Eindhoven e.o

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Siesi, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ff ego-update...

As zaterdag mag ik weer starten met spuiten. Dus start ICSI 2 is een feit.

Zoals ik al eerder had verteld, hebben we gekozen voor een tp (terugplaatsing) op dag 5, ongeacht het aantal embryo's. Ook de arts van vandaag sloot zich hier helemaal bij aan. We willen namelijk weten of ze deze ronde dag 5 wel gaan halen. Zo kunnen ze een beter embryo terugplaatsen.

Bij mij zag alles er keurig uit op de echo. Nog geen eitjes in beeld, dus alle follikels zouden nu gelijkwaardig moeten groeien. Er zou dus niet meer zo'n groot verschil dan de vorige keer op moeten kunnen treden. Het ziet er allemaak positief uit dus.

We kregen echter Nog minder goed nieuws: als ook deze embryo's dag 5 niet gaan redden, is de kans op een kindje van ons samen verkeken. Er gaat dan iets mis bij de deling en dat is niet te voorkomen. Dus...pfoe...piekers erbij. De keuze is dan namelijk heel 'simpel' : zaaddonor of geen kindje. En wat doe je dan???

We willen ons hier echter nog niet te druk over maken. We willen positief poging 2 in gaan, we moeten nu alles gevenwat we kunnen. Ik denk dat we dat ook doen, dus de hoop is er nog volop. Wij gaan ervoor!

2. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Ow Kiekske:( Ik hoop dat deze poging gewoon goed gaat. Misschien een stomme vraag, maar op welke dag is de terugplaatsing normaal gesproken?

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kiekske, Wat fijn dat alles goed was en dat je zaterdag weer kunt beginnen met spuiten. Is er in Gent nog wel voldoende Pregnyl voorraad? Ow en wat spannend van je emmy's...ik hoop echt dat ze dag 5 gaan halen als je de punctie hebt gehad...je wilt zeker te weten een kindje van jezelf. Kan het ook niet zo zijn dat het gewoon pech is stel dat het wel gebeurd??? Ik ga echt super hard voor je duimen meid!!!

Ukkie, Wat fijn dat het bloedprikken gister is gelukt. Idd...het maakt niet uit hoe het is gedaan, maar dat het jou is gelukt :) Ben trots op je meid! Laat je maar horen in het ziekenhuis...het bloedprikken is ook niet niks ( als je erg bang bent hiervoor )

Liz, hoe gaat het met jou? Heb je vandaag de HA gebeld? Ik ben erg benieuwd wat hij heeft gezegd en wanneer je langs kunt komen. Ik hoop dat als je onderzocht wordt dat alles goed is met je. En dat van vriendlief...misschien draait ie wel bij als de HA jullie toch door wil verwijzen ofzo??? Ik vind gewoon dat het nu wel echt een keer raak moet zijn bij jullie.
    Bij de rest van de meiden ook hoor ;)
    Succes morgen met het gesprek met je leidinggevende. Ik snap dat de kinderwens nu voorop staat. Laat het gesprek maar op je af komen en dan kun je idd beslissen of het je wat lijkt ja of nee. Vertrouw op jezelf!

Kel, hoe is het met jou? Had je nog een beetje kunnen slapen vannacht? Ben erg benieuwd...

Wieteke, welkom! Zoow jullie al 2,5 jaar bezig? Dat is ook echt een lange tijd. Die cyclussen zijn vervelend he meid. Hier zijn meer meiden die er over mee kunnen praten. Ikzelf had dat ook en bij mij werd PCO vastgesteld. Ik loop nu ook in het ziekenhuis alleen dan in Eindhoven in het Catharina ziekenhuis. Ik ben nu aan het wachten hoe de 1e ronde met hormonen is gegaan. Vanaf vandaag zou ik ongesteld kunnen worden... Ik zou het leuk vinden dat je ook in ons lijstje komt... je kunt ook vertellen hoe oud je bent etc zodat iemand anders je in ons lijstje toe kan voegen?? Op pagina 68 geloof ik staat het laatste voorbeeld van Kayleigh....

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow ja Kiekske, wat betreft vruchtbare grond...we hebben heeeel veel ooievaarsnesten met ooievaars gezien dus wie weet heeft dat goed gedaan ;) haha...dat moest ik nog ff kwijt :D

5. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ikke, nee ik heb niet echt kunnen slapen.. MOet extra druivensuiker pakken... en als mijn suiker niet stijgt moet ik een speciaal dieet... Ze kunnen niet veel doen verder...

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kel, jeetje wat balen zeg. Ik hoop dat je suiker gaat stijgen met de druivensuiker. Ik duim met je mee. Want een speciaal dieet is ook niet alles.......

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

7. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

Jan 7, 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Kiekske, wat fijn dat jullie weer kunnen beginnen, hopelijk deze keer dan echt supergoede emmy's die ouder worden als 5 dagen, zou echt zwaar k*t zijn als het met een zaaddonor zou moeten. We duimen extra hard deze ronde.

ikke, gaaf al die ooievaarsnesten, dat moet bijna wel wat betekenen.

Kel, is er niets meer gezegd? Alleen met druivensuiker??? Ik hoop dat het helpt om je waardes omhoog te krijgen. Bij jou wordt het spannend, nog even en dan ben je dubbel tante;)

Siesi, jij ook al tante, leuk joh!

Liz, hoe is je gesprek gegaan? Ben benieuwd!

Wieteke, welkom, ook voor jou hoop ik dat je snel zwanger bent.

Ukkie, super dat het prikken is gelukt, hoop dat je volgende keer weer bij de prikpoli terecht kunt.

All, ik voel me hier ff niet meer op mijn plekje, vooral omdat ik dus wel snel zwanger wordt en jullie verhalen niet zelf ken, alleen van broer en schoonzus. Leef natuurlijk wel heel erg met jullie me.

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jackey, ja wie zou het zeggen...haha... ik ben tot nu toe nog niet ongi maar heb heeeeeeeeeeeel sterk de neiging om te testen. Straks maar eens met vriendlief over hebben om er morgen een testje tegenaan te gooien mocht ik vnvd nog niks spotten? Vind het wel erg spannend hoor...haha.
    Je voelt je niet meer op je plekje hier? Wat is dat dan? Ik snap dat je je misschien niet helemaal happy voelt hier omdat het bij jullie wel snel is gelukt maar daar moet je helemaal niet over na denken. Ik ben juist kei blij voor je dat het jullie is gegund en ik hoop ook echt dat dit beebje blijft zitten waar ie nu zit en uitgroeit tot een klein kindje!
    We weten en merken allemaal dat je met ons meeleeft! En dat vinden we ( ik ) ook hartstikke fijn. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen of wat dan ook :) Ben hartstikke blij dat je hier met ons mee kletst!

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Wat is het hier stil? Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen...maar volgens mij ben ik zwanger :)
    Ik heb vanmorgen een test gedaan en ik had gewoon 2 streepjes :D
    Ik durf nog niet echt te denken dat het echt is eigenlijk...
    Ik wil wel nog een andere test halen en die wil ik dan morgen doen ofzo... Maar mocht het echt zo zijn ben ik super blij!
    Sorry dames, ik wil jullie geen pijn doen met dit berichtje want ik weet hoe graag iedereen het wilt! En ook hoe het is om nu een positieve test in handen te hebben. Ik wil eigenlijk een foto hier plaatsen zodat jullie mee kunnen kijken. Heb hem geprobeerd op de computer te zetten vanuit mijn telefoon. Ik ga het nog eventjes proberen... Het lukt me niet... balen zeg.
    Dames, ik ga nu taart maken voor de verjaardag van mijn moeder..
    Een hele fijne dag en ik kom dalijk nog wel een keertje terug.

Hele dikke knuffel voor iedereen...

10. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

Jan 7, 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Waaaaaahhhhhhhh ikke,
    gefeliciteerd,
    Wat gaaf!!!!!!
    Lang leve de Clomid!
    Lang leve de vakantie in Tunesië!
    Oooohhhhh ik vind het echt zo geweldig voor jullie!

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ikke: Dat meen je niet????!!!!!!!!! Wat supergeweldig man!!!!! :D:D
    Kom maar op met die foto, ben erg benieuwd!

!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

12. Infantem Amor

#712 Infantem Amor, Mar 9, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 9, 2012
    Ikke kom maar op met die foto!!! Enne 2 streepjes zijn 2 streepjes he, dus:

!!!!!!GEFELICITEERD!!!!!!

Ben zo super super blij voor je!!
    Dikke dikke smakkerd van mij...

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    #713 ikke175, Mar 9, 2012
    Last edited: Mar 9, 2012
    Thanx meiden,
    Ik zal zsm een foto proberen te plaatsen.
    Het is nog allemaal heel onwerkelijk maar wel erg leuk.
    Tot snel dames en alvast een heel fijn weekend!
    Ik heb trouwens nog een test gedaan van CB en deze gaf aan : zwanger 2-3 dus we kunnen zeggen dat het nu echt zo is...
    Ow wat gek eigenlijk :)

14. Infantem Amor

Ik heb allemaal tips gekregen van de HA assistent...

1. Schakel over naar decaf-koffie en drink minder cola en andere cafeïne bevattende dranken

2. Volle melk drinken en ijs eten is beter voor vrouwen die zwanger willen worden dan een dieet met magere melk en dito yoghurt. Met een mager dieet lijkt het risico op onvruchtbaarheid toe te nemen.

3. Gebruik geen Ibuprofen meer als pijnstiller >Ibuprofen kan de hormoonbalans verstoren, waardoor een bevruchte eicel zich niet in de baarmoederwand kan hechten. Ga beter over op paracetamol.

4.Heb plezier aan seks. Zowel het klaarkomen van de vrouw als een verhoogde zaadproductie van de man helpen de kans om zwanger te geraken.

5. In de morgen heeft sperma meer zaadcellen.

6. Zorg voor minder stress. Zorg bijvoorbeeld dat je huis op orde is en dat je geen grote stressbrengende dingen moet doen. Ga naar je dokter als je stresst omdat je denkt niet zwanger te kunnen worden.

7. Om de dag seks hebben, of 3 keer per week, verhoogt de spermakkwaliteit. Als de man te vaak klaarkomt zit er minder zaad in het sperma. Te lang 'sparen' is echter ook niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Ook niet goed voorde spermakwaliteit: Een tekort aan vitamine A, C of Zink, sauna's en lange autoritten.

8. Val af bij ernstig overgewicht. Zwaarlijvigheid kan de hormonale huishouding ontregelen met eventuele ovulatieproblemen als gevolg. Een hoog lichaamsgewicht kan ook zorgen voor een hoger insulinenivo wat op zijn beurt zorgt voor een overproductie van mannelijke hormonen en het niet meer afgeven van eicellen door de eierstokken. Kom aan bij ernstig ondergewicht als dit wordt veroorzaakt door te weinig eten. Vrouwen met een BMI tusen de 20 en 30 worden het snelst zwanger.

9. Probeer zelf ook klaar te komen, dan ben je vochtiger dus de zaadjes kunnen makkelijker naar binnen zwemmen, en je baarmoeder trekt samen waardoor de zaadjes de goede kant op worden 'geduwd'

10. Als je vegetariër bent is het beter om te veel sojaproducten te verwijden. (ben geen vegetariër, maar wie dat wel is bij deze)

15. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    wow!! ik kom even snel langs en zie ik dat ikke zwanger is!!

GEFELICITEERD!!!

Wat een super nieuws zeg :D foto! foto! foto! foto!!!! haha

Ik ga weer een druk weekendje tegemoed, dus wilde even snel blieken voordat we dadelijk naar de hondenclub gaan. Misschien heb ik morgen ochtend nog even tijd om alles na te lezen. Anders ben ik er maandag weer.
    Iedereen in ieder geval een fijn weekend en een dikke knuffel van mij XXX

16. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Gefeliciteerd Ikke:D

Handige tips Kelly, dus voortaan ochtendseks:p

Ben eergister met m'n hoofd achterover tegen het kozijn gevallen. De hoofdpijn is wel weer weg, maar de plek doet nog erg zeer. Verder ben ik weer door naar de volgende ronde:(

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    #717 ikke175, Mar 10, 2012
    Last edited: Mar 10, 2012
    Kel, Dat zijn idd wel handige tips. Ik onthou ze voor als ze weer van pas moeten komen ;) Hoe gaat het verder met je?

Siesi, thanx! Wat leuk! Weer een hondenshow. Je hebt het er maar druk mee he. Wel echt ontzettend leuk.

Ukkie, Ook jij bedankt :) En jij bent weer ongi geworden :( wat jammer nou. Ik hoop dat de volgende ronde wel raak is. Moet je nu steeds blijven bloed prikken? Neej toch :$

Dames, ik wil jullie ff een dikke knuffel geven. Ik vind het zo lief hoe jullie reageren. Vooral omdat ik weet hoe zwaar het is om niet zwanger te worden. Nu is het bij mij gelukt en ik hoop dat het bij de andere dames ook heeeeeeeeeeeeeeel snel gaat lukken. Maar ik vind jullie allemaal zo lief :)

Ik heb foto's gemaakt van de 1e test en de 2e test. Ik zal ze proberen te plaatsen. Moet wel ff uitzoeken hoe dat werkt ;)
    Test 1 is met de dipstick zwangerschapstest en test 2 is de clear blue...
    Komen ze ( hoop ik )
    Het is gelukt :)
    De 1e test zie je niet zo heel goed...

Ow ja...ik krijg mijn 1e echo op 3 april. Dan zijn we ongeveer 7,5 week onderweg...

18. Infantem Amor

Ukkie ja ochtend seks is het beste hihi...
    Was vergeten dat ze zei dat je rond je ei het beste ochtend seks dan die avond niet en die ochtend erna niet maar dan die avond weer... Dus om de 36 uur... 2 vriendinnen van me hebben dat advies ook gekregen... Enne pijnlijk lijkt me..!! Hoop dat de pijn zo weg is, geen hersenschuddding?

Ikke, haha tuurlijk zijn wij blij voor jou!!! Enne die dipstick niet goed zien!! hij springt er nog net niet af hihihi...
    En waar het ons om ging is dat sommige niet mee kletsen en alleen echo's enz komen laten zien... Jij (en Jacky) kletsen toch gezellig nog mee hier?!?! En wij volgen vast wel, vooral met de tips :p
    Oeh spannend 3 april echo!!!

De volgende afbeelding is voor jou:

19. Linlala

Linlala Actief lid

Feb 27, 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    #719 Linlala, Mar 10, 2012
    Last edited: Mar 10, 2012
    Ikke, hartstikke gefeliciteerd! Die streep staan er prachtig op! Heeeeeeerlijk voor je! :D

Wow, hier word flink gepost! Ik zal vaker in moeten loggen, ghehe :p

Kiekske, duimen hier voor een goed begin! Hopelijk gaat het goed. Kayleigh, wat vervelend allemaal! Dat die waarden maar snel omhoog gaan.. Heb je wel het idee dat de druivensuiker wat doet voor je? Enne .. wat een prachtige tips ;) Een warm welkom voor Wieteke, hopelijk heb jij ook snel goed nieuws na ruim 2,5 jaar. Wat een tijd meid, het is je in ieder geval gegund. Liz, hoe gaat het met je, heb je al contact met de HA gehad? Doe het lekker rustig aan .. En Siesi, hoe was de hondenshow? Hier in Eindhoven? En Jeetje .. Eenmaal zwanger wil toch niet zeggen dat je niet mee kan kletsen en denken? :)

Hier inmiddels begonnen met tempen en ovu - testen. Ik laat deze maand niets meer aan het toeval over en ga er alles aan doen om dat ei te vinden :D

Werk aan de winkel, dames!

Oh en wat het foto verzoekje betreft .. Er van uitgaand dat mijn privacy gewaarborgd blijft (bijna niemand die iets van onze kinderwens weet, wil ik graag zo houden :)) wil ik best mijn FB met jullie delen. Via een berichtje, denk ik zo? Heb het profiel gebeuren hier nog niet zo door (evenals FF trouwens :()!

Voor nu even welterusten :) Morgen weer een dag ..

20. Infantem Amor

Linlala, ja denk wel dat het iets helpt, of het alles helpt geen idee.. Ik heb die tips in ieder geval mee gekregen... Ben erg benieuwd...
    Hihi succes!!! met de ovu testjes enz... Stuur me maar een pb met je fb gegevens kan ik je toe voegen...

Share This Page