Dat zijn nog eens twee vette strepen Siesi, hartstikke gefeliciteerd! En weet je al hoe je het aan je vriend gaat vertellen? Spannend hoor Succes met het stoppen met roken. Ik ben drie maanden geleden gestopt en het is me ontzettend meegevallen.
Even snel voor onze Siesi: (straks kom ik reageren, maar onze auto is afgekeurd dus moeten even wat regelen...)
Hi! Siesi!!Dus toch!!Gefeliciteerd!!!!Een goede zwangerschap gewenst!! Meiden, ik merk dat het voor mij steeds moeilijker wordt als er weer iemand is die zwanger is..Begrijp me niet verkeerd ik gun het jullie allemaal van harte!!Maar ik ben momenteel nogal emo..vanwege de hele situatie en ben jaloers(ja geef het eerlijk toe) op anderen waar het wel lukt.. Het doet mij veel pijn en verdriet dat het niet lukt.. @jacky ik denk idd dat als jij elke miskraam zo emotioneel zou benaderen dat je het niet vol zou houden...Ik denk dat het in mijn situatie ook anders is.. Wij zijn al meer dan een jaar bezig..en als je dan eindelijk toch heel pril zwanger bent en het gaat mis...ja misschien ben ik nu eenmaal gewoon een heel emokipje.maar voor mij betekent dit wel veel..en ik weet dat het nog niet echt een kindje was..maar wel een bevrucht eitje dat zou uitgroeien tot een kindje....Niet verkeerd bedoeld, maar jij raakt erg makkelijk zwanger...dan denk je er misschien anders over.. Iig heb ik voor mezelf besloten om hier niet (of iig een tijdje) meer mee te kletsen in het topic..gewoon om mezelf wat meer rust te geven en niet steeds zo verdrietig te zijn als iemand anders wel zwanger is..Ik wil oprecht blij zijn voor jullie, maar kan dat momenteel even niet..en dat vind ik ook niet eerlijk tegenover jullie...dat ik steeds zo zit te zeuren.. Ik hoop dat jullie mijn keuze een beetje kunnen begrijpen..of iig respecteren... Iig...iedereen die al zwanger is..een hele fijne en goede zwangerschap gewenst!!!En voor de rest...hopelijk gaat het bij jullie ook gauw lukken!! Groetjes Liz
Liz, jammer meid dat je niet meer zal komen. Ik was ook bij mijn eerste niet snel zwanger hoor, is toen ook 9 maanden overheen gegaan. En na de miskraam duurde het weer 9 maanden voordat ik zwanger was. En na mijn 1e miskraam heb ik ook bij een psycholoog gelopen omdat ik het super erg vond, dus het is bij mij ook zo gegroeid... klinkt heel stom maar je went er aan. Hoop echt dat je snel zwanger bent en dat jullie een prachtig en lief kindje mogen krijgen, heel veel geluk! Siesi, wow... wat een strepen! Gefeliciteerd!!!! Gizzie, leuk dat je nog eens komt kijken. Gaat het wel goed met jou en je beebje in je buik? Kel, auto afgekeurd, dat is niet zo mooi! hoop dat het niet te veel gaat kosten om het weer in orde te maken.
Ikke, ik heb inderdaad weer bloed moeten laten prikken om te kijken of de korte LF een probleem is. Normaal moet je altijd 2 keer bloed laten prikken, maar vanwege mijn angst heb ik het prikken op CD3 overgeslagen. Omdat ik weer aan het begin van mijn cyclus zat dit gister toch maar meteen laten doen. Heb me er dus niet al te lang druk over kunnen maken en liever een keer bloed prikken dan een kijkoperatie. Ben trouwens benieuwd wat jij voor werk doet Jacky, wat een mooie echo Liz, fijn dat je zo snel terecht kunt bij de gyn. Hopelijk kunnen ze je helpen. En dat jaloerse gevoel naar andere zwangeren heb ik ook En ik heb ook echt niet het idee dat het dit half jaar wel gaat lukken wat het nog wat moeilijker maakt. Wij willen ook zo graag... Ik snap je keuze dus wel, maar kan zelf nog geen afstand nemen alhoewel dat misschien wel beter zou zijn. Hopelijk kom je je snel met positief nieuws hier weer melden. Wow Siesi, wat een duidelijke testen. Gefeliciteerd Kel, balen van je auto. Hopelijk is het snel opgelost.
Siesi: proficiat!!!!!! Wat geweldig voor je!!!!! Hoe heb je hetbje mannetje verteld? Is het gat dat hij in de lucht heeft gesprongen nog te zien??? Jacky: wat een mooie echo! Super dat alles helemaal ok is. Nu lekker genieten!! Ukkie: ben benieuwd naar de uitslag van je bloedtest. Hoe lang was jouw lf? 10 dagen? Die van mij normaal 12, maar bij de 1e icsi was het ineens 9. Daar houden ze nu wel rekening mee, moet extra pregnyl spuiten en utrogestam gebruiken. Helaas is de pregnyl nog steeds niet leverbaar... Ikke: hoe voel je je? Fijn dat mvm komt! Plassen maar!! Kel: hoe gaat het? Liz: ik snap je wel. Ik vind het ook best moeilijk. Succes meis en als je wil praten, mag dat altijd, ook via pb! Linlala: knap dat je gestopt bent met roken! Gewoon cod turkey? Hier gaat het verder wel ok. Vandaag naar Body World geweest, erg gaaf. Ook embryo's gezien, erg interessant... Het spuiten gaat wel. Ik moet nu de hele tijd 2 spuiten zetten. Bij 1 absoluut geen probleem, de ander doet echt pijn en laat blauwe plekken achter. Vreemd, had ik de vorige keer niet. Maar ja, zijn maar 2 weekjes, dus nog maar 1,5 te gaan... As maandag de eerste follikelmeting, ben erg benieuwd. Hoop dat het er beter uitziet dan bij poging 1. Verder hebben we 22 mrt een afspraak in het erasmus om de opties voor een 2e hersteloperatie te bespreken. Ik kan me nog niet neerleggen bij de gedachte dat het na deze poging misschien wel helemaal over is voor ons. Ik wil alles geprobeerd hebben en mijn hubbie gelukkig ook. Hij is tenslotte de pineut Spannend weer....
Gizzie, leuk dat je weer even kwam kijken Siesi, GEFELICITEERD!!!!! Jacky, super dat je zo'n top echo had... En wat is die mooi... Ikke, ik snap zeker dat je de veiligheid van je beebje niet wilt riskeren... Kiekske en Lia hoe gaat het met jullie dames?!?! Lin, jij hebt ook leuke foto's op je fb van je huwelijk etc... Liz, wat balen dat je je zo voelt.. Vind het zo jammer dat je niet meer op het forum komt... Ga je missen lieverd... Maar snap je beslissing wel... Helaas heb ik het meerdere malen geprobeerd om afstand te nemen, maar ik sta niet sterk genoeg in mijn schoenen... Ukkie, fijn dat je nu toch hebt kunnen laten prikken en duim voor je dat je`geen kijk ok moet... Hier, tja zondag toch testen....!!! Begin wel erg veel verschijnselen te krijgen, maar ook dat kunnen hersenspinsels zijn omdat ik zwanger wil worden... En de auto word dinsdag herkeurd... We hebben zelf het probleem gevonden!! 2 zekeringen uit het jaar nul hihi
Lieve meiden, Ik wil even zeggen dat het echt aan mij ligt hoor..ik zelf heb gewoon even wat afstand nodig..en zal even een tijdje niet op het forum komen...Hoop dat als ik het een beetje een plekje heb gegeven en ik me weer wat beter voel ik nog wel welkom ben Liefs Liz
Liz, Wat fijn dat de HA je heeft doorgestuurd zonder dat je zoveel hebt hoeven te vertellen. Erg spannend zeg voor dinsdag. Ik wil je heeeeeeel veel succes wensen. Fijn dat je mannetje toch mee wil werken Ik snap je frustratie en ik weet dat je het ons heel erg gund, maar jezelf natuurlijk ook. Dat had ik ook...voor jou komt het kleine ukje ook nog wel. Ik heb er alle vertrouwen in. Jammer dat je niet meer mee komt schrijven voorlopig maar tuurlijk ben je altijd welkom als je er wel weer klaar voor bent! Jackey, Ja ik hoop dat ik mee mag plassen...vind het wel spannend dat ik nog een test moet doen. Komt goed Zo zeg! Ik geloof dat je geschrokken bent van dat verhaal. 2 weken is gewoon te kort, ook al was het kindje ziek...pff... Siesi : VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! wow super meid. Echt gaaf! En nu genieten, genieten en nog eens genieten. Wat gaat het nu snel hier he??? En hoe heb je het je manneke verteld? En hoe reageerde hij??? Ben wel heel erg nieuwschierig...hihi Het zijn echt duidelijke strepen!!! Succes met het stoppen met roken... je kunt het Gizzy, leuk dat je nog eventjes langs kwam. Dankjewel Ik snap wel dat het teveel wordt als je in meerdere clubjes mee schrijft. Maar hoe gaat het met je? Linlala, knap hoor dat je gestopt bent met roken. Het is idd wel beter voor je gezondheid en de rest wat erbij komt kijken.. Kel, wat balen van je auto. Gelukkig wordt hij dinsdag weer herkeurd. Dan zal hij er toch wel doorkomen??? Ow wat spannend dat je zondag gaat testen. Ik ben zoow benieuwd. Ik hoop echt voor je dat het eindelijk zover is dat je ook kunt vertellen dat je zwanger bent. Spannend Ukkie, ja idd...dan kon je net zo goed meteen bloed laten prikken. Gelukkig had je niet zoveel tijd om erover na te denken...haha. Valt dat weer mee... Wat voor werk ik doe... ik werk met mensen met een beperking en daarbij ernstige gedragsproblematiek. Er komt veel verbale en fysieke agressie voor....dus niet echt een ideale omgeving om te werken als je zwanger bent. Zo heb ik het eigenlijk in het heel kort uitgelegd.... Kiekske, ow wat vervelend van die rotte spuiten...gelukkig hoef je nog maar 1,5 week. Ik hoop voor jou dat je niet teveel blauwe plekken krijgt... En wat interessant body world...heb er nog nooit van gehoord. Wat spannend voor maandag zeg. Alvast heel veel succes. En ik kan me voorstellen dat je alles uit de kast wil halen voor een ukkie van jullie zelf. Succes voor je mannetje als hij weer een operatie moet ondergaan...
Lief meiden, ik voel me nog steeds welkom hier! Het gaat goed. De afgelopen weken heb ik als ontzettend spannend ervaren. Afgelopen donderdag nog een echo gehad, en we zagen het hartje weer mooi kloppen. Nog steeds af en toe last van roze/bruinig slijm, en dan komt er even een paniekgevoel opzetten. Maar het hoort er blijkbaar bij, dus ik probeer me niet meer zo druk te maken. Maar wat zal ik blij zijn als ik de 12 weken heb bereikt... Jeetje mv, Ikke, hoe voelen jullie je?
Gizzy, gelukkig gaat alles goed. En ik kan me voorstellen dat je je dan paniekerig voelt. Hoe ik me voel...heel erg onzeker op bepaalde momenten... Elke keer als ik naar de wc ga ben ik blij als ik geen bloed zie... Ik heb best wel wat last van buikkrampen maar dit hoort er ook bij. Wist niet dat dat al zo vroeg kon. Verder heb ik niet zo heel veel klachten eigenlijk. Af en toe pijn aan mijn borsten maar dat is maar even..houdt nog geen minuut aan, en als ik heel vroeg opsta om naar de wc te gaan 's morgens een heel klein beetje misselijk...Dat is binnen 5 minuten weer over. Wel moet ik veel plassen... Morgen om 11 uur komt MvM en ik vind het doen van die test wel erg spannend.... en dan heb ik 3 dagen vrij om lekker te relaxen... Wat fijn dat het hartje weer mooi klopte Heb je het al aan jullie ouders / vrienden verteld??? En tuurlijk ben je nog welkom hier
Ikke, die buikkrampen horen er helemaal bij! Dat heb ik ook gehad tot week 7 ongeveer. En verder ook bijna geen klachten. Inderdaad, beetje gevoelige borsten en verder wel erg moe. Die onzekerheid is zooo herkenbaar! Pfff, echt niet fijn hoor. Het genieten begint nu pas een beetje te komen. Volgende week vrijdag hebben we de termijnecho en nekplooimeting. Als dan alles goed is, denk ik dat het echte genieten kan beginnen. Nou, bij ons weet nog helemaal niemand het! . Volgende week vrijdagavond gaan we het mijn schoonouders vertellen, zaterdag mijn ouders en broer, en 's avonds mijn schoonzus en zwager. En voor de rest houden we het nog stil totdat we de uitslag van de combinatietest hebben. Dus rond Pasen is het nieuws wereldkundig . Eindelijk! Hebben jullie het al aan iemand verteld?
Gizzy wat spannend zeg. Hopelijk is alles goed met de testen... En met pasen weet iedereen het? Nou dat zal bij ons ook zijn denk ik... 3 april hebben wij de 1e echo... als dan alles goed is vertellen we iedereen het nieuws zo snel mogelijk. Mijn nicht heb ik het meteen verteld. Die heb ik opgebeld toen ik een positieve test had. ( Is de moeder van mijn peetkindje en die was van alles op de hoogte ) en op het werk weten 3 mensen het. Volgende week gesprek met de manager en dan weten de rest van mijn collega's het ook. Alleen moeten die wel echt hun mond dicht houden. Bij ons op het werk ben ik het verplicht mijn collega's te vertellen omdat het werk wat ik doe gewoon te gevaarlijk is voor mij en het kindje. Veiligheid staat voorop en met heftige fysieke escalaties kan en mag ik niet meer ingrijpen. Als mijn collega's niet op de hoogte zijn van mijn zwangerschap, kunnen er situaties onstaan die je niet wilt. Vandaar dat ik het wel moest vertellen. Het liefst had ik het nog voor me gehouden maar ja...het is niet anders... Ik ben nu wel al aan het kijken op verschillende sites wat leuk is en wat niet.. en wat je moet regelen enzo... haha...nu mag het en het is erg leuk om te doen!!
Oh, dan heb je geen keus inderdaad! Heel belangrijk dat ze daar rekening mee kunnen houden. Haha, ik kan zeggen '3 april is het zo!', maar ik weet nu dat die weken tot de eerste echo tergend langzaam gaan . Een hele voorspoedige zwangerschap gewenst meissie!!
@gizzie, wat spannend dat jullie het volgende week gaan vertellen. Ik zou het zo lang niet uit kunnen houden haha. Maar ik ben ook iemand zonder geduld. En daar komt nog bij dat ik gestopt ben met roken, dus als ze dat zien weten ze het al meteen. Vandaar dat we vanavond in ieder geval mijn ouders, mijn vriends moeder en zijn broer plus vrouw gaan inlichten. Ben zooooo benieuwd hoe ze reageren... Fijn dat de echo goed was!! @ikke, spannend mvm!! ik ga me ook opgeven. Ben zo benieuwd!! Ik had een paar roze en een paar blauwe sokjes gekocht en deze samen ingepakt met de test. Hij pakte het uit en snapte het eerst niet. Toen vroeg hij of het een grapje was, en toen was ie even stil. Duurde even, maar uiteindelijk heeft ie een gat in de lucht gesprongen @liz, hopelijk lees je dit nog, maar vind het heel jammer dat je niet meer komt. Ik vind het zo erg dat ik de laatste druppel was voor je beslissing. Maar ik kan het ook wel begrijpen en je moet echt doen wat voor jou het beste is. Zorg goed voor jezelf en hopelijk hebben jullie snel ook een wondertje! @kiekske, lijkt me zo erg die spuiten zetten...echt respect dat je dat allemaal doet. Heel heftig hoor... @linlala, wat erg zeg stoppen met roken. Ik heb het erg moeilijk...vooral eerste dag. Gister viel nog wel mee, maar nu zo sochtends met mn kopje koffie. Hoe heb jij dat gedaan? En wordt het ooit nog beter????? @kel, K#T van je auto...hopelijk kunnen ze hem nog fixen... @hier, iedereen bedankt voor de lieve felicitaties!! Ik ben nog een beetje in shock. Vanochtend maar even de huisarts gebeld, en zij konden alleen een bloed test bij het lab laten doen waar de uitslag pas dinsdag binnen zou zijn. Nou daar ga ik niet op wachten...Dus heb ik de verloskundige maar gebeld en zij belt mij vandaag terug voor een afspraak. Ook heeft ze al voor 3 april een afspraak gemaakt voor een eerste echo. Heel spannend zeg! Ik heb vannacht heel slecht geslapen, maar voel me gelukkig niet moe. Werd vaak wakker en lag al om half 6 klaar wakker. Het moet allemaal nog bezinken denk ik....
Gizzy, die 3 weken duren nog heeeeeeeeeel lang voor mijn gevoel. Ik weet dat het eigenlijk zo voorbij is, maar nu weet je niet of alles goed is....en dat zou ik graag willen weten. Als we de echo krijgen zijn we al bijna 8 weken.... nog ff geduld hebben moet ik. Ik wens jou ook een heel voorspoedige zwangerschap en dat we allemaal een gezonde baby op de wereld mogen zetten.. Siesi, wat leuk dat je het zo gedaan hebt met die test. Dus jullie gaan je ouders enzo al inlichten??? Ik kan ook niet zo goed mijn mond houden, maar ik wil zeker wachten tot de echo...als dan alles goed is, lichten we familie en vrienden in...Heel veel succes met het inlichten. Je kan toch ook zeggen dat je nu eventjes niet meer mag roken ivm blaasontsteking ofzo???? In ieder geval voor jullie vrienden? Haha.... Spannend allemaal he... Straks heb ik weer een avonddienst...en dan lekker 3 daagjes vrij... Ben wel blij als ik die 3 dagen lekker rustig aan kan doen... Volgens mij zijn de schoonmaak kriebels al begonnen. Gister kast uitgemest en fatsoenlijk ingericht ( voorraadkast ) en beneden en boven veel opgeruimd....de te grote kleren ( ik ben heel veel afgevallen 2 jaar geleden ) naar beneden gehaald en aan het rek gehangen....binnenkort kan ik dat allemaal aan als het goed is...haha... Sommige van mijn gewone broeken beginnen al wat strakker te zitten. 1tje zit zo vervelend dat ik hem niet meer aandoe...haha.... wel erg leuk...
Kiekske, mijn LF is inderdaad 10 dagen. Alhoewel ik vermoed dat hij deze ronde 12 was. Had zaterdag namelijk vooral bruinverlies, zondags niets en zondag op maandag begon ik echt rood bloed te verliezen. Verder heb ik ook het idee dat mijn ongi wat zwaarder wordt. Hij duurt nu al 2 dagen en dat was hooguit een halve dag. Wel is het nog steeds niet veel. Maar misschien begint mijn cyclus nu pas echt goed te worden? Heb dit overigens nog niet tegen de gyn gezegd, want heb dit deze maand voor het eerst. Hopelijk brengt al het spuiten jou deze maand geluk! Ik moet er niet aan denken om mezelf iedere dag te spuiten Kayleigh spannend. Ik zal voor je duimen. Ikke, knap dat je zulk werk kunt doen. Ik zou het denk ik echt niet kunnen.
Ik heb heel onverwachts gisteren een smiley op dag 14 ipv dag 16.Heel raar terwijl ik de laatste cyclussen altijd op dag 16 een smiley had en een cyclus van 32 dagen.Enfin nu een cyclus van waarschijnlijk 30 dagen.Maar ik dacht ik test nog even een dagje door maar ik kreeg een leeg rondje.Kan het zijn dat je lh piek dan maar een dag duurt?En je ei springt dan toch binnen 48 uur na je piek?Vind het moeilijk nu mijn nod te bepalen.Iemand een idee?
Kooten, het kan inderdaad zijn dat je LH-piek maar 1 dag duurt. Sommigen moeten zelfs 2 keer op een dag testen om de piek niet te missen. Ik heb echter vaak 2 of 3 dagen achter elkaar een positieve test en test soms ook na de eisprong nog positief. Maar na je eerste positieve test springt je ei binnen 24 tot 36 uur. Ik zou er dus vanuit gaan dat je eisprong vandaag is geweest.
Ikke, Gizzie en Siesi, oh spannend... Ik duim voor jullie dat jullie echo's goed gaan... Ik ga of vanavond of zondag even testen... Word gek van me zelf!!! Mijn beste vriendin zegt je lijkt wel zwanger mafkees test eens haha... Lief ding is het hihi, en ik mijn stinkende best doen voor haar baby shower Ik ga ff afwassen, douchen en dan kom ik weer terug... Ga op tijd naar bed... Ben doodop...