zeer onrustig na de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Makkie, Jan 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mijn zoontje Seth is heel vaak erg onrustig na de fles...(trappelen met de beentjes, hoofdje naar achteren gooien, korte huiltjes, druk met armpjes...) van de 6 voedingen toch minstens 4.... we hebben al van alles geprobeerd, allerlei soorten spenen, flessen, voeding dikker maken, meteen op bed leggen, lang bij ons houden... echt wat je maar kunt bedenken. Voordat hij weer rustig is, zijn we vaak een uur of soms nog langer verder. Dan leggen we hem op bed, maar slapen is dan ook van zeer korte duur.

Ik weet het soms echt niet meer... Weten jullie wat dit kan zijn? Of komt dit bij jullie bekend voor? Het CB houd koemelkallergie in hun achterhoofd en we zijn ook doorverwezen om te onderzoeken of hij reflux heeft....wie kan me helpen?

Vind het zo sneu voor mijn mannetje dat hij niet gewoon lekker voldaan in slaap kan vallen na zijn flesje :cry:

2. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    klinkt mij als koemelkallergie! niet afwachten hoor, het wordt steeds erger..., kma zie je sowwieso vaak in combi met reflux.
    je zou gewoon eens een bus pepti kunnen halen, je merkt gelijk verschil als het kma is.
    Ik zou naar de kinderarts gaan.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik denk ook meteen aan koemelkallergie. Waarom houdt het CB het in het achterhoofd? Ze kunnen daar toch onderzoek naar doen. Eventueel meteen overstappen op andere melk, dan zou je het verschil meteen of in elk geval heel snel moeten merken. Niet afwachten meid. Gewoon naar de Kinderarts gaan en eventueel zelf al andere voeding proberen.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
  5. Makkie

Makkie Niet meer actief

O meiden, hij blijft zo onrustig! Ligt ie eindelijk lekker in mijn armen te slapen, zachtjes in bed gelegd, nog geen 15 minuten... weer helemaal overstuur! Ik denk zelf ook KMA.... maar kan ik zomaar die Pepti voeding gaan gebruiken?

6. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    je kunt het gewoon kopen bij de apotheek, hier hebben we er 1 van de kinderarts op recept, maar je kunt het allicht proberen met pepti.
    Hier merkte we direct bij de allereerste fles verschil! geen strijd meer met en na de fles!

En naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen! niet afwachten en niet laten afschepen!

7. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    volgens mij heeft de
    AH het zelfs!
    succes!

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Zielig om te zien he. Krijg gewoon medelijden met je kindje. Gewoon morgenvroeg het CB bellen en zeggen dat je over gaat op Pepti, dat je dat wil proberen om te kijken of hij daar beter op reageert. Dan hoor je vanzelf wel wat ze zeggen. Zoals ik het lees (heb zelf geen kindje met KMA) is dat ook de beste manier om het uit te proberen. Echt goede tests waarbij je het meteen weet bestaan er blijkbaar niet.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

vanavond bij de avondapotheek Nutrilon Pepti gehaald. Hij lijkt nu wat rustiger, maar het kwam wel behoorlijk terug omdat het dunne melk is. En indikken met Nutriton kan niet, omdat hij daar krampen/verstopping van krijgt.... hopelijk slaat deze voeding aan en komt het ook goed met het vele teruggeven....

10. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hoe ging het vannacht/vanmorgen?

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

lief dat je eraan denkt!

het ging vanacht erg goed, en vanmorgen ook. Hij ligt nu alweer een uurtje op zijn bed.... alleen drinkt hij maar erg weinig ervan, tussen de 80 en 100 cc... dan valt ie als een blok in slaap? Mmmmm weer het andere uiterste hahahaha. Hopelijk drinkt hij straks wel wat meer...

Dus ja, het lijkt goed te gaan, maar ik probeer niet te vroeg te juichen....

12. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Nou gelukkig dat ie het er vooralsnog goed op doet. Om er echt wat van te kunnen zeggen moet je het idd langer (weken) gebruiken.
    Zo te lezen heeft ie flink wat slaap in te halen.
    Je zou zijn luier kunnen verschonen als hij in slaap valt aan de fles. Dat hielp hier goed.

13. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Als ik jou verhaal zo lees, begin ik ook te twijfelen of onze zoon ook kma heeft. Eerst dachten we aan een reflux. Hij spuugde veel, waarop wij zijn voeding zijn gaan indikken. Dit doen we nu al ongeveer 1,5 maand. ook krijgt hij domperidon. Dit leek enigsinds te werken. ook zijn we naar een osteopaat geweest. Ze heeft veel kunnen beteken. Een aantal klachten zijn weg, maar de volgende blijft hij houden:
    -onrustig na de fles, veel kronkelen, wringen
    -hij lijkt darmkrampen te hebben, laat veel windjes
    -is vanaf 4 weken na geboorte neusverkouden, dus al bijna 2 maanden aan een stuk
    -veel niezen
    -spugen, diagnose reflux
    -altijd rode schrale wangentjes
    En erg veel huilen

Ik dacht eerst dat het de gebruikelijke darmkrampen zijn, maar nu hij bijna 3 maanden is, en het zeker niet afneemt, eerder toeneemt, begin ik daar toch aan te twijfelen.
    Ook las ik hier, dan kma ook vaak samen gaat met een reflux. Woensdag moet ik naar het cb, zal het ook voorleggen

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Kemjansen, lastig he? Je kunt er zo moeilijk achter komen! Maar goed, je kunt het altijd proberen met een andere voeding, wellicht gaat het dan beter. Seth kan ook veel mondjes teruggeven, zelf uren na een fles en veel maagzuur. Kan ook komen door een allergie. Het blijft uitproberen met die kleintje. Ik heb 17 febr. ook een afspraak bij een opsteopaat, ben benieuwd.

Vooral dat onrustig zijn en kronkelen na de fles herken ik bij mijn zoontje. Je zou dan zeggen dat er iets niet lekker zit in dat kleine lijfje. Als moeder kun je je dan ook zo rot voelen :cry: . Heeft jou zoontje ook dikke/kleiachtige ontlasting?

15. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    @makkie:
    Nee hij heeft geen kleiachtige ontlasting.
    Hoe is kma eigenlijk te onderzoeken. Hoe stelt men de diagnose. Ik wil ook niet de overbezorgde moeder uithangen. Het kan er ook allemaal best bij horen hoor, maar ik vind niet dat hij lekker in zijn vel zit. Eigenlijk van de geboorte af aan.

Gr Karin

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

je bent geen overbezorgde moeder hoor! Je voelt zelf echt wel goed aan als er iets niet helemaal goed zit... hoor ook zo vaak: jonge onzekere moeder, zeker het 1e kindje... Hou op zeg! Voor het CB kan je dat gevoel geven. Maar op je eigen gevoel af gaan meid! Seth heeft dat onrustige ook vanaf zijn geboorte. Daarom weet ik zeker dat er iets mis is. Het kan heel onschuldig zijn, maar toch. Niets vervelender als mama merken dat je kindje niet helemaal lekker in zijn vel zit.

Ik weet niet hoe ze de diagnose kunnen stellen. Heb wel eens gehoord van een bloedonderzoek. Mss kun je dat eens aan je HA vragen? Ga ik ook doen, heb morgen een afspraak bij de HA. Ik zal het je anders morgen wel even laten weten, goed?

Zonet heeft Seth met een beetje hulp van de thermometer heel goed gepoept! Het begin ging lastig, dikke klei. Daarna kreeg hij er zelf heel veel mooie dunnere poep uit! Hopelijk zijn we zo weer op de goede weg!

Moet wel zeggen dat Seth de nieuwe melk van Pepti niet zo goed drinkt. Maar tussen de 70 en 100cc. Maakte volgens het CB niet zo heel veel uit, hij moet nog aan de smaak wennen. Deze melk schijnt minder lekker te zijn. Dan maar wat vaker een fles geven!

17. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Op die links die ik hier heb geplaatst een paar reacties terug staat van alles over koemelk en ook over onderzoek ernaar.

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier een hele opgeluchte mama!

Vanmorgen weer met Seth naar de HA geweest. Na even gesproken te hebben en de klachten doorgenomen te hebben, heeft ze telefonisch contact gehad met een KA. Deze man vond het meteen erg duidelijk na de klachten, hij denkt echt aan een KMA. (mijn broertje had dit vroeger heeeeeeel erg). Nu heeft hij speciale voeding gekregen, Nutramigen en Zantac voor zijn maagzuur/maagpijn. Binnen een paar dagen moeten we echt verschil merken. Ik moet vrijdag terugbellen en als het niet beter is, dan mogen we direct bij de KA komen! Kon wel janken van geluk, eindelijk actie!

De krampen/verstopping (ondanks lactulose) de worstelingen na de fles, het vele opboeren van maagzuur, het onrustig zijn, het onrustige slapen, hazeslaapjes doen.... duidelijk KMA volgens de KA. Kon de HA wel kussen dat ze hem gebeld heeft! Hij heeft zonet zijn eerste flesje hiermee op en de Zantac. Hopelijk merken we snel verschil. Refluxkenmerken heeft Seth ook duidelijk, maar dit kan ook weer een reactie zijn op de KMA.

19. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    fijn zeg dat je gehoord bent en dat er actie wordt ondernomen. hopelijk gaat het snel weer beter. ik moet morgen naar cb. ben benieuwd. vandaag erg vel darmkrampen. niks kan hem helpen. ontroostbaar. veel met beentjes trekken, veel windjes laten. veel huilen.

gr karin

20. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    hier ook KMA en nikita had alle klachten die jou kindje ook heeft/had.
    nadat ik op de intensief was overgestapt merkte ik langzaam aan weer de klachten terug komen en zit nu op advies van de KA en dieetiste op friso allergy-care.
    alle klachten zijn zo goed als verdwenen maar vooral t spugen en de krampen zijn helemaal weg. hier werd ook eerst gedacht aan reflux maar dat bleek dus veroorzaakt te worden door de allergie.

als je die voding minimaal een maand gebruikt hebt , dan moet je eer gaan provoceren door de oude voeding weer te gebruiken( let er wel op dat je begeleidt wordt door een KA of dieetiste) en als de klachten terug zijn dan is t voor 99% KMA, en dan ga je gewoon weer op oude voet verder met allergievrije voeding
    s6 ermee

susanne

Share This Page