En is zo een eindexamen dan in een specifiek schooljaar? Bij ons hebben ze van het 1st tot 6de middelbaar meermaals per jaar examens.
Ja is echt zo rot voor d'r. Ik heb het ooit ook weleens gehad met een examen en je blokkeert helemaal. Nu nog 2 examens aanstaande dinsdag en dan hoop ik dat ze het opzij kan parkeren. Het is zo'n enorme perfectionist en ze kan er heel erg in blijven hangen. Na haar examens gaan we samen 5 dagen naar Valencia en daar kijkt ze heel erg naar uit. Zal uiteindelijk wel goedkomen maar voor nu baalt ze er enorm van. Blij als het allemaal achter de rug is.
Ja zeker balen en ook gewoon veel zoveel dagen achter elkaar. Ze was donderdag ook echt al helemaal verrot en het Ned had ze echt goed voorbereid en had ze weinig stress over. Eco dacht ze juist een dikke onvoldoende te krijgen maar dit lijkt tot nu toe een 6,4 te zijn dus dat is wel een enorme meevaller. Ned zal mogelijk een 5,5 worden zonder spellingscontrole dus kan nog wat omlaag maar ze heeft wel genoeg compensatie dus voor nu staat ze nog ruim boven de 5,5 normering. Nog even knallen met MW en engels en dan klaar ermee en dan horen we het wel op 12 juni.
Het Centraal examen ( landelijk examen op allemaal hetzelfde moment) is aan het einde van je laatste jaar. SE doe je ook meermaals per jaar maar om te slagen voor je CE zijn er wel voorwaarden. Zo moeten al je CE vakken gemiddeld een 5,5 zijn en dan maakt het niet uit of je bijv voor je SE Nederlands een 8 staat, zit je op een 5,4444 dan ben je gewoon gezakt en mag je nog wel herkansen maar het is dan wel wat het is.
Ja hier oudste dochter HAVO eindexamen Van de week Duits, slecht gegaan Daarna Geschiedenis, slecht gegaan Gisteren Nederlands, ze heeft nagekeken en het is in ieder geval een 6,5 Het gaat allemaal heel spannend worden. Ze ging met drie 5-en het eindexamen in. Daarvan gaat er 1 wel een 6 worden maar ja, komen we dan in totaal op voldoende uit… Dus we gaan het zien, maar ik hou er rekening mee dat het niet gaat lukken. Voor haar verdere schoolcarrière geen ramp, ze heeft haar Mavo diploma al gehaald en gaat hierna naar het MBO Maar voor haarzelf zou het wel een enorme opsteker zijn. Want ze werkt echt keihard, aan haar motivatie heeft het niet gelegen
Pfffff dochter was zo teleurgesteld, ze had goed geleerd en echt het idee de stof onder controle te hebben. Scoorde bij de oefenexamens zo rond de 6,8 Maar nu dus niet. Er zijn heel veel klachten binnengekomen over het Geschiedenis examen. Dochter en haar vriendinnen hebben geen van allen alle vragen kunnen beantwoorden, er was simpelweg geen tijd meer
Grappig, wij hebben het examen nagekeken en dochter had eigenlijk alle open vragen goed en de meerkeuze vragen waren echt stukken minder gemaakt Je zou inderdaad andersom verwachten
Geschiedenis ging hier nog wel redelijk, ieder geval een 5,5 maar dan schat mijn dochter laag in, zal wel een 6 kunnen worden maar het is echt een eindeloos lang durend examen, zoveel schrijven en al die kenmerkende aspecten geleerd en dan krijgen ze er maar 3, zoveel verspilling van energie. Duits heeft ze net aan een voldoende maar een vriendin van haar ook een dikke onvoldoende voor Duits. Economie is positief uitgevallen. Wiskunde ieder geval een 6,5. Nu die ellende van Nederlands gisteren, zal een krappe voldoende worden. Nu nog even knallen en dan klaar ermee. Stress gedoe allemaal. Dat is ook zo ontzettend balen wanneer je er zoveel energie in heb gestoken en het lukt gewoon niet, doe je nu niks dan is het je eigen schuld maar hier zal het ook niet liggen aan de inzet. Ik zie het met de huidige cijfers nog wel positief in en hoop ik niet dat ze nog een keer zal dichtklappen. Engels is bijna alles meerkeuzevragen en daar is ze wel goed in, ik geloof maar 4 open vragen. Mw is ook weer eindeloos veel leeswerk, staat ze gemiddeld een 7,8 voor dus je zou toch verwachten dat het zou moeten lukken. Jullie ook nog even veel succes met de laatste loodjes.
Ik zweer het je, als je dochter over 5 jaar wakker maakt kan ze alsnog die kenmerkende aspecten opnoemen Zij was ook flabbergasted, omdat haar verteld was dat die echt uitgebreid terug kwamen en nu waren het vragen over de vrouwelijke paus en de connectie met het protestants geloof Mhhhhh Ja MAW ook veel leeswerk. Ze staat een 5,8 dus moet echt echt echt scoren om die punten te verzamelen De laatste week heeft ze nog Biologie Het weekend daarvoor heeft ze een examentraining weekend Een rib uit m’n lijf maar ik hoop echt dat het iets van verbetering gaat opleveren Zoals ik het lees zal het met jouw dochter wel goed komen toch?
Ja hoor, ik denk dat ze het wel gaat redden maar ze moet wel even uit die negatieve modus komen. Gaat nu wel iets beter. Het is mooi weer vandaag dus ze kan straks mooi in de tuin gaan leren. Hier ook examentraining gedaan voor GS en Eco, 180 Euro bij elkaar, wat een bedragen.
Mhhhh ik betaal voor het hele weekend 325 euro Maar, heeft het bij jullie ook voor betere resultaten gezorgd?
Wow wat een bedragen. Eco hebben ze verkeerde examenstof gekregen maar goed eco was ineens een testexamen, dingen die ze niet zouden hebben hoeven leren kregen ze wel tijdens het examen. De N waarde gaat daardoor flink omhoog, ze gaat nu zelfs al richting een 7. GS opzich wel wat aan gehad dmv een powerpoint maar ook weer veel dingen in het examen die tijdens de training nauwelijks aan bod zijn gekomen. Beetje dubbel allemaal.
Dochter heeft geschiedenis zelfstandig gedaan met de filmpjes van jort geschiedenis. Maar daar heb je nu niets meer aan...
Oh dus op 18,voor je richting universiteit of hoge school gaat? En als ze gebuisd zijn ? Wzt dan ? Jaar opnieuw of herkansingen?
Met 16 na vmbo Met 17 na havo Met 18 na vwo Gemiddelde leeftijden he Zakken betekent of 1 herkansing als dat nog zin heeft, anders het hele jaar opnieuw doen.
Ja dochter is 18 jaar en gaat hierna naar de Pabo (HBO) zak je dan kan je herkansen en zak je dan weer dan kan je het jaar opnieuw doen maar hier wordt dan doorgaans gekozen voor de Vavo, volwassen onderwijs en daar doe je dan enkel het vak waarvoor je gezakt bent . Een vriendin van mijn zoon zakte 2 jaar terug voor het VWO op wiskunde, zij haalde ook de herkansing niet. Is toen de Vavo gaan doen en daarnaast heeft ze continue gewerkt en toen alsnog haar diploma gehaald.
Ja of naar de Vavo gaan en daar dat vak opnieuw doen. Mijn oudste is 17 jaar als hij dit jaar zijn eindexamen haalt. Snelle leerling en een jaar doorgestroomd. En de middelste is 16 jaar als hij klaar is met de havo. En de jongste is wel net 16 jaar als die het vmbo afrond