Avondmisselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Brenda028, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Hi dames,
    Vraagje: zijn er hier meerdere dames die last hebben van avondmisselijkheid? Je hoort natuurlijk altijd over ochtendmisselijkheid maar daar heb ik totaal geen last van. Bij mij begint het zo rond het avondeten en door het avondeten wordt het dan nog erger. Ook in de nacht word ik er 2 of 3 keer van wakker. Nog niet zo erg dat ik hoef over te geven, maar het zit er niet ver van af.. Ben benieuwd of er dames zijn die dit herkennen?

2. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Ik was serieus net opzoek of andere hier ook last van hadden.
    Vanacht bijna niet geslapen omdat m'n maag draaide. En nu begint het weer

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het zou eigenlijk geen ochtendmisselijkheid moeten heten, aangezien je tijdens zwangerschap echt ieder moment van de dag misselijk kunt zijn.

Bij mij ging de ernst van misselijkheid hand in hand met vermoeidheid, hoe meer moe, hoe beroerder... En tja, dat was dus vooral in avond het ergst. (was ook in ochtend misselijk overigens, was 24/7... alleen vaak heftigst in avond. Mijn heftigste 'spuugmarathons' waren ook altijd in de avond/begin van nacht)

Beste remedie om misselijkheid draaglijker te maken was bij mij dan ook rusten, minder actief zijn overdag.

Sterkte!

4. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook last van, en dan begon het meestal wanneer ik ging avond eten. Tot week 12 niet veel gegeten savonds daarna ging het over.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja. Hier stond ik ermee op maar werd het naar de avond toe erger. Nu heb ik sochtends nog een momentje met de toilet pot en dan voel ik me de hele dag goed tot het tijd is voor het avondeten. Ik eet wel, maar savonds is het erg weinig en word ik misselijk. Helaas zegt de vl dat als het met dit termijn nog is dat ik het de rest van de zwangerschap hou. Nou ja.. we nemen het maar voor lief

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Had ik ook bij alledrie de zwangerschappen. Begon rond een uur of 16.00. Koken was vaak geen succes. De aanblik van rauw vlees was genoeg om me naar het toilet te doen rennen... En 's avonds kon ik ook niet mijn tanden poetsen met de elektrische tandenborstel, moest ik ook van kokhalzen. 's Ochtends was dat vreemd genoeg geen probleem.

Sterkte! Bij mij was het met 14 weken over.

7. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ja hoor, laatste 2 zwangerschappen alleen de avond. Als mijn man gebakken aardappels ging maken, draaide mijn maag zich alweer om ;) ik heb nooit ochtendmisselijkheid gekend en dus in de ochtend/middag goed gegeten omdat de avond altijd een ramp was met dat vreselijke weeïge gevoel op de maag :(
    Succes, nog even volhouden meid!

8. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Dank voor jullie reacties, goed om te horen dat ik niet gek word.. Ik herken inderdaad de aanblik van rauw vlees waar ik beroerd van word en ook de vermoeidheid die erger wordt waardoor ik me beroerd ga voelen.. Maarja hoort er bij en we nemen het voor lief!

9. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik heb er ook veel last van voor en vooral na het avondeten. Blehhh!

10. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Ik ben in de ochtend totaal niet misselijk, het komt in de middag een beetje opzetten dan dan heb ik het bij vlagen.

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik had het ook steeds vanaf een uur of 5 in de namiddag tot ik ging slapen ( en soms 's nachts ook nog). Ik had er last van tot week 16 ongeveer, nu is het gelukkig minder.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Dropped Drie haha, klinkt als mijn verhaal!! Tot 16 weken ong kon ik de klok er bijna op gelijk zetten: vanaf 16u werd ik me toch beroerd!! En dat tandenpoetsen s avonds idd, vreselijk! Daarbij kreeg ik ook elke avond van die buikgriep klachten, echt slecht voelen van top tot teen. Enige oplossing was dan in bed gaan liggen en slapen, tot de volgende ochtend. Dan was ik altijd vrij fit.

13. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Ja die buikpijn klachten herken ik ook.. Iedere avond ga ik echt om 9 uur al naar bed omdat ik zon steken in m'n buik heb. In de nacht word ik dan ook nog wel paar keer wakker er van. En dan vervolgens in de ochtend en middag niks aan de hand..

14. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    Hier last van misselijkheid (én spugen) 's morgens, 's middags, 's avonds, 's nachts ...
    Had het tijdens mijn eerste zwangerschap, vanaf week 6 tem week 17. Nu deze zwangerschap sinds ik 5.5 week was, nu 12 weken en nog steeds van dat. Als nog iemand tegen mij zegt: dat hoort erbij dan schiet ik uit men sloffen denk ik :)

Ik vond bevallen en de slapeloze nachten achteraf veel beter meevallen dan al die weken misselijkheid.

Sterkte nog, hoop voor je dat je je snel beter voelt

15. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik had er bij mn dochter ook last van, vooral als ik naar bed ging, dan werd ik misselijk. Sochtends en overdag weinig tot geen last.

Deel Deze Pagina