Hoi, even een uitleg. Ik ben eind mei gestopt met de nuvaring. De eerste echte menstruatie kwam na 64 dagen, de tweede na 44 dagen. Deze keren heb ik eigenlijk nergens last van gehad, geen buikpijn oid. de menstruaties duurden zo'n 3 a 4 dagen.Deze keer duurde het 37 dagen maar het is dit keer heel anders. het begon zaterdag met bruinverlies, maar ook lage rugpijn, buikkrampen, zere borsten en misselijk/ duizelig. Ik wist weer waarom ik ooit aan de pil was begonnen Het stopte even en zondag weer bruinverlies en een beetje rood. maar maandag stond ik onder de douche en ik schrok er gewoon van. Beetje niet fris maar het leek wel of ik leeg liep, veel bloed en stolsels. Die dag flink ongesteld met bovenstaande klachten, dinsdag normaal en woensdag licht bruin/ rood maar gisteren zwart bloedverlies, zwarte korreltjes en stolseltjes. het was niet veel maar wel vreemd. vandaag niks maar wel een drukkend gevoel in mijn buik en ik heb last van mijn onderrug en slappe benen, alsof ik iets heel intensiefs heb gedaan (hardgelopen ofzo) ben ook wat duizelig/ misselijk. Heeft mijn lichaam een grote schoonmaak gehouden en is mijn hormoonhuishouding zelf weer aan het werk gegaan? Of zou er iets anders mis zijn? Mocht dit gevoel aanhouden bel ik de dokter voor info maar is er misschien iemand die dit herkent? Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal...
pff klinkt niet zo goed vindt ik....tja ik ben natuurlijk geen arts maar ik vindt het niet normaal zeg maar.... hoe voel je je nu?!
Het gaat wel. beetje slapjes maar misschien ben ik gewoon een beetje grieperig. Ik heb de doktersassistent gebeld en zij denkt, na mijn verhaal, dat het waarschijnlijk gewoon mijn lichaam is die alles zelf weer gaat doen. Een normale cyclus zonder hormonen kan per maand wel wat verschillen, dus ik ben wel wat gerust gesteld.
tja ik heb het ook gehad toen ik 11 was en 2 maanden zo erg ongesteld was en aan de pil moest, je verliest veel bloed dus je voelt je natuurlijk niet lekker...maar volgens mij is het normaal met zo`n ring dat het lang duurt voordat je ongesteld wordt, niet?
Ik ben zo'n 8 jaar aan de pil geweest, toen de tijd begonnen vanwege menstuatieklachten (buikpijn, rugpijn) en 2,5 aan de nuvaring. De eerste 2 ringloze menstruaties waren zoals ik die gewend was met ring, alleen deze was ineens zo heftig en divers (rood, bruin, zwart ) dat ik even vreemd op keek.