Eindfeestjes groep 8

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is het dan inderdaad plaatselijk?

Bij ons was het vroeger ook gebruikelijk om een fuif te organiseren in groep 8, is nu niet anders. (Oost Brabant ;))
    Waar ze normaal gespreid zijn over het jaar, worden ze nu allemaal op een hoop georganiseerd ieder weekend. Meestal door 2 kinderen, en dan van 19h tot ca 23h. Met een thema (disco/hawai/pool party welke dan wel overdag is enz)

Kado: sommige kinderen hebben het hier gecombineerd met hun verjaardag. Dan geven we het gebruikelijk kado.
    Anders een leuk funpakketje (bijv vakantie tijdschriftenpakket) of een ijssalon bon oid

tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nog nooit van gehoord, er is wel 1 groot eindfeest voor groep 8, maar niet daarnaast nog individuele feestjes met cadeaus etc. Verjaardag vieren de meesten hier niet meer groot, bv met een groepje van 4 naar de bioscoop, op een verjaardagsfeestje de hele klas uitnodigen heb ik hier nog nooit gehoord.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier is dat ook niet. Maar ik weet van mijn neefjes en nichtjes (zelfde provincie, maar een heel ander deel ;)) dat ze wel iets hadden. Ik geloof twee feesten: een namens de jongens en een namens de meisjes oid.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.277
    113
    Ik krijg flashbacks naar vroeger. Wij hadden wel dat soort feestjes maar niet alleen in gr 8, volgens mij begonnen ze er mee in gr 7 (in brabant) met de hele klas en met een groot deel van de klas. Maar of we iets gaven kan ik me niet meer herinneren:oops:

Ik zou overleggen met andere ouders en anders een zak met snoep dat is altijd goed, leuk versieren of met een party popper:D

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Hier is meestal 1 groot feest voor de hele groep, georganiseerd door een stuk of drie kinderen (oftewel hun ouders). Ik geef dan meestal een puntzak snoep mee voor de gastkinderen.
    Dit jaar ook nog een aparte uitnodiging voor een feestje door 1 meisje. Zijn ook maar een paar kinderen uitgenodigd. Dat vind ik dus echt heel raar. Maar probleem is daar opgelost, want dochter kan toch niet.

Hier zijn deze klassenfeesten niet alleen iets van groep 8, maar ook eerdere schooljaren.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hier toevallig dat dochter dit jaar een eindfeest had georganiseerd door een paar moeders (en betaald door alle ouders) omdat ze al zoveel moesten missen (incl. kamp) door de corona.

maar eindfeestjes als een soort van verjaardagsfeestjes dat ken ik niet.

7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Hmm.. dit wilde ik ook doen eigenlijk. Onze dochter heeft niet zoveel met haar hele klas. En omdat ze ivm corona geen feestje heeft gedaan voor haar verjaardag, zat ik er aan te denken om een paar meiden van de klas uit te nodigen aan het eind van dit schooljaar/groep 8. Met de hele klas doen ze ook vanalles, maar dan georganiseerd vanuit school.

Ik had vroeger wel vaak feestjes met de hele klas. Maar dat waren ook maar 12 kinderen in totaal.

Oh edit.. om op de vraag van ts terug te komen. Onze dochter heeft afgelopen weekend een feestje gehad, waarbij een klasgenoot alle kinderen heeft uitgenodigd in een speeltuin in de buurt. Er zijn uiteindelijk een stuk of 10 kinderen gekomen geloof ik. Onze dochter heeft een bioscoopbon gegeven. Ik zou niet zo goed aan kunnen komen op een feestje zonder kleinigheidje, maar onze dochter heeft dan ook geen 2-3 feestjes in de week. Wij wonen ook in het verkeerde deel van brabant:D

owly en tuc vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dan zou ik dat gewoon doen hoor, alsnog een soort verjaardagsfeestje. Ik bedoelde vooral als het een eindfeestje van groep 8 betreft, dat ik het dan best gek vind om maar een aantal kinderen uit te nodigen. Dat is iets wat ik dus niet zou doen.

Maar daarnaast is mijn beeld misschien ook gekleurd door hoe de ouders van dit specifieke meisje e.e.a. aanpakken. Vorig jaar gaf ze wel een feest voor de hele klas. We kregen de ‘uitnodiging’ in de laatste week van school (het feestje was gepland in de vakantie) met daarbij de enigszins gepikeerde mededeling dat het meisje nog geen reactie had gekregen van de kinderen uit de klas of ze konden komen (dat was de eerste communicatie met ouders over dat feestje).
    Resultaat: Er kwamen maar een stuk of 5 kinderen.
    Dit jaar kwam de uitnodiging nog geen week van te voren.

Alle andere klassenfeesten die ik heb meegemaakt met mijn dochters waren allemaal goed en tijdig geregeld en gecommuniceerd met ouders, waardoor hooguit een enkeling eventueel niet kon.

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Hier was het vaak in plaats van een verjaardagsfeestje. Dus de kinderen bewaarden hun feestje allemaal een beetje tot het einde van het schooljaar ivm afscheid en ook meer kans op mooi weer en dan dus met de hele klas. Daardoor was het duidelijk om een cadeautje te geven (vaak wel geld hoor, soms wat anders) en werd dat ook door alle kinderen zo gedaan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier zijn eindfeestjes in groep 8 wel gebruikelijk. Meestal word dat door een groepje leerlingen georganiseerd en is dan de hele klas uitgenodigd. Vorig jaar hebben wij het hier thuis gedaan icm de eind bbq omdat door corona al niets echt door kon gaan (kamp, musical met publiek, eind feest op school enz). Het is hier niet gebruikelijk een kadotje te geven aan de organisatoren tenzij het een combinatie met een verjaardag is. Zoon was in groep 6 en 7 ook uitgenodigd door de groep 8 leerlingen op zo een eindfeestje en heb toen wel een kleinigheidje meegegeven omdat ik zelf vind dat je niet met lege handen naar een feestje toe gaat. Ik heb toen bij Jamin voor de organisatoren en puntzak met snoep gevult en deze gezellig ingepakt.

Edit. En over de gastenlijst. Zoon heeft vanaf groep 3 tm groep 8 overhoop gelegen met 2 klasgenoten en wilde die eigenlijk niet uitnodigen voor de bbq. Dat mocht van mij niet dat kan je in mijn ogen niet maken als je verder de hele klas wel vraagt namelijk. Deze 2 jongens zijn toen zelf zonder afmelding niet gekomen (zoon was daar allang blij mee). Ik snapte dat ze niet kwamen want het waren echt geen vrienden maar als ik die ouders was geweest had ik wel netjes afgemeld. Of ik had ze wel laten gaan want er waren immers genoeg andere kinderen waar ze wel leuk mee overweg konden en er was ruimte genoeg om elkaar die avond met rust te laten.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier is het ook niet zo de gewoonte volgens mij. Er is wel 1 feest voor de hele klas, georganiseerd door 3 kinderen/ouders. Ze moeten zelf hapjes meenemen, American party of zo?

Nataly1972 vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Het scheelt dus heel erg per regio/school merk ik.
    Ik zag bubbelfriss (dubbelfriss in champagneachtige flessen) dat vind ik wel erg leuk. Niet te kinderachtig en feestelijk.
    Het is een neon/blacklight feest, dus ik doe er dan nog wat glowstaafjes aan.
    Met niks aan komen vind ik ook zo vreemd.

13. GossipGirlxoxo

Je kan ook even bij de drankenhandel kijken. Daar hebben ze speciale glowstaafjes die je in de fles kunt doen ( niets chemisch) zodat je fles zelf oplicht in neon kleuren. Dan hoef je niet aan de slag met breekstaafjes eraan te bevestigen.

tuc vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

O dat is cool, ken ik helemaal niet

15. GossipGirlxoxo

Ik had het zelf nooit gebruikt alleen gezien. Het zijn onderzetters die je onder de fles plakt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/5-stuks-led-onderzetters-met-licht-multi-color-led-flessen-onderzetter-met-7-kleuren-bottle-light-flessen-licht-led-sticker/9200000121661831/?bltgh=hN-OfNFmNsfhuSy1jElG0w.2_8.10.ProductImage

Dit is de eerste link die ik tegen kom.maar volgens mij zijn ze goedkoper bij de gall en gall. Maar wie weet dat een action of Hema het ook wel verkoopt.

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

O wat leuk!! Tnx voor de tip.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier word er normaal een feest georganiseerd door de jongens en een door de meiden gehouden. Beetje zo gegroeid omdat er vroeger wel 10 losse feesten waren en het een beetje te was. Beide feesten zijn volledig in een gekozen thema. Moet eerlijk zeggen dat tijdens de feesten wel fors word uitgepakt ( een beetje TE als je het mij vraagt)
    Hier word meestal iets van snoep of een ijsbon oid kado gedaan.
    Overigens zitten we hier gewoon in zuid-holland dus niets typisch brabants.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier is dat ook zo, is bij een scouting gebouw en iedereen maakt wat lekkers en neemt dit mee. 3 ouders organiseren dat en regelen het drinken.

19. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Hier zijn de meeste feestjes al geweest, ze waren vroeg dit jaar. Wij geven 5 euro per kind en een kaart.
    Mijn zoon heeft zijn fuif met vrienden gegeven en kreeg van de meesten ook geld (2,50-7,50) maar ook een bioscoopbon, een bon van de ijstent, snoep..

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Die feesten zijn hier al jaren. Ik had ze vroeger al. En nu hoor ik het ook overal (en ik woon dus niet in Brabant). Het is een beetje verschillend per klas. Maar ik zie vaak dansfeestjes met de hele klas. Ouders bouwen dan de tuin/schuur of garage om of meerdere ouders huren samen een locatie. Ook veel slaapfeestjes met alle jongens of meisjes uit de klas. Soms een ouder (of ouders) die groot uitpakken met DJ, aankleding etc.

Hier is het trouwens ook standaard dat je kind na groep 8 een uitstapje of activiteit naar keuze krijgt. Dat is van een dagje met vader of moeder naar een hotel, voetbalwedstrijd, musical, concert, schoonheidsdag, kamperen in het bos. Tot stedentrips naar het buitenland. Afhankelijk van de interesses van het kind. Echt een bijzondere manier om zo'n periode af te sluiten.

Deel Deze Pagina