Mag je salade met kip eten als je zwanger bent? En wat ik me ook afvraag, chocolademousse....mag dat wel? Of zit daar rauw ei in?
oh en uiensoep met kaas? Dat vroeg ik me ook nog af. En gebakken zalm dat mag toch wel he? Heb binnenkort weer veel etentje....
Gebakken/gestoomde zalm is juist erg gezond tijdens de zwangerschap. Alleen met gerookte en rauwe zalm moet je wel oppassen.
Volgens mij moet je met kip wel uitkijken ivm salmonella als tie in salades zit.. tenzij je hem denk ik zelf braad en erin verwerkt (dus vers)... idd geen gerookte of rauwe zalm, kaas van rauwe melk, rauw vlees, niet te veel koffie en zwarte thee, ook kruidenthee beperken (max 3-4 bakjes koffie/zwarte thee per dag, ivm risico's op miskramen, kruidenthee ook niet te veel ivm werking kruiden),liefst geen zoute drop (bloeddruk) en als je het helemaal zeker wilt weten of voor een totaal overzicht, vind je volgens mij heel snel duizenden pagina's op internet Maar uiensoep met stokbroodjes kaas is geen punt hoor, lol (lekker..!) en chocolade mousse dacht ik ook niet (en als het wel zo is... oooopppsssiiiieee, op de dagen dat ik normaal ongesteld zou zijn heb ik daar echt vreselijke trek in... dat het water me al in mijn mond loopt als ik afreken bij de kassa, snel naar huis..... hahahaha.. (erg he..lol)