@lizz, ik was diegene die bij de dierenambulance werkt. Wat je dus kunt doen is 144 bellen. Dit kan volgens mij ook anoniem. Daar kun aangeven wat er aan de hand is en dan (hopelijk) gaan ze kijken. Wat je ook kan doen is mij een pbtje sturen met het adres en de situatie. Dan kan ik eventueel een balletje opgooien bij de dierenbescherming aankomende maandag. Wat natuurlijk ook kan zijn, dat het een soort zwerfkatten zijn. Die zijn te wild om ook maar in de buurt te komen. Heel veel boerderijen hebben "muizenvangers" zoals ze dat noemen. Die katten krijgen onderdak en soms een beetje eten en drinken, maar voor de rest moeten ze het zelf uitzoeken en de muizen vangen. De boer kijkt daar nooit naar om. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze gewond zijn en niet geholpen worden. Wat betreft het solliciteren...gewoon doen, spring in het diepe zou ik zeggen. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten...En als je zwanger raakt, kun je toch tegen je leidinggevende eerlijk zeggen dat je al zo lang bezig bent. Moeten ze gewoon begrip voor hebben lijkt mij... @kayleigh, wat een rare huisarts (lijkt die van mij wel ) Ze houden zo graag iedereen zo lang mogelijk af. Wat is dat toch met die huisartsen tegenwoordig. Ik liep bv al maanden bij de dermatoloog voor mijn exceem. Allergietesten en al verscheidende zalfjes geprobeerd. Eindelijk een zalfje gekregen dat werkte. Nou heb ik dus een herhaalrecept nodig van de huisarts, wilde ze me eerst even zien!! Nou ja...Daar was ik het dus niet mee eens. Gelukkig na wat aandringen toch maar gekregen. Wat een b#llsh#t!!! Dus lekker aandringen bij je huisarts. @kooten, EN?? heb je al een testje gedaan??? Over ongeveer 2 dagen mn ei, we gaan dus weer ietsie meer aan de klus. Ook ik sla geen maand over om niet in december te bevallen. Zwanger zijn is al een wonder dus whatever als je kindje met kerst jarig is? Kerstkindje is ook heel apart
Nou meiden de test was vanmorgen om wit.Nu maar afwachten of ik het morgen op mijn nod word.Anders ga ik pas zaterdag een test doen.Was toch best wel een teleurstelling,ook al weet ik dat het weinig kan zeggen één dag voor nodig.
Joehoe dames! En allemaal uit de omgeving van het gezellige Eindhoven .. Ik ben vrij nieuw hier, maar net als jullie druk met het maken van een eerste kindje. Ben 25 jaar oud, geboren en getogen in Eindhoven en getrouwd. Ik zit inmiddels in ronde 4 (dag 46, ruim twee weken o.t) en kom daar - om een of andere reden - maar niet uit. Ik heb al verschillende ZW testen gedaan, deze waren allen negatief. Gisteren heb ik via de huisarts bloed laten prikken om echt uit te kunnen sluiten dat ik zwanger ben (zelf geloof ik er, na de zoveelste negatieve test vanmorgen, niet meer in). Ik ben eergisteren weer begonnen met ovu - testen. De uitslag van gisteren was donkerder dan die van eergisteren en die van vandaag is weer een stuk lichter dan die van gisteren. Daar lijk ik dus ook weinig mee te kunnen. Tel hierbij verschillende klachten op die mij er in ieder geval van overtuigen dat er wel iets gaande is en daarom ben ik nu beland op het punt dat ik niets meer van mijn lijf begrijp. Kooten, wat spannend voor je! Je kunt inderdaad het best nog een paar dagen wachten met testen En Siesi, hopelijk levert het klussen een mooi kerstkindje op! En voor mijn mede - babywensers slash eindhovenaren; zet 'm op!
Linlala, welkom bij de club... En welkom in het wereldje van niets begrijpen van je lijf... Ik begrijp mijn lijf ook al enige tijd niet meer... Heb vage effect dat ik sinds kort fruit bij het leven eet. Kiwi wat ik echt smerig vond eet ik nu minstens 1 per dag en ik vind ze heerlijk... Was vandaag erg emotioneel over het overlijden van 2 zorgvragers, terwijl ik normaal veel nuchterder reageer daar op... Tot vanavond ergens weer, heb zo uitleg nieuw project en vanavond kinder EHBO...
Kooten, balen OMO wit... Duim dat je HCG langzaam aangemaakt word... Siesi, balen dat je, je zo voelt... Hoop dat je snel minder moe bent... En ja ik weet het maar kom er niet uit met artsen en gyn... Denk dat ik morgen ochtend test... Even kijken wat er uit komt en anders ga ik het even laten rusten want word knettergek van mij zelf... Lia, wat een super echo... Je ziet al echt een kindje he... Niet meer zo'n wormpje met stokjes ... Helemaal naar Lommel voor geslacht bepaling, hier doen ze dat pas bij 20 weken geloof ik.. Ben benieuwd!!
Lia, wat een mooie echo Ben benieuwd wat het wordt. Siesi, balen dat je je zo voelt. Hopelijk voel je je snel weer beter. In ieder geval veel klusplezier de komende dagen en hopelijk een positieve test over een week of twee Kooten, hopelijk heb je gewoon te vroeg getest, zal voor je duimen. Welkom Linlala, hopelijk komt je cyclus snel op gang. Vanochtend weer een echo gehad en mijn eitje is gesprongen. Hopelijk heeft het klussen afgelopen maandag geholpen. Volgende week dinsdag bloed prikken En dan 13 maart de uitslagen. Ben benieuwd, maar ook wel een beetje bang Wie van jullie gaat er meedoen met MvM of heeft er meegedaan? Er schijnt een tekort te zijn aan Pregnyl, dus als je meedoet help je er anderen mee.
Lia, wow... geweldige echo! Over 3 weken al een geslachtsbepalende echo? Dat is vroeg! Hoop dat jullie kindje niet zo eigenwijs is dat het de beentjes dicht houdt W.b. de NUB, als je op de sites rondkijkt zie je dat ongeveer de helft van de NUB-bepalingen goed zijn en de andere helft niet, dus niet echt betrouwbaar. Kooten, wat vervelend zo'n OMO-witte test! Hop dat je gewoon niet zo snel HCG aanmaakt net als ik, dan heb je over 3 dagen gewoon een licht positieve test. Liz, neem de misselijkheid er graag bij hoor, dat had ik bij Isis ook heel erg, alleen dan 40 weken lang, hoop dat nu toch niet. Bij de anderen wel wat misselijk, maar de echt ochtendmisselijkheid, nu over de hele dag. Siesi, wat vervelend zeg, hoop dat je je snel weer beter voelt. Wat een tegenvaller zo'n reorganisatie, hoop dat je vriend snel duidelijkheid heeft en het beste natuurlijk dat hij gewoon kan blijven. Rust lekker uit! Linlala, welkom! Alweer iemand met zo'n onregelmatige cyclus, komt toch nog vaak voor, zie je zo maar weer! Hoop dat je snel meer weet over je cyclus. Kel, wat voor project moet je doen? Ukkie, je ei gesprongen en goed geklust, hopelijk is het gelukt! Hoop het zo voor je. W.b. MvM, daar heb ik 3x mee meegedaan, nu weet ik het nog niet of ik mee doe. Ik weet dat het voor een goed doel is, maar ik wil deze zwangerschap graag tot de 12 weken geheim houden en dat gaat niet lukken als ze iedere week die kratten met flessen brengen en halen. Hier, alles oké, nog steeds misselijk en héél moe, dat wordt vandaag weer vroeg naar bed. En dan M.S-en (meteen slapen)
Jacky, dat project is een leefstijlmonitoring.. Beetje lang verhaal, moeilijk heel kort uit te leggen, maar ga het proberen... Zorg op afstand door leefstijlmonitoring Proteion Thuis wil cliënten zo lang mogelijk zelfstandig en veilig thuis laten wonen en dat lukt door gebruik te maken van technologie. Quiet Care meet met infraroodsensoren alle activiteiten en legt die vast. Zo weten we hoe iemand functioneert. Ook als er iets verandert in het activiteitenpatroon van de cliënt komt dat snel aan het licht. We kunnen direct reageren op calamiteiten en ook meteen iets doen met gedrag dat slecht kan zijn voor de gezondheid. Extra ogen en oren Quiet Care geeft met minimale inspanning extra ogen en oren en vergroot daardoor de veiligheid én het veiligheidsgevoel van de cliënt. Bovendien zijn de zorgverleners beter gefocust en kunnen zij betere zorg verlenen, doordat zij precies weten wat er aan de hand is. Draadloos communiceren In de woningen komen minimaal vijf bewegingsmelders: buiten en binnen de badkamer, in de koelkast, in de slaapkamer en bij dementerende eventueel bij de voordeur (dwaal alarm). Deze sensoren communiceren draadloos naar de centrale eenheid in de woning. Daaraan is ook een temperatuursensor verbonden. Het Quiet Care-systeem meet daarmee allerlei activiteiten van de bewoner, zoals wanneer iemand opstaat en naar bed gaat, hoe vaak het toilet of de badkamer bezocht wordt, wanneer iemand eet en wat de temperatuur in de woning is. Ook signaleert het systeem of de bewoner mogelijk is gevallen in de badkamer. Effect op de zorgverlening Dankzij het systeem werd duidelijk dat een dementerende, zelfstandig wonende vrouw haar dag- en nachtritme geleidelijk ging verschuiven. Overdag sliep ze en s nachts was ze wakker. Om dit te doorbreken werd haar een dagbesteding aangeboden met als doel het slaap-waakpatroon weer om te draaien. Zonder Quiet Care hadden ze nooit zo snel actie kunnen ondernemen. Een ander voorbeeld is een cliënt die na een ziekenhuisopname heel onrustig gedrag vertoonde. Hij had in het ziekenhuis medicatie gekregen waar hij rustiger van moest worden, maar uit het systeem bleek dit averechts te werken. De familie schakelde na ons verhaal de huisarts in, die de medicatie vervolgens met succes heeft aangepast. Bij een mevrouw met diabetes was de suikerspiegel vrij plotseling ontregeld. Met het Quiet Care-systeem zagen ze dat mevrouw veel bezoekjes aan de badkamer bracht. Dit hebben ze toen verder uitgezocht. Uiteindelijk is bij mevrouw een darmaandoening vastgesteld, waarvoor ze nu medicatie krijgt. Kort daarna was haar suikerspiegel weer op peil.
Ukkie, ik denk wel dat ik aan MvM mee doe... Omdat ik weet dat er veel vraag naar is en omdat ik weet dat ik er veel gezinnen (aankomende gezinnen) mee help.
Kel, super interessant! En zou ook wel iets zijn voor 's nachts bij onze organisatie op de woningen. MvM is zeker een heel goed iets, super dat er uit urine iets gemaakt kan worden dat zoveel goeds kan doen voor vrouwen die zo niet zwanger kunnen worden.
Als ik mee zou kunnen doen met MvM zou ik dat zeker doen! Ken genoeg stellen waar het niet lukt en dan is dat stofje hard nodig. En zeg nou zelf...plassen in een potje is voor ons dagelijkse kost alleen dan voor een ander doel haha
Jacky, dit systeem gaat ook bij Lunet Zorg gebruikt worden en hen zijn van plan om dan de nacht dienst er uit te gooien... Dit zal bij ons niet gebeuren, maar die zal wel minder werk gaan krijgen, nu lopen zij overvol.. Wij hebben een speciaal mobiele nacht team voor ongevallen. En de MvM zou ik denk ik sowieso wel doen hoor... Enige is dat ik nog niet weet hoe ik het doe met de flessen, denk dat ik de poort open laat dat ze ze achter neer kunnen zetten, of dat ze op de middag komen dat ik ze meteen binnen kan halen...
Hoi! Ik probeer te kijken of ik overal op kan reageren, maar ik vergeet vast weer het één en ander. Mijn geheugen is niet zo best... Lia: Wat een geweldige echo!!! Echt helemaal super!!! Spring maar flinke gaten in de lucht!!! Siesi: pfff... dat moe en futloos herken ik wel. Volgens mij hangt er iets in de lucht, hoor het overal... Linlala: welkom! Ukkie: en nu wachten...dat is zwaar. Maar je weet dat je eitje gesprongen is, je hebt goed plezier gehad met elkaar, dus duimen maar!! Kooten: shit... omo wit. Maar de hoop is nog niet vervlogen. Misschien is je lijf het nog aan het verwerken. Jeetje: geniet je al een beetje? Liz: ga ervoor, solliciteren! Je kunt het!! Kayleigh: wat een gedoe, die cyclus van je. En wat een vreemde huisarts! Een vriendin van mij had/ heeft ook van die lange cyclussen en heeft geeist dat ze doorgestuurd werd. En ze werd het. Een huisarts mag dat volgens mij niet weigeren, snap dat echt niet. Over MvM: ik doe natuuuuuuurlijk mee! Als het zover is, ben ik de 1e die daar aan de bel trekt. Ik heb de Pregnyl zelf hard nodig (deze ronde krijg ik een extra hoge dosis ivm te vroeg komende menstruatie). Andere vrouwen plassen voor mij, ik plas voor hen. Goede deal zeg ik . Hoop dat mijn apotheek het nog kan leveren... Verder gaat het hier wel prima. Ben flink beroerd geweest na de start van de pil (vorige week dinsdag), maar dat is nu eindelijk voorbij. As woensdag naar Gent voor uitgangsecho en dan hopelijk 9 maart starten met spuiten. Dan is ronde 2 een feit. Heb het gevoel dat ik nu echt alles doe wat ik kan doen: het hele spuitschema is aangepast, ik ben mijn lijf aan het reinigen (decaf-thee, geen melkproducten meer, extra vitaminen), heb de knoop uit mijn buik gepraat bij de psycholoog (buik is zacht nu, gewoon super, kan zelfs weer buikademhaling toepassen!!) en krijg acupunctuur. Ook het afstand nemen van internet doet wonderen voor mij, ben veel rustiger. Ik ben er klaar voor!
Kiekske, fijn je weer te horen. Balen zeg dat je je zo rot hebt gevoeld door die pil. Nu hopen dat woensdag alles oké is en je kan beginnen met spuiten. Na jullie reacties over MvM ga ik dus toch maar weer in flessen plassen! Ik heb me inmiddels opgegeven, het is een goed doel waar ik voor plas!
He Kiekske wat vervelend je zo beroert te voelen... Gelukkig gaat het nu beter met je... Op naar woensdag Jacky, hihi is dit topic ergens goed voor ... SUPER dat je toch mee gaat doen aan MvM, zelf wil ik er eigenlijk geen gebruik van gaan maken, maar wil wel mee doen aan MvM als ik zelf zwanger raak... Hier: Ik heb net de HA maar weer gebeld want voel me niet lekker... Nu moet ik volgende week woensdag (want dan heb ik alleen een avond dienst) nuchter komen laten prikken en dan een stevige maaltijd eten en dan 2,5 uur later weer komen laten prikken... Misschien heb ik dus suiker... Als ik zelf prik zit ik onder de 3 en dat is veel te laag!!! Ik heb ook vaak honger (behoefte aan suiker)...!! En heel veel dorst, plas heel erg veel, heb veel hoofdpijn, zie wazig, krijg de kilo's er niet af enz... Nu kom ik er achter dat ik vroeger altijd erg druk en zelfs agressief werd van Taksi (dit heeft mijn moeder mij vroeger ontnomen daarom), blijkbaar kreeg ik daardoor een suiker stoot binnen... Als ik suiker heb (en waarschijnlijk toen al had) kon mijn lichaam die suiker boost dus niet aan.. Nooit aan gedacht dat ik misschien wel eens suiker zou hebben en insuline is ook een hormoon dus kan zijn dat ik daarom zo'n klote cyclussen heb... De assistent van HA gaf aan dat je heel lang ongemerkt suiker kunt hebben, omdat je lichaam instaat is hier mee te leren leven.. Maar dat je er ooit ergens tegen aan gaat lopen... Nou ik ben benieuwd en erg zenuwachtig voor woensdag...
Hey @Lia, mooie echo het is al een echt mensje he..wat is het toch een wonder!! @Jacky..goed dat je toch weer gaat plassen voor MvM..ikga dat ook zeker doen als ik ooit zwanger mag raken.. @Kiekske!Dat heb je wel heel snel weggepraat die knoop haha...wel fijn, maar was gelukkig dan maar een heel klein knoopjeGo for it !! @Kelly..Bij ons in de thuiszorg gaan ze ook werken met dat systeem...Enne ja zou heel erg goed kunnen dat je diabetes hebt,Zo te lezen heb je vaker hypoglycemieen...Goed dat ze gaan onderzoeken!Maar ze kunnen nu toch al een HbA1c prikken?Of gaan ze dat ook doen?Moet je ook bloed laten prikken?Anders als je op je werk bent zelf eens een dagcurve prikken...(bij ons op kantoor ligt er eentje, doe het ook weleensbij mezelf) @Siesi..helaas mag ik nisk melden van mijn leidinggevende mbt die katten.Het zijn ook idd boerderijkatten zoals je zelf omschreef..ze zijn ook heel schichtig.. @Linlala welkom! @Ukkie. Hoe lang zijn jullie eigenlijk aan het proberen om zwanger te raken?? @All..helaas vandaag na 3 dagen overtijd te zijn geweest is dan toch echt weer die *** menstruatie begonnen...ik had een heeeeeeeeeel klein beetje hoop aangezien ik 3 dagen overtijd was en nog nooit overtijd ben geweest..Weer huiluurtje gehad en maar weeeeeer op naar de volgende ronde.. Was een drukke en stressvolle dienst vandaag en slecht geslapen..ga ef bedje in voor een uurtje..ook ik ben laatste tijd erg moe...Word ook zo moedeloos van die teleurstelling elke keer maar weer... Groetjes Liz
He Liz, ja ik doe ook dag curve, heb zelf een bloedsuiker metertje... en zo doende ben ik er ook achter gekomen dat mijn suiker 1,5 tot 3,5 is en daar niet boven komt, ja als ik gegeten heb is hij hoog uit 5 maar dat is ook maar heeeeeeeeel even... Woensdag gaan ze dus nuchter prikken en dan eten en na 2,5 uur weer prikken... Vind het eigenlijk wel stom dat ik er dus zelf mee moet komen... Mijn man wilde toen straks dat ik over die suiker belde omdat ik bijna flauw viel en toen zegt die assistent oh dan kunnen je zwangerschapssymptomen ook daar vandaan komen ... Denk lekker en dat ziet een arts niet ?!?!?!?!?!
Goed dat je aan MvM mee gaat doen Jacky, is mijn vraag toch nog ergens goed voor geweest Ik wil het zelf ook gaan doen, maar weet inderdaad ook niet zo goed wat ik met die flessen moet. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer, komt vast een oplossing voor. Kayleigh, vervelend dat je misschien suikerziekte hebt. Maar aan de andere kant weet je dan wel waar je klachten vandaan komen en kan er wat aan gedaan worden. Hopelijk ben je niet zo bang voor naalden als ik Mag zelf dinsdag ook weer bloedprikken, zal wel weer een drama worden. De laatste keer ben ik in Baarn bij de prikangstpoli geweest, maar die is net deze week gesloten. Ik had het niet beter kunnen timen, mijn cyclus is nu net weer een paar dagen korter dan de vorige maanden, anders was hij net terug Ga nu dus maar een poging wagen in het ziekenhuis, anders moet ik een maand wachten. Lukt het echt niet dan ga ik volgende maand weer naar Baarn. Kiekske, mag ik vragen waarom je ICSI krijgt Liz, balen van je ongi. Wij zijn in maart 2011 begonnen, nu dus een jaar geleden. Heb tegen de huisarts gezegd dat we in januari begonnen zijn en hij heeft er weer december van gemaakt omdat je een jaar gestopt moet zijn Maar ik had dus tijdens mijn ongi vrijwel geen bloedverlies wat me al heel erg aan het twijfelen bracht en ben er door temperaturen ook achter gekomen dat mijn LF dus aan de korte kant is. Had dit al een aantal keren aangegeven bij de huisarts terwijl ik daar toch was ivm andere zaken, maar hij weet het aan het ontpillen. In december heeft hij me dan toch doorgestuurd, denk dat hij me zat werd Ik ben dus eigenlijk erg snel bij de gynaecoloog terecht gekomen. En eigenlijk ben ik daar nu wel blij mee, want weet nu wel waar die erge buikkrampen iedere maand vandaan komen.
Kayleigh, zie nu je laatste berichtje pas... Wat is dat toch voor een huisarts:x Wel erg makkelijk dat een patiënt zelf moet aangeven wat hij misschien mankeert. De onze vraagt altijd "wat wil je dat ik voor je doe/ wat verwacht je van mij"? Nou wat denk je zelf