Dat het schema mij goed past klopt wel, maar dat is voor mij geen reden om het niet aan te passen. Ik heb nu idd ruim de tijd voor het huishouden waar ik moeilijk aan toe kom als de kinderen wakker zijn, bovendien vind ik de tijd met hun dan belangrijker. Onze dochter hangt alleen heel erg aan papa als hij er is, als hij er niet is vraagt ze bijna niet naar hem. Heel soms roept ze papa als ze wakker wordt, maar als ze ziet dat hij er niet is is het ook goed. Ik wil hem zeker niet zijn tijd met z'n dochter ontnemen, en vroeger uit bed is ook echt geen punt maar ik vind het zo wat om haar speciaal uit bed te halen om haar vader even 10 minuten te zien. Het is voor mij gewoon zo'n twijfelgeval omdat ze nu eindelijk weer lekker slaapt zonder uren te huilen. Dan ben ik geneigd aan dit schema vast te houden omdat ze anders helemaal laat slaapt. Ik was het ook behoorlijk beu om elke avond van 19.30/20.00 tot 23.00/00.00 bezig te zijn om haar in slaap te krijgen. Ik wil ook graag een situatie creeren waar we ons allemaal fijn bij voelen. En idd is schuiven met de tijden niet echt in een schema duwen, zoals mijn man het wilde gaan doen was van de 1 op de andere dag haar om 7.00/7.30 wakker maken en dan het schema ineens omgooien. Dat lijkt mij niet zo'n goed idee, maar elke dag een kwartiertje eerder kan natuurlijk wel. Bedankt voor de tip, soms denk je zelf niet aan de simpelste oplossingen! Het slapen is hier ook altijd zo'n ding geweest dat ik blij ben als we een schema hebben waar zij het goed op doet. Ik vind het dan moeilijk om juist dan veranderingen te maken uit angst dat het weer helemaal ontregeld raakt. Mijn man heeft op zulke momenten zoiets van daar moeten we gewoon even doorheen. En vaak is dat ook wel zo, alleen in deze zag ik de noodzaak niet zo. Als ze uit zichzelf om 7.00/7.30 wakker wordt is dat helemaal geen probleem, ik laat haar liever uit zichzelf wakker worden dan haar wakker te maken. Mijn man heeft er een hekel aan maar ik denk dan altijd: ze heeft nog zoveel jaren dat ze wakker gemaakt gaat worden en volgens de klok leeft.. Vanmiddag ga ik sowieso de tip opvolgen om haar na 1,5 uur slapen wakker te maken. Eens kijken wat dat doet voor de bedtijd in de avond! Ik ben benieuwd. Hoop ook dat het niet al te veel problemen op gaat leveren.
Ik vind het ook vrij laat in de avond. Ik moet er niet aan denken. Haha, vanaf 19.30 uur is de avond van ons. Als je haar nou iets korter laat slapen overdag wil ze in de avond misschien wel wat eerder naar bed. Of iets eerder naar bed. Bijv. om 12.30 uur en dan uiterlijk tot 14.30 uur. Misschien wordt ze sochtends dan ook net wat eerder wakker.
Ik zou het een heerlijk schema vinden hoor, hier net zoiets, alleen beginnen en eindigen we de dag een uurtje eerder, maar zeker nu ik 2 weekjes vakantie heb gaat hij wel eens wat later naar bed, zodat hij 's morgens een beetje uitslaapt. Verder gaat hij 's middags uiterlijk 13.00 naar bed tot maximaal 16.00, maar daar ben ik nu ook wat makkelijker in. En mijn man ziet ons zoontje 's morgens ook niet hoor, dat gebeurt vrijwel nooit, nu helemaal niet, hij vertrekt om 5.00 naar z'n werk en begint al om 6.00. Met een beetje geluk is hij rond 17.00 thuis, maar meestal nog later en dan hebben ze vaak even tijd samen zodat ik kan koken. Je man kan toch 's avonds (ook) tijd met je dochtertje doorbrengen? En in de weekenden? Straks als ik weer ga werken gaat hij gewoon weer rond 19.00/19.30 naar bed, omdat ik 'm op werkdagen om 6.30 bij de oppas moet brengen, dus dan gaat hij rond 6.00 uit bed. Hier is het vaak even 1-2 dagen rommelig en dan zit hij weer in een wat vroeger schema.