ze er niet hetzelfde over, ze zullen altijd onze mening respecteren... Ik zal Jelle dus ook niet bij mensen laten waarvan ik niet zeker weet of ze dit soort dingen zullen doen. Ik zorg altijd dat ik zelf in de buurt ben om in te grijpen. Nu is Jelle natuurlijk wat ouder en ik merk zelf dat ik er nu makkelijker in word. Al zal hij voorlopig echt niet bij mijn moeder gaan logeren... In elk geval niet tot hij zelf duidelijk kan maken wat hij wil en niet wil.
hier een meisje met ook erge allergie voor koemelk en t is inderdaad een opgave wat je wel en niet mag geven. nikita heeft daarnaast ook sneller zuurbranden en fruit mag ik pas weer gaan geven als ze 7 maanden is. ik was laatst bij mijn ma ( wij hebben geen van allen KMA gehad) en we aten een ijsje zegt ze je moet eens een likje aan nikita geven uitgelegd dat t niet mag en toen zij ze ook dat ze er niet bij nagedacht had en begrijpt t wel en mijn schoonouder begrijpen t helemaal omdat mijn man ook KMA heeft gehad, je kindje mag ook broodkorstjes krijgen maar dan alleen van oerbrood omdat daar geen broodvberbetermiddel in zit en geen allergische reacties uitlokt, loop jij ook bij een dietiste? die heeft een heel schema wat wel en niet mag en waar koemelk in verwerkt kan zitten
Ik snap je ook helemaal! Wij zijn sinds een week ook begonnen met bijvoeden. Niet omdat Milan KMA heeft, maar gewoon omdat we zelf graag wilden wachten tot 6 maanden. Maar hier ook constant gezeur: "één lange vinger kan echt geen kwaad hoor", "Mark (mijn vriend) kreeg ook al met 3 maanden groenten, fruit en brood." "Je kan best af en toe wat geven." Etc etc. Echt om moe van te worden! Ik ga die kleine man met 3 maanden dus echt geen bijvoeding geven, en al helemaal geen lange vinger Maargoed, we zijn inmiddels dus ook begonnen met bijvoeden (ook door ons alleen, en voorlopig alleen groente en fruit), dus ik hoop voorlopig van 't gezeur af te zijn.
Ook ik snap je helemaal hoor. wij zijn ook pas gestart met 6 maanden. Zonder medische reden. Maar omdat wij daarvoor gekozen hebben. Dat is het enige wat telt, vind ik. Tuurlijk komt er dan uit alle hoeken commentaar. Want wat je ook doet, commentaar komt er toch. Als je met 4 maanden was begonnen, was het andersom geweest. Het is jullie kindje en jullie bepalen de regels. Daar heeft iedereen zich maar bij neer te leggen. (ik kan zo boos worden op al die mensen die commentaar leveren) Zelfs nu Liam een jaar is, vind ik het nog steeds niet nodig om chips en patat en snoepjes te geven. Maar dat is onze keus. Ik zeg tegen andere mensen toch ook niet dat ze geen chips en patat enzo moeten geven omdat IK het geen goed idee vind. Wil alleen nog even zeggen dat jullie het prima doen. En niet omdat je "pas" met 6 maanden begint of omdat ik het met je eens ben, maar omdat het jullie keuze is. groetjes, Deb