Wij wonen bovenin een portiekflat, het is nogal gehorig helaas. Ik heb 2 kleintje. Deoudste bijna 2 jongste 5 maanden, dus die maken overdag gewoon geluid. Kan ze moeilijk stil houden natuurlijk. Maar om 7-8 savonds is het gewoon rustig in huis. Kindjes slapen. Dan ga ik meestal rond 11 uur op bed na t flesje van de jongste. Maar onder mij hoor je vooral savonds lawaai. Lijkt net of ze savonds schoonmaakt, hoor de hele tijd deuren klappen, hard gepraat, televisie, dingen die vallen. Een beetje geluid vind ik niet erg maar na 11ven kan het toch wel rustig zijn. 9 Van de 10 keer kan ik ee weer uit om dat mijn jongste wakkerschrikt van geluid. Vandaag een nieuwe buurman, was aan het klussen en verven enzo, geen probleem, maar in plaats van de voordeur gewoon dicht te doen.wordt die.met een klap dichtgeduwd of getrokken. Gevolg jongste weer wakker uit zn slaapje... ik kan daar zo slecht tegen slaapt hij eindelijk en dan dat.. maja van de buurman zal wel over gaan zodra hij klaar is met klussen, zal me morgen even voorstellen en ff vragen of hij een beetje rekening wil houden met de deur. Maar onderburen tsjaa... kan ik er wel wat van zeggen? ik bedoel wij maken overdag ook geluid, kinderen gooien ook dingen op de grond, huilen, rennen enz. Ik ken ze verder ook niet. Dus dat is mischien ook een beetje raar, hallo ik ben je bovenbuurvrouw en ik heb last van je.. Ik erger me er gewoon aan.
Lastig.. Ik heb ook elke dag rond 23.30 last van mijn buren. Ze gaan dan naar bed ofzo en knallen een halfuur lang met deuren etc. Ik woon in een nieuwbouwhuis dus goed geïsoleerd zou je zeggen. Het is precies wat je zegt. Ik denk dat zij overdag meer last hebben van ons.. Spelende kids etc. Ik heb er nog nooit wat van gezegd. Kan me wel voorstellen dat het lastig is als 1 van je kinderen er van wakker schrikt. Ik zou in ieder geval de klussende buurman op een toffe manier vragen een beetje rekening te houden met de deur.
Ik heb jaren in een portiek gewoonten die zijn gehorig.. woonde als eerste van.af de voordeur. en hoe vaak ik niet geschrokken ben van portiek deur. niet te trekken. Wat ik gedaan hebt. vooral over dicht vallende deuren en briefje op gehangen , met dat het zo gehorig was een ik een mijn kinderen er van schrikken. Broederlijk maar beleeft gevraagd of ze er rekening mee wilde houden.
Ja blijft lastig...als je zo dicht op elkaar woont. Overdag hebben zij dan misschien weer last van jou kinderen. Misschien kun je het inderdaad netjes aangeven. Maar dan nog... ik denk dat je kinderen er misschien aan moeten wennen.
dus na 11 uur mogen ze geen tv meer kijken en alles aan hun handen vast lijmen want misschien valt. Het o en ook niet schoonmaken? tjeeminee dat is wel heel gevangenis achtig hoor. Dus nee natuurlijk kan je dan NIET van iemand verlangen. Daarbij lijkt het me handig als je kleintje went aan leef geluiden. .
Zou het om harde muziek gaan, gefeest en geschreeuw dan zou je nog een punt hebben maar om te verwachten dat mensen minder leefgeluiden maken in hun eigen huis..vind ik nogal wat. Het zou bv wat zijn als je buurvrouw voor je deur zou staan met het verzoek je kinderen stil te houden overdag. Nee, zolang het gewoon aan de gehorigheid van de woning ligt en niet aan asociaal gedrag van je buren vind ik niet dat je dat van ze kan verlangen. Wel heb je natuurlijk een paar opties denk ik, of je kinderen moeten er aan wennen of je verhuisd naar een minder gehorig huis. Dat 1e lijkt me wat makkelijker.
Dat heb je nu eenmaal in een portiekflat, daar is alles enorm gehorig. Wij hebben ook in een portiekflat gehoord en daar moest ik s' avonds ook wel eens stofzuigen oid. Moet toch een moment vinden om dat te doen als je overdag gewoon werkt. Als je zo dicht op elkaar woont weet je dat past kunt hebben van elkaars leefgeluiden.
Je weet van te voren als je in een portiek gaat wonen dat het gehorig is. Natuurlijk kan iedereen rekening met elkaar houden maar je zal altijd iets blijven horen. Dit is dus al een reden waarom ik nooit in een portiek ga wonen en al helemaal niet met kinderen.
Dit dus. Omdat jij nou toevallig kinderen hebt mag de rest van de flat niet meer hun eigen leefritme aanhouden? Veel mensen werken tegenwoordig tot een uur of 6-7 en moeten dan idd nog eventjes stofzuigen o.i.d. Je had dit van tevoren toch wel kunnen inschatten dat het gehorig zou zijn?!
Ik ben altijd voor give & take. Mocht je met de onderburen overleggen of ze iig na 23 uur wat stiller willen zijn (geen raar verzoek), vraag dan meteen of ze veel van jou horen en of er momenten zijn waarop ze dat vervelend vinden. Misschien kun jij dan juist ervoor zorgen dat het dan even een uurtje wat stiller in jouw huis is.
Je kunt die mensen toch gewoon vriendelijk aanspreken? Wij woonden eerst ook op een flat en ml moest altijd vroeg de deur uit. Dan trok hij hem gewoon achter zich dicht. Maar het bleek dat dat helemaal doorgalmde op degallerij. Een buurvrouw van verderop vroeg ons of we sochtends wat zachter de deur dicht wilde doen. Tuurlijk geen probleem! Wij hadden zelf helemaal niet in de gaten wat voor een lawaai we zelf maakten.
En daarom baal ik dat we dit huis gekocht hebben...tis echt gehorig opzich kan ik daar best tegen maar ik wordt smorgens op mn vrije dagen vaak tussen 6 en 7 wakker van buurkinderen ipv van mn eigen kind, zij wordt pas tussen 8-9 wakker. Er wordt veel geschreeuwd tegen de kinderen als ze niet luisteren, druk of vervelend zijn. Daar schrik ik dan meestal wakker van. Ben nog steeds n moment aan t zoeken hoe ik dit t beste aan kan kaarten heb nl goed contact met ze maar ze weten alles beter en wuiven t weg.