Mijn dochter doet staatsexamen (vso), zij moeten twee examens Nederlands doen, schrijfvaardigheid en leesvaardigheid. Engels doen ze er ook twee, bij jullie ook maar één? Examens zijn overigens wel dezelfde als op regulier, alleen meer dan denk ik. Ik had er overigens vroeger op de Havo ook twee, schrijven en tekstverklaren, is dat niet meer nee? Hiernaast moeten zij nog mondeling examens doen. Dit is ipv de SE's op regulier. Hierdoor krijgen ze de uitslag ook nog niet wanneer de scholieren op regulier hun uitslag krijgen. Zij krijgen al hun uitslagen pas ná de laatste mondeling examens. Dit is in het geval van dochter op de allerlaatste dag van het schooljaar (Duo heeft bij hun de mondeling examens op de laatste 3 dagen van het schooljaar gepland). Zij heeft dan dus overdag haar laatste mondeling en hoort binnen het uur na de laatste of ze geslaagd is en 's avonds een diploma uitreiking heeft .
Fijn dat Ned goed is gegaan, haha als ze maar zichzelf zijn is er genoeg drama Hier doet mijn dochter morgen Nederlands. Ben benieuwd. Ze ligt nu te slapen en gaat er morgen om 8 uur uit. Examen is om half 2, kan ze het eea nog doornemen, is een leestoets dus hoeft niet veel voor te bereiden. Succes!!
Hier ging het redelijk, komt met de puntentelling op een ruime voldoende. Wel enorm veel vertelde dochter. Die 3 uur had ze echt wel nodig. Morgen Nederlands.
Ja erg spannend. En Nederlands staat hij net een 6. En die teksten vond hij lastig. Zijn ook iets van 16000 klachten over ingediend zei hij. Tov vorig jaar 4000 voor dit vak. Zegt wel wat. We zullen het gaan zien.
Morgen alleen nog wiskunde en dan zit het er hier op. Dochter heeft totaal geen stress, ik destemeer. Ze staat er best voor maar die 5,5 norm vind ik toch een dingentje
Wat moet je doornemen voor een leestoets dan? Zelf vroeger ook niet gedaan en mijn dochter doet dat nu ook niet, vond dat altijd de fijne tussendoortjes waar je niets voor hoefde te doen .
Dat is dan zeker het VWO? Een vriendin van mijn dochter deed hem dacht ik gisteren en het was heel erg ingewikkeld vertelde ze. Volgens mij is het ook een soort een testexamen geweest. Dat was met Eco Havo ook al het geval. Raar dat ze dit zo doen.
Geen idee, volgens mij begrippen die iets zeggen over een tekst. Zoals wat is een drogreden? Hoorde al dat de VWO Ned leestoets erg lastig was. Rare vraagstelling enz, verwijzingen naar bronnen. Ik hoop dat Havo niet al te ingewikkeld en veel wordt. Duurt 3 uur en 40 vragen waaronder 26 open vragen. Ze is graag goed voorbereid zullen we maar zeggen.
Klopt ja. En er werd bijv een manier van uitleg geven gevraagd die ze niet gehad en geoefend hadden. Een tekst was heel erg lang en moeilijk geweest.
Ja dit hoorde ik ook al. Dochter is nu nog even aan het studeren voor haar Nederlandse leestoets voor vanmiddag half 2 en ook nog even het NOS spreekuur terugkijken, hoop dat het gaat lukken. Je raakt ook je concentratie kwijt bij die eindeloze lange teksten.
Ja dat. Het duurt allemaal echt lang. Ik vind het hele idee van een eindexamen op deze manier best achterhaald ook eigenlijk.
Nederlands ging wel goed. Ze is wel compleet uitgeput, gelukkig een lang weekend nu. Dan nog 3 examens op 2 dagen en dan is ze klaar!
Hier ging Nederlands helaas niet zo goed. Mijn dochter kreeg een blackout, heel sneu. Veel vragen niet kunnen maken en komt op een krappe 5,5. Ze baalt er enorm van want Ned is ze doorgaans best goed in en had gehoopt hierop wat meer te kunnen scoren zodat ze veilig zit. Nu dinsdag nog even knallen met MW en Engels en dan klaar. Ze is ook aardig verrot, 5 examens in 4 dagen tijd. Ik hoop dat ze zich morgen weer wat beter voelt, ze is zo teleurgesteld, hopelijk doet een nachtje slapen haar goed en kijkt ze er morgen weer anders tegenaan.
Mijn dochter was wel oké met haar Nederlands (Havo). Ze was verbaasd dat ze best wat meerkeuzevragen had, heeft niet haar voorkeur vreemd genoeg. Maar goed ze had er geen heel slecht gevoel over.
Gelukkig maar. Mijn dochter had ineens een black out, ook toen ze later die toets inzag had ze echt zoiets van oh mijn god wat zonde want ik had het gewoon allemaal geweten. De meerkeuzevragen heeft ze zowat allemaal goed ingevuld dus daar heeft ze wel wat punten op kunnen scoren. Niks meer aan te doen en weer door. Nog 2 examens en dan klaar ermee, spullen opruimen en dan horen we het wel op 12 juni. Als MW en engels minimaal een 6 zijn dan zit ze verder in de veilige hoek. Eco is ieder geval verrassend goed uitgepakt.
Ah wat sneu. Eerst maar eens bijkomen, gelukkig een lang weekend. Dochter dacht dat ze hem slecht gemaakt had maar komt toch rond de 8 uit 5 examens in 4 dagen is ook veel ja. Hier nu op de helft: dinsdag ook maw en Engels en dan woensdag nog kunstgeschiedenis. Een vak had alleen schoolexamen gelukkig.