Eindexamens

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Consuminderma, 15 mei 2024.

  1. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Bij wie nog meer gezonde of ongezonde examenstress in huis?
    Hier vandaag de spits afgebeten met Duits. Volgens het antwoordmodel komt ze rond de 8.5 uit dus er is iets meer zelfvertrouwen nu:thumup:
    Morgen geschiedenis, vrijdag Nederlands en dan alweer een lang weekend vrij.
     
    Athina en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hier ook de examenmodus aan.
    Gisteren Wiskunde A Havo gedaan en ze komt uit op een 6,6 en dan komt er nog een hoge normwaarde bij,
    Was een nogal lastige toets met onduidelijke vraagstukken. Zijn ook de meeste klachten over gekomen.
    Ik verwacht haar zo thuis, vanmorgen gestart met leestoets Duits en daarna Economie, ik hoop dat het een beetje is gelukt. Lange dag van 9 tot 16.30.
    Morgen nog een lastige voor Geschiedenis, zo enorm veel maar ze doet heel erg haar best.
    Vrijdag, leestoets Nederlands, daar is ze doorgaans wel goed in en doet ze redelijk makkelijk en dan dinsdag Maatschappijwetenschappen en leestoets Engels en dan alweer klaar.

    Jullie ook succes!!
     
    Consuminderma vindt dit leuk.
  3. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.586
    5.316
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft voor de meivakantie al praktijkexamens gedaan voor economie en ondernemen. Maandag had hij Nederlands en gister Engels. Morgen economie en volgende week donderdag pas wiskunde. Maatschappijleer en alle andere onderdelen heeft hij al afgesloten, met een 8,5 en de rest allemaal een 8. Hij staat voor wiskunde een 7,2 en de rest een 8 of hoger. Engels doet hij op een niveau hoger en daar staat hij 9,1 voor. We maken ons dan ook geen zorgen, en hij zelf ook helemaal niet.
     
    Zxcvb en Consuminderma vinden dit leuk.
  4. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Duits gaat een normwaarde van 0.5 krijgen had dochter gehoord. Hier volgende week ook maw en Engels en dan woensdag nog kunst. En deze week nog geschiedenis en Nederlands. 1 vak had alleen een schoolexamen en is dus al klaar.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja die 0,5 is wel laag, was vorig jaar 1,0.
    Krappe voldoende voor dochter.
    Economie was ook een drama.
    Examentraining gevolgd en daar werd gezegd dat een aantal delen niet in het CE kwamen maar die kwamen er wel in voor.
    Heel slecht, het schijnt een nieuw soort examen te zijn, een soort van test examen.
    Benieuw wat de normwaarde zal worden.
    Ze verwacht net aan een voldoende. Morgen nog GS en dan zijn de lastige vakken wel geweest.
    Zal uiteindelijk wel goedkomen.
    Ze zit nu in het geschiedenis spreekuur met haar docent ;)
     
    Saartje33 en Consuminderma vinden dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.708
    6.408
    113
    Hier een examenkandidaat Mavo. Gister Engels en vandaag Bio gehad. Morgen heeft ze Nederlands en dan lang weekend.
    Aankomende week heeft ze dinsdag nog economie en donderdag wiskunde dat zijn de vakken waar ze echt een goed cijfer voor moet halen, anders gaat ze het niet halen. Ik ben echt heel benieuwd, zelf heeft ze er vertrouwen in dat ze het gaat halen, heb haar een Dyson airwrap beloofd als ze dit jaar slaagt.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toch wel spannend zo alles bij elkaar. Mijn dochter staat 1 tekort voor Eco, een 5,4 gemiddeld en de rest alles boven de 6 en 7, zij zit vooral met die 5,5 norm.
    Zal vast allemaal goedkomen.
     
    Saartje33 en Consuminderma vinden dit leuk.
  8. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Die 5.5 norm vergeten een hoop mensen merk ik, haar klasgenoten denken dat ze er zonder die norm wel komen maar dat lukt natuurlijk niet. 3 van hen hebben ook het hele jaar geen voldoende gehaald voor geschiedenis en denken nu heel hoog te kunnen scoren. Een van hen heeft ook geen enkele compensatiepunt, staat letterlijk elk vak tussen de 4.5 en 5.7....
    Dochter heeft 10 compensatiepunten :oops:
    Afgelopen toetsen Duits, maw en geschiedenis haalde ze allemaal 9.5 en, en dan nog twijfelen of ze het wel gaat halen nu he:rolleyes:... ze leert nu ook niet meer want kent letterlijk alle stof uit haar hoofd, heeft voor elk vak 5 complete oefenexamens gemaakt. Dus we wandelen en toeren wat rond in de avonden, de zinnen verzetten is het belangrijkste hier. Ze heeft extreem hard gewerkt afgelopen jaar, is erg vastberaden om de middelbare school af te ronden, dat betaalt zich nu uit:thumup:
     
    OliJul, spruitje80, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.613
    10.872
    113
    Ik meld me ook hier met een vwo’er. Wiskunde is hier het issue. Minimaal een 5 anders slaagt hij niet. :(
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Hoe ging geschiedenis?
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.559
    16.140
    113
    Vrouw
    Ik was hier nu eens aan het meelezen en wat bedoel je juist ?
    Dat bij een examen met een score onder de 5 hij buist of zijn jaar gemiddelde

    Puur uit interesse om eens te vergelijken met België :D.
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weet ik nog niet.
    Ben vandaag aan het werk.
    Zie haar vanavond pas.
    Hoe ging het bij jouw dochter?
     
  13. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Ze had de volle 3 uur nodig in ieder geval. Het was behoorlijk pittig maar ze heeft het wel goed gemaakt. Normering zal wel hoog worden denkt ze...
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.613
    10.872
    113
    Voor de kernvakken Nederlands, Engels en Wiskunde mag er maximaal 1 een onvoldoende zijn. En die onvoldoende mag niet meer dan een 5 zijn.
    En mijn zoon staat dus nu een 4 voor wiskunde. Dit punt telt net zo zwaar als het eindexamenpunt. Dus bij een 5 voor het eindexamen zou hij een 4,5 gemiddeld staan en dus een 5 afgerond.
     
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.020
    113
    noord holland
    Onze oudste dochter doet Havo examen.
    Ze is maandag begonnen met Nederlands schrijfvaardigheid. Dinsdag Wiskunde A was wel oké gegaan, ze wist niet alles, 3 vragen wist ze niet goed (hoorde achteraf ook dat over die 3 vragen klachten waren), de rest voelde beter. Gisteren economie, die vond ze heel goed te doen ze was er ook vlot klaar mee. Ik hoorde vanmorgen op de radio dat daar juist veel klachten over waren omdat veel jongeren het te moeilijk vonden. Vandaag geschiedenis vond ze ook prima te doen en was ze ook vlot mee klaar. Deze laatste 3 examens keek ze het meest tegenop, die zijn gelukkig heel erg meegevallen.
     
    Ysabella, Anouk2005 en Consuminderma vinden dit leuk.
  16. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.228
    110
    63
    Die n term kan echt niemand nog weten. Veel docenten roepen wel 'ik denk dit of dat' maar die n termen zijn pas op de dag van de uitslag bekend.
     
    Sado vindt dit leuk.
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.708
    6.408
    113
    Ja heel spannend. Vandaag ging Nederlands goed zei ze, ze had ook drama (die had ik even over het hoofd gezien) vandaag, ging niet zo heel goed zei ze, best bijzonder bij een puber :roflmao:;).

    Volgende week alleen nog eco en wiskunde. Eco kent ze goed zei ze, voor wiskunde zou ze nog bij ons komen.
     
  18. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Ja dat bleek later inderdaad ook.was wel iemand die er verstand van zou moeten hebben maar zomaar wat roepen heeft niemand iets aan...
     
  19. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    De examens begonnen toch pas dinsdag? En hier alleen leesvaardigheid Nederlands op de havo, zit daar verschil in dan?
     
  20. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.586
    5.316
    113
    Vrouw
    Nee hoor, zoon was ook maandag al gestart
     

Deel Deze Pagina