Kan iemand mij het verlossende woord geven dat het maar een fase is die eventueel bij een sprong hoort dat mijn zoontje nu steeds elke ochtend tussen 05.45 en 6.00 uur wakker is?! Worden er nu wel gillend gek van haha.. Verder is er niks veranderd kwa eetgedrag of slapen overdag.. Hij is de 25ste 8 maanden en is geboren met 39wk + 2dg. Moet wel erbij zeggen dat hij alle voorafgaande sprongen erg duidelijk voelde en er ook echt van begin tot einde last van had.. Helaas.. Dit is wat hij eet/drinkt per dag, misschien dat daar iets mis mee is? (te weinig?) 7 uur 180/6 10 uur fruit 100 gram 12 uur boterham + 180/6 15 uur fruit 100gram + sap 17.30 uur groente 19.30 uur papfles 180/6 + 4 voedingsschepjes Bambix Fijne Granen Mijn zoontje is altijd een forse baby geweest en zit altijd al rond de bovenste lijn zowel met gewicht als lengte. Hij is nu 9550 gram en 73cm.
Hmm, ik dacht dat ze op die leeftijd toch in ieder geval al wat meer groente zouden mogen? Die 8mnd potjes zijn toch ook 200 gram ofzo? Dus 100 gram lijkt me wel wat weinig ja... Gaat het er met gemak in, of moet je het laatste beetje er echt inwerken? In het eerste geval zou ik gewoon eens wat meer proberen... Verder, ja, zou goed een sprong kunnen zijn. Thirza is hier de laatste tijd ook steevast wakker rond 6, en ligt dan gezellig te kletsen. Ik laat haar lekker liggen en meestal valt ze weer in slaap en slaapt dan nog tot een uur of 7/half 8.
@Rozenmarijke, mijn zoontje krijgt gewoon 200gram groente. Of vers en dan weeg ik t af of een potje 6/8mnd. Ook krijgt hji 200gram fruit alleen dan verdeeld over 2 x op de dag. Dus daar ligt het niet aan denk ik.. Wij laten hem ook gerust even kletsen in zijn bed hoor, maar na een half uur vind hij het echt genoeg geweest. Valt dus niet meer in slaap..
Hoi hoi, het is zeker een fase, maar het kan wel heel lang duren, sorry! Hier heeft het van 5 maanden tot 8,5 maand geduurd. Hij werd elke ochtend ergens tussen 5:30 uur en 6:15 uur wakker. Soms nog zelfs eerder! Sinds 2 maanden is het gelukkig weer zoals van ouds. Tegenwoordig is hij weer tussen 7 en 8 wakker. Ik dacht dat het nooit over zou gaan en raakte er zelfs aan gewend (eerder naar bed hielp ook erg). Aan eten lag het ook niet. Hij had en heeft een prima schema en is een hele goede eter. Waar het wel aan ligt geen idee. Soms is er gewoon geen verklaring.
Tussen 6 en 8 mnd was hier ongeveer het volgende schema. Toen nog 3 x per dag slapen. 7:00 uur 200 cc pap (als hij zo vroeg wakker was liet ik hem liggen, hij lag of te spelen in zijn bedje en of hij viel op een gegeven moment in slaap. In ieder geval kreeg hij niet voor 7 uur voeding) 8:00 uur - 9:30 uur slapen 9:30 uur fruit 11:30 -12:00 uur uur 1 a 2 boterhammen en 150cc melk 13:00 uur - 15:00 uur slapen 15:00 uur 180 cc ( rond 8 mnd verviel deze fles en kreeg hij rijstewafel, soepstengen oid en drinken) 17:00 uur - 18:00 uur slapen 18:00 uur warme hap (vanaf 8 mdn met de pot mee) 19:00 uur 240 cc pap en 19:15 uur naar bed
@Kiwi, ja jou schema komt erg overeen met die van mijn zoontje. Dus daar hoef ik dan niks aan te veranderen. Hopelijk is het hier dan ook met 8,5 maand over hahaha. Moeten we nog even 2,5 week uitzingen. Hier krijgt hij ook pas 7 uur de 1e voeding ongeacht hoelaat hij wakker is.
6 uur is luxe zeg. hier komt tie om 4 uur en dan even snel eten geven en dan komt hij weer rond half 6 6 uur. wees maar blij zou ik zegge kan ook anders.
Ik ben bang dat het geen fase is, maar ik hoop het voor je haha. Mijn zoontje is altijd vroeg wakker en ook nu is het vaak 6 uur, soms 5, maar meestal 6 uur. We hebben ook heel veel geprobeerd. laatst nog een topic geopend over verduisterende gordijnen, maar het helpt allemaal niks. Hij is gewoon een vroege vogel denk ik.
@gevalletje, mijn zoon slaapt ook pas sinds een paar weken door hoor. Dus eerst kwam hij ook nog gemiddeld 4 x per nacht. @suus1983, maar dat is juist zo raar.. Hij sliep normaal wel tot rond 7 uur. En opeens sinds 2/3 weken is het elke ochtend om 6 uur vrolijk brabbelen. Dus ik weet dat 't voorheen anders was. En ookal zou t dan geen fase zijn, zolang hij maar vrolijk wakker word dan. Dan kunnen wij nog even blijven liggen. Heb ook al dingen geprobeerd, meer pap door zijn laatste fles. Hij heeft geen nachtlampje, heeft verduisterende rolgordijnen en daarover nog gewone gordijnen.
Beste MissyZuilen, Hier precies hetzelfde sinds 3 weken. Onze dochter is nu 6 1/2 maand. Ze sliep al heel lang tot 7:00 - 7:30 en nu dus niet meer. Klaarwakker en wel vrolijk, maar inderdaad na een half uur babbelend in bed is voor haar de pret er ook af. Ik heb voor jou dan ook geen oplossing, maar zelf denk ik ook niet dat het te maken heeft met honger of licht worden en andere bedtijden hielp hier niet (want ook daarmee hebben wij van alles geprobeerd, van de papfles sávonds kreeg ze zelfs buikpijn) Dus ik hoop van harte met je mee dat het een fase is. Heeft jouw zoontje al tandjes? Onze dochter nog niet en daar zaten we ook aan te denken, maar echt veel is er niet te zien in haar mond Ook slaapt onze dochter overdag onrustiger, wordt tussendoor wakker, jengelt wat en slaapt dan weer heel even. Heeft jouw zoontje dit toevallig ook?
@Nelleke, mijn zoontje draait sinds kort in zijn bed. Dus daar word hij ook steeds wakker van, slaapt overdag nu echt SUPER weinig daardoor. Ook zijn er bij hem wel tandjes op komst denk ik, veel rode wangen (maar kan ook door t weinig slapen komen) en zijn mond zit vol bulten al weken. Maar er komt maar niks door..
Eva heeft ook geregeld fases gehad dat ze vroeger wakker werd. Haar 'normale' tijd om wakker te worden is rond 8 uur, maar dan werd ze opeens rond 6 uur wakker. Tegen de tijd dat wij ons er dan maar bij neerlegden, werd ze weer rond 8 uur wakker . Ik hoop dus voor jullie dat het ook een fase is! Wel grappig trouwens, Eva is ruim 2 keer zo oud als Mike, maar weegt waarschijnlijk minder dan Mike . Maar ze is wel zo'n 7 cm langer .
Wij hebben ons er dus ook bij neergelegd, vanochtend was het ineens 7 uur. Toch wel heel lekker hoor, dat extra uurtje. Hopelijk gaat hij dat vaker doen.
Bij ons precies hetzelfde, zoontje is twee dagen ouder en ook sinds een paar weken zo rond 6 uur wakker (daarvoor bleef hij tot 7.30 liggen). We dachten een tijdje dat het aan de gordijnen lag, hebben nu dubbele gordijnen, dat hielp even, maar de laatste 1-2 weken is hij toch meestal weer vroeg wakker, babbelt, en wil dan na een tijdje toch al de fles. Overigens slaapt hij ook 's nachts onrustiger dan hij vroeger deed, wordt tussendoor wakker en heeft dan een speentje nodig om weer door te slapen. We hopen maar dat het een fase is.
sinds maandag is het bij ons ook zover 6 uur is het gebeurt terwijl ze normaal om half 8 wakker was.... en gister zagen we dat haar eerste tandje wil door komen dus hoop dat dat het daardoor komt gr veronique
Het is een fase.....die heel lang kan duren Hier bijna een jaar en nu is het ipv 5-6 uur, 7uur geworden.