Het heeft net de N-termen bekeken. Volgens mij heeft ze geen hoop meer. Als haar berekeningen kloppen is ze op 0,1 punt gezakt. Wij hopen dat er dan in ieder geval nog een her in zit. Pffff, wat duurt het lang nog.
En ze is toch geslaagd!!!! Wat een tranen hier in huis, van blijdschap uiteraard. @Adje Hebben jullie al de uitslag?
Oh wat fijn!!! Gefeliciteerd! Wij hebben nog geen nieuws (ze bellen pas vanaf 14u45) en ik heb geen idee, omdat mijn dochter niks wilde nakijken en dus ook niet weet hoeveel punten ze per vak heeft gehaald. We weten alleen dat ze een 8,5 voor Engels heeft. De vlag staat al klaar. Cupcakes zijn gebakken, nu alleen nog wachten op het verlossende telefoontje Maar voor jullie: Geniet van deze feestelijke dag! Is toch een hele prestatie, en dit nemen ze haar niet meer af!
Gefeliciteerd! Wat hebben ze jullie lang in spanning gelaten! Maar het resultaat telt. En wat een prachtige cupcakes. Zelfgemaakt schreef je? Wauw! Als ze net zo smaken als ze er uit zien.... Jammie!
Zoon is helaas gezakt met geen mogelijkheid voor herkansen. Zat er wel een beetje in al had zoon gehoopt op slagen met herkansen. Volgend jaar nog een keer dus.
Wat sneu voor hem. Ik hoorde dat het slagingspercentage dit jaar behoorlijk laag ligt. Weet niet of het klopt, maar dan denk ik dat deze generatie de pech-generatie is qua corona en versoepelingen. Bij mijn dochter is 71% geslaagd (havo). De prognose lag op 90%.
Wat balen voor hem zeg! Ik zit nog niet in de examens dus begrijp niet goed waarom hij geen herkansing mag doen. Aan alle geslaagden gefeliciteerd!
Klopt, en vooral de VMBO'ers. Die hebben dit jaar pas het eerste normale schooljaar. De 1e 3 hebben met lockdowns en beperkingen te maken gehad. Heel sneu voor deze kinderen.
Poeh 71% is niet veel. Wij merken op school ook wel dat ze (al dan niet door de coronaperiode) weinig moeite willen doen. Halen ze een onvoldoende, dan boeit het ze niet. De mentaliteit is dus in onze beleving echt wel achteruit gegaan t.o.v. eerdere jaren.
Je mag maar 1 vak herkansen. Daarnaast mocht zoon een vak wegstrepen omdat hij in 7 vakken eindexamen deed en er maar 6 nodig had. Maar dat zou niet genoeg zijn om hem alsnog te laten slagen.
Denk idd dat dat het vooral is. Zoon heeft eigenlijk nooit een normaal jaar gehad. Brugklas begon met corona, 2e en 3e jaar ook veel thuiszitten en lessen die niet doorgingen. 4e jaar eindexamen. Ik vind het ook idioot dat de groep die het meeste last heeft gehad van corona (want alle voorbereidende jaren) nu helemaal geen aanpassingen heeft in het eindexamen.