Het is zover!!

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by shaantje, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Even mijn verhaal :).

Wij besloten in januari 2012 te stoppen met de pil. We gingen trouwen in juni 2012 en waren absoluut klaar voor een baby en met het gedacht eerst een maand veilig te vrijen om mijn cyclus op gang te brengen en nadien gwn de natuur zijn gang te laten gaan, waren we er allemaal goed op voorbereid.

Maar het draaide anders uit dan verwacht. Na bijna 4 maanden pilloos te zijn, had ik nog steeds geen regels gezien. We hadden al een aantal testen gedaan, je weet maar nooit, maar deze waren steeds negatief. Na die 4 maanden zonder regels hadden we besloten de dokter maar eens op te zoeken... Met een klein hartje gingen we ernaartoe. Deze heeft me onderzocht, omdat ik ook begon te kampen met steken in mijn zij. En hij dacht aan een cyste. Niet zo een leuk vooruitzicht.

We krijgen dan een afspraak in het ziekenhuis voor een echo. Hier was alleen niets op te zien. Ze dachten dat ik die steken had, omdat mijn cyclus gewoon moeite had om op gang te komen. Ze melden mij dat ze er wel door zouden komen. We hadden dan zoiets van, we zullen wel zien. Met de trouw in het vooruitzicht lieten we het maar even voor wat het was.

Na onze huwelijksreis eind juni had ik nog steeds geen regels gezien. We waren nu dus ondertussen al 6 maanden verder... Ik begon er een beetje wanhopig van te worden, want nu we getrouwd waren werd de kinderwens natuurlijk nog groter. Terug naar de dokter dus... Nu kreeg ik duphaston voorgeschreven om mijn regels dan maar kunstmatig te laten doorkomen...

Met goede moed begonnen we eraan... Ik kreeg inderdaad binnen de tijd een bloeding, maar van regels kon ik niet spreken... Ik had enkel wat bruinverlies gehad, en daar hield het dan ook bij op... Terug naar de dokter... Deze vond het ook niet normaal en stuurde mij door naar de gyneacoloog. Hij zag dat ik PCO like had en schreef mij dan maar chlomid voor om een eisprong op te wekken, want dat deden mijn eierstokken blijkbaar niet... Dat was een serieuse domper... De kans om natuurlijk zwanger te worden slonk onmiddelijk. Na de chlomid kreeg ik dan na 40 dagen eindelijk echte regels!! Blij dat we waren, we waren eindelijk gestart.

In oktober en november heb ik dan hele mooie cyclussen gekregen (zonder chlomid, moest dit een keer gebruiken), van 28 en 30 dagen. Ik kreeg er dus een beetje goede hoop op. Maar in december bleven mijn regels na die 30 dagen weer uit... Een zwangerschapstest gedaan en die was negatief... Ik kon wel huilen!! Zo een tegenvaller... Een week later hebben we weer getest, maar nee het mocht niet zijn. Toen ik bijna 3 weken overtijd was, zijn we maar weer naar de dokter toegegaan. Deze maakte een afspraak voor 15 feb. bij de gyn. voor informatie over ivf en om alles te laten nakijken met mijn PCO like. Ze schreef me ook duphaston voor om mijn regels weer op te wekken, maar voor de zekerheid trok ze ook bloed om een zwangerschap uit te sluiten!

Ik mocht die avond al bellen. En wat bleek!! We waren toch zwanger... Blijkbaar is mijn cyclus dus weer een pak langer geweest dan ik dacht!! We konden ons geluk niet op... Ik had nog wel maar een hcg van 97 dus nog niet eens overtijd normaal gezien. Dus moest ik 3 dagen later terug komen om weer bloed te laten trekken om te zien of het zeker verdubbeld was... Anders zou het uitdraaien in een miskraam. Dus wij voorzichtig blij... Maandag bloed laten trekken en dinsdag de uitslag... Ik was doodnerveus, maar het hcg stond op 490 dus dik positief!!!

Nu mogen we dus 15 feb. voor een eerste echo!! I.p.v. voor de ivf en toestanden!! Wat een wonder!! Hopen dat alles dan goed is, want hier hebben we bijna een jaar op moeten wachten!!

2. Diass

Diass Bekend lid

Jun 13, 2012
    602
    0
    0
    Gefeliciteerd :D!!!

3. selina89

selina89 Bekend lid

Sep 5, 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    wauw wat een verhaal gefeliciteerd hoor geniet ervan!!

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd :)

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Gefeliciteerd!!

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,540
    422
    83
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

7. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
  8. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Van harte meid! Wat fijn voor jullie!

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Brix, wat fijn!

10. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Verkeerde topic, Maria ;), maar bedankt :D!

Shaantje, wat een bijzonder verhaal! Gefeliciteerd!

11. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Gefeliciteerd

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203