kans of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tinusjeikke, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje.

Ik heb 7 maanden last gehad van lange onregelmatige cyclussen.

Nu heb ik een mooie cyclus als het goed is.

Ik heb op cd 10 laat in de avond voor t laatst geklust en ff geeft nu aan dat ik mijn ei heb gehad op cd 12.

Is er nu nog een kans dat ik zwanger ben?

Ik ga er niet vanuit, klussen rond eisprong is moeilijk omdat mijn man regelmatig weg is voor zijn werk.

Ik ben in ieder geval blij dat mijn cyclus er nu goed uitziet:D

2. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    zaadcellen blijven ongeveer 3 dagen leven in de baarmoederhals, dus ja er is zeker een kans dat het raak is!

FF is natuurlijk maar een voorspelling, dus zeker weten doe je niet...

je zou kunnen temperaturen, gewoon elke ochtend voordat je uit bed komt, om beetje inzicht te krijgen wanneer je in je cyclus je ei heb. dit kan nogal verschillen van vrouw tot vrouw. ik weet dat mijn zus een hele lange luteale fase heeft, ik heb fases gehad (voor mijn zoon) van soms5 tot 7 dagen, dus weer heel kort.

ik zal voor je duimen!

3. H1985

H1985 Lid

4 jun 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Tinusjeikke

Wat leuk dat jullie er ook voor gaan! Ik zit al sinds 13 maart te wachten op mijn volgende menstruatie. Heb daarom geen idee wanneer wij moeten klussen. Iedere keer als ik een klein beetje kramp in de onderbuik heb, dan maar meteen klussen, want wie weet....
    Hoe kun je het beste temperaturen? Wat voor verschil zie je dan?

groeten

4. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    je begint bij je eerste cyclus dag met temperaturen. dat is de eerste dag dat je ongesteld ben. als je 'ochtends wakker wordt, voor dat je uit bed gaat even temperaturen, rectaal. en dit opschrijven.

dit doe je dus elke dag, je temperatuur schommelt wel, maar je kan goed zien wanneer je eisprong heb stijgt je temperatuur, deze temperatuurhoogte blijft aanhouden tot een dag vóór je menstruatie (als je zwanger bent dan daalt je temperatuur niet)

je kan een temperatuur dip hebben rond een eventuele innesteling (heeft niet iedereen).

zo krijg je een beetje een inzicht in je cyclus, en weet je wanneer je ongeveer je eisprong kan verwachten.

je kan ook eventueel je "klachten" opschrijven als je wat voelt rond je eisprong, als je temperatuur stijgt zou ik wel snel klussen :)

als je je eisprong heb gehad blijft het eitje ongeveer 24 uur leven, maar omdat je niet precies weet wanneer hij springt zou ik er snel op inspringen.

duidelijke zo? anders wil ik het nog wel een keertje uitleggen hoor :)

5. H1985

H1985 Lid

4 jun 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt,

ja het is wel duidelijk zo, maar dat is nu nog niet te doen voor mij omdat ik nu al zo'n 15 weken wacht op mijn menstruatie. Tot die tijd is het voor mij een beetje gissen.

6. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    aiii dat is al lang ja!! mogelijk heb je dan helemaal geen ovulatie.

op zich is het dan toch wel goed om te doen, of er überhaupt wel wat gebeurt. en het is hooguit half minuutje per dag wat je er aan kwijt ben.

ik moet er alleen wel iets aan toevoegen. als je je eisprong heb dan stijgt je temperatuur, om nadat je ei is gesprongen weer te dalen, alleen deze daling is gemiddeld nog hoger dan de temperatuur voor je menstruatie!

succes!

7. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe bedoel je ff is niet betrouwbaar, je kan tempen.
    FF word toch bepaald aan je temperatuur?
    Ik temp al, daarom denk ik dat mn ei is geweest.
    Alleen is me temp vandaag weer zo gedaald dat ik er niks van snap. ff geeft ook aan dat het niet helemaal duidelijk is en nu geen ovulatie meer kan aangeven.
    pfff wat een onduidelijkheid.

Nu is mijn hoop op een goede cyclus minder.
    maar bedankt voor t meedenken.

Deel Deze Pagina