Wat zouden jullie doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als je als oma of opa vals beschuldigd word voor het "mishandelen" van je kleinkind?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    bewijzen dat ik dat niet zou doen, en erg teleurgesteld zijn.

lijkt me wel heeel moeilijk het gaat dan om je kleinkind. maar ikzou alles opalles zetten om te laten merken dat ik dat niet gedaan heb..

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    bovenstaande dus.
    en stiekem ben ik toch erg nieuwschierig naar de reden van de vraag..

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jeetje, wat erg. dat lijkt me echt heel moeilijk! Ik zou beginnen met de ouders, waarom denken ze dit, is er sprake van een misverstand, verschillende ideeën over opvoeden?

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De persoon die de beschuldigingen maakt aanspreken op zijn/haar gedrag.
    Als het al naar een andere instantie is gegaan daar een aantekening laten maken dat je niet achter die beschuldiging staat.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou vandaag werd ik huilend gebeld door mijn moeder.
    Dat ze gister een whatsapp kreeg van mijn stiefbroer ( hun zoontje is 1 dag in de week bij mijn ouders ) daar in stond dat hij het raar vond dat L. altijd rode en kapotte billen had als hij bij hun was geweest en hij vond het raar dat het altijd bij hun gebeurde en nooit bij een ander. ( als ik daar met mn zoontje ben dan krijgt ie elke uur een schone luier ) Dus mijn stiefvader belt hem op met de vraag wat hij nou bedoelde nou volgens mn stiefbroer wisten ze dat zelf wel.
    Mijn stiefvader heeft gelijk gezegd dat ze niet meer willen oppassen ( moet zeggen dat er wel vaker dingen raar gelopen zijn maar dit slaat toch wel alles! ) Nou toen kreeg mn stiefvader te horen prima maar dan krijg je je kleinzoon helemaal niet meer te zien...

Maar ik denk dat als het om mijn kind zou gaan en ik echt echt iemand verdenk van mishandeling ik mijn kind uberhaubt niet meer liet komen.. Maar m'n ouders zijn dus wel goed om op te passen?!

Mijn moeder is hier echt heel erg verdrietig van met name de manier waarop het gaat..
    En ik kan me niet voorstellen dat hun zoiets zouden doen. Ze zijn gek op hun kleinkinderen en ik heb ze nog nooit boos zien worden of gek zien doen met ze. 1 zien ze er al bijna nooit en dat vinden ze verschrikkelijk!

7. Mijn moeder werd vroeger toen ik klein was, beschuldigd van mishandeling van mij...

Zij was daar echt enorm verdrietig over, en ging daardoor aan zichzelf twijfelen.
    Terwijl ik zo een lieve moeder heb.

Moeilijk hoor, ik zou ook echt wel goed de boel uitpluizen, en dan pas met een beschuldigende vinger te gaan wijzen

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Verschrikkelijk dit soort situaties..
    Vanmorgen zag ik toevallig een stukje bij dhr Phill voorbij komen, ging over iets waar een opa van beschuldigd werd.. Heb het verder niet afgekeken/gevolgd..

Maar dat je dit dan bespreekt via een sms, als ik serieus iets zou denken in de geest van mishandeling oid dan kwam die persoon er echt niet vanaf met een simpele sms..
    Vrees dat er meer aan de hand is tussen die 2 partijen, hoop dat de kleine niet de dupe wordt in ieder geval..

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wat een nare situatie, denk ook inderdaad dat er veel meer speelt, maar natuurlijk wel erg sneu voor je ouders dat ze nu hun kleinkind niet meer zien

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja mn moeder is een heel open persoon en die zegt alles heel eerlijk.

Mijn stiefbroer heeft een tijd in de ww gelopen ( niks mis mee ) Maar die wilt het liefst rijk worden met op de bank zitten en tv kijken. Dat heeft ze tegen hem gezegd.
    Zijn vriendin liep steen en been te klagen dat ze geen geld hadden en een huurschuld hadden maar ondertussen wel tattoo's laten zetten op stap gaan en uit eten gaan etc. Dus daar heeft mn moeder ook wat van gezegd.
    En mn moeder kennende zegt ze dat op een nette manier.

Verder speelt er eigenlijk niks tussen hun. Er zijn wel eens wat mis communicaties geweest maar dat komt denk ik overal wel voor.

En tot het berichtje van gister was alles ook gewoon normaal.

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien kan je terug kijken op je eigen opvoeding. Hoe gingen jou ouders met jou om. Kreeg je welleens een tik of werd je voor straf in de hoek gezet?
    Ik denk dat je vanuit daar al een boel kan uitsluiten.

En het is ontzettend vervelend dat je ouders hun kleinkind nu niet meer te zien krijgen. Maar als stiefbroer echt gelooft dat zijn verhaal klopt, dan kan ik me dat goed voorstellen.

Ik zou zeggen probeer je niet te mengen in hun beschuldigingen/ ruzie anders heb jij het straks gedaan.
    Geef ook aan bij beide partijen dat je je er niet in wil mengen.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Komt het niet van zijn vriendin?

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zoiezo vind ik het heel gek dat hij dat via de tel doet. zoiets doe je namelijk niet via de tel.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ik heb nog nooit een tik gehad oid van mijn moeder niet en mijn stiefvader ook niet.

Het klinkt raar maar ik weet bijna zeker dat mijn moeder dit niet doet en mijn stiefvader ook niet.
    Het zijn 2 hele lieve mensen die nog niet eens een vlieg doden of een dier slaan oid.. Zelf een corrigerende tik zijn ze beide fel tegen.

Mijn zoontje blijft er ook wel eens slapen en merk dan niks aan hem geen rode kobt geen plekken geen angst niks.

Als hij oma en opa ziet of hoort gaat word hij al helemaal blij.

En lov wat jij zegt dat vermoeden heb ik dus ook al.
    Aangezien er tussen mij en haar een paar maanden geleden wel wat heeft gespeeld en mn moeder tegen beide gezegd heeft er niks mee te make wil hebben gebeuren dit soort dingen in ene namelijk..

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik weet dat soort dingen gewoon! Vaak zijn het de vriendinnen die dit aanrichten...jammer dat hij naar haar luisterd!

Kun jij niet met hem praten en eens duidelijk maken wat hij nu eigenlijk beweert...

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wat erg zeg, sneu voor je moeder en stiefvader. Idd ook vreemd dat je dat per sms afhandeld, dan ga je persoonlijk langs of oo zn minst bel je..
    Een goed gesprek regelen met alle betrokkenen?
    Bah wat lijkt me dat naar.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik zie en spreek ze eigenlijk heel weinig:)

En het liefste zou ik hem boos opbellen maar dit kan ik gewoon niet maken naar mijn moeder.

En het klinkt raar maar ik ken mezelf te goed en ik weet dat ik niet "aardig" kan blijven na alles wat er gebeurd is..

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke...nou dan moet je moeder dat doen...of je vader? Dit kun je nu niet zomaar voorbij laten gaan....is nogal wat om dit te zeggen;)

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh ja mn stiefvader laat het er ook niet bij zitten. De eerst volgende keer als hij hem ziet ( mn ouders zijn nog al van het face to face spreken als het over dit soort dingen gaan ) Dan zegt hij er echt wel wat van..

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nu snap ik waar je fb status over ging ;)Wat sneu voor je moeder zeg. Ben je een leuke oma krijg je dit. Zou hem er idd nog wel eens face to face op aanspreken, en hopen dat ze iig nog wel op goede voet verder kunnen zodat ze iig haar kleinkind nog ziet ( en kleinkind oma )

Deel Deze Pagina