1e IUI meting, snap er niets meer van!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lynn84, Jul 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. #1 lynn84, Jul 5, 2010
    Last edited: Jul 5, 2010
    Hallo meiden,

Moet even me ei (spreekwoordelijk dan) kwijt, en een beetje hulp.

Vandaag heb ik me eerste FM meting gehad.

Ik zit vandaag op dag 10 van me cyclus, en op dag 14 of 15 heb ik altijd me eisprong. Dit hou ik al een jaar bij doormiddel van ovulatietesten. Verder heb ik een cyclus van 27 of 28 dagen.

Nu had de nurse vanmorgen 2 eitjes gevonden van minder dan 10 mm, toen zei ze tegen mij dat ik nooit me eisprong kan hebben op dag 14 of dag 15 want dan groeide ze toch wel erg hard!
    Nu had ik ook verteld dat me ovulatietesten altijd twee donkeren streepjes zijn. In het boekje staat dat er altijd 1 lichte is en 1 donkeren en dan twee donkeren en dan weer 1 lichte en een donkere. Ik heb dat nooit gehad, altijd op dag 14 of dag 15 twee donkeren streepjes. Wat bij mij aangeeft dat ze toch wel misschien hard groeien. Had er niets mee te maken zei ze???:(:(:(

Zou het dan deze maand opeens anders zijn?

Ik moet woensdag weer terug voor me 2e fm meting.

Hoe hard groeien jullie eitjes?

Liefs Lynn

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,459
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Wij zijn ook bezig met IUI en nu had ik laatst op donderdagmorgen om 09.00 een FM en toen was mijn eitje 14mm, ik moest op zaterdagmorgen om 09.00 terug komen en toen was mijn eitje al gesprongen!!!!! Ging bij mij dus ook heel snel.

Nu moet ik elke dag komen vanaf dag 13 of 14 voor een FM zodat ze mijn eitje niet meer missen.

Veel liefs
    Nataly

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen nood hoor lynn, een follikel kan 2 mm groeien per dag. In dat geval zit je op dag 14/15 op 18/20mm. Een prima formaat om te springen! Laat je niet van de wijs brengen hoor meid!

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    pff die zuster weet van niets...

Een ei kan zelfs tot 3 mm groeien per dag in het begin hoor. dus dan is jouw eitje netjes op schema om op dag 14/15 te springen...Kan springen zelfs van 18mm tot 24mm...ligt er gewoon aan hoelang het doorgroeit...jij bent altijd netjes optijd. Zal nu niet anders zijn!

Geen zorgen! Let er wel op dat ze je dus niet te laat plannen want dan mis je je eisprong moment met de IUI...blijf op je strepen staan hoor...je heb dit al een jaar precies iedere keer netjes...dus dat kan gewoon.

5. Hoi meiden,

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik kwam er gisteren achter dat ze nog een fout had gemaakt.
    Ze zei dat ik op dag 10 moest zitten maar dat was dag 9, schild misschien ook weer 2mm! Morgenochtend mogen we weer, ben erg benieuwd.

Hoe jullie oo de hoogte.

Liefs Lynn

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    lynn:
    net als de meiden hierboven al zeggen,...t ei kan wel tot 3mm groeien en gemiddeld groeit hij 2mm per dag tegen de dagen van je eisprong dus klopt best hor!!!!
    en daarbij kan het best zijn dat je nu 1of 2 dagen later bent van de zenuwen!! dat had ik ook bij mn laatste iui toen wouden ze m bijna afbreken omdat t zo lang duurde en toen dacht mn lichaam ineens dat gebeurd niet en bij laatste fm bleek ik ineens flink gegroeid eitje te hebben (5mm in 2dagen)
    succes!!!

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@lynn: meis, houd zelf je lichaam goed in de gaten... jij weet al maanden wanneer je eitje springt. het zou kunnen dat t een maandje anders is, of dat hij net iets later springt dan je verwacht... maar je eitje kan flink groeien hoor!
    De mijne groeien traag... had op dag 10 14mm, op dag 16 is hij pas gesprongen, maar goed ik slik dan wel 150mg clomid er bij en spuit pregnyl.

Suc6 morgen bij de nurse, ik ben vrijdag morgen om 8:50 weer van de partij maar dan bij Euser zelf.

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Geen zorgen maken idd, bij mij leek het ook eerst zo dat mn eitje niet goed groeide maar een paar dagen later had ie een groeispurt gemaakt!!! T kan dus makkelijk dat ie van jou ineens snel gaat groeien...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De mijne staan of stil of ze groeien 6mm per dag.
    Dus 3 is niet altijd de max hoor ;)

Maar normaal is het idd 1,5 -2 mm per dag.

Ook bij mij weleens hoor. Maar dus ook weleens 6 mm

10. Hoi meiden,

Vanmorgen ben ik weer geweest.
    Ze waren nu ca. 11 mm. Naar haar berekeningen zal ik maandag de IUI hebben. Vrijdag moet ik weer terug komen voor een FM.
    Nu ben ik erg benieuwd want naar mij berkening zou ik zaterdag het meest vruchtbaars moeten zijn. Wachten maar weer tot vrijdag.......

Liefs Lynn

Share This Page