Zo, wat is er veel gekletst , haha. Gezellig! Ik ben meestal overdag te vinden op ZP, 's avonds bijna nooit. Dus mijn werkdag begint goed met jullie verhaaltjes . Ik ben 28, manlief 33 en we zijn getrouwd sinds juli 2010. Al 13 jaar samen, waarvan we 8 jaar samenwonen. Werk als secretaresse bij een projectontwikkelaar. Omdat ik na 4 maanden nog niet ongesteld was geworden (onttrekkingsbloeding niet meegerekend), heb ik eind november een echo laten maken, en daar zagen ze dat ik midden in een eisprong zat. Uiteindelijk op 8 december voor het eerst ongesteld geworden. Wat een opluchting! Ik had gehoopt dat mijn cyclus nu hersteld zou zijn, maar vandaag zit ik op dag 35 en nog niets te bekennen. Op dag 30 een testje gedaan, maar die was negatief. Gewoon afwachten maar dus. Ik probeer altijd positief te blijven, maar af en toe vind ik het best frustrerend dat het zolang duurt...
Even op een rijtje zetten : Siesi (Veldhoven) - 31 jaar - wens voor 1e kindje Jeetje mv 4 (omg. Helmond) - 31 jaar - wens voor 5e kindje Kiekske (Oostelbeers) - leeftijd? - wens voor 1e kindje Ikke175 (MMM Eindhoven) - leeftijd? - wens voor 1e kindje Kayleigh87 (tussen Eindhoven en Helmond) - 24 jaar - wens voor 1e kindje Liz82 (Weert) - 29 jaar - wens voor 1e kindje Lia1986 (Someren) - 25 jaar - zwanger van 1e kindje (5w5d)! Kooten3 (Boxtel) - 27 jaar - wens voor 1e kindje Gizzie1983 (Veldhoven) - 28 jaar - wens voor 1e kindje Vul aan of wijzig gerust!
Gizzie, dat snap ik wel dat het frustrerend is wanneer de test negatief, maar geen ongi! Hoop dat je alsnog hartstikke positief gaat testen, sommige mensen maken niet zo snel HCG aan en testen pas later positief, misschien is dit bij jou ook wel zo. En anders heel snel in het rood, dan kun je tenminste weer aan een nieuwe ronde beginnen. Kayleigh, goed teken hoor dat je misselijk wordt van dingen die je normaal lekker vindt, hier wordt geduimd. Hier nog steeds geen ongi... Zal ik ook nog wat over mezelf vertellen: Ik ben 31 en dus al mama van 4 kindjes, 3 meiden van 7,3 en 1 en 1 jongen van 6. Mijn man is 35 en wij zijn sinds mei-03 getrouwd, en sinds april-'01 bij elkaar. We hebben 4,5 jaar in Utrecht gewoond, maar door heimwee mijner zijde inmiddels ook alweer 5 jaar hier. Ik werk in de gehandicaptenzorg, nu nog zo'n 12 uur per week en dit is goed te combineren met mijn gezin, hebben helemaal geen oppas nodig. Groetjes Jeetje
Klinkt heerlijk Jeetje, zo'n groot gezin! En fijn dat je je werk goed kunt combineren met het gezinsleven! Vier kindjes op het KDV is volgens mij ook onbetaalbaar... Ja, dat hoop ik ook. Natuurlijk het liefste een posi test, maar een ongi op dit moment is ook goed. Dan weet ik dat mijn cyclus zich een beetje aan het herstellen is.
Ja lijkt me ook heerlijk zo'n groot gezin! Maar eerst maar eens met de eerste beginnen. Daar komt nog bij dat we niet heel erg groot wonen (appartement met 2 slaapkamers) en ook nog een hond en 2 cavia's hebben Het zou prima hier gaan met nog een kindje erbij, ik heb al heel veel ideeen om plaats te maken en alles gereed te maken voor een eventueel kindje. Natuurlijk gaan we ondertussen op zoek naar een huis. Bij ons is het altijd druk met beestjes en mensen, heerlijk vind ik dat Ik zal eens even kijken of ik wat fotootjes heb van mijn hondje... Hij is een Airedale Terrier en nu 9 maanden oud, super lief, ook voor kinderen Gek op sokken en nu flink aan het puberen en heel speels... Guus: Bekijk bijlage 213887 Bekijk bijlage 213888
Hey goedemorgen dames, Ik ben ook weer van de partij. Ik heb eventjes terug gelezen en zal ik mij dan ook iets beter voorstellen...hihi. Ik weet niet hoe ik dat lijstje aan moet vullen maar ik ben in ieder geval 26 jaar. Mijn vriend is 30 en we zijn nu 3,5 jaar samen waarvan we er 1,5 van samen wonen. We hebben als huisdier een kat. Het liefst willen we meerdere kindjes maar idd..eerst maar eens zien of we wel kinderen kunnen krijgen...Mijn vriend wil er het liefst 2 en ik 3... maar we gaan nu voor de 1e.. @ jeetje : neej het komt niet door mijn temperatuur dat mijn cyclus zo onregelmatig is. Ik zit gewoon heel raar in elkaar denk ik...zit in de familie...we hebben allerlei dingen die onverklaarbaar zijn lijkt het wel. Dus ook mijn lichaamstemperatuur. Meestal ligt deze rond de 35 graden...als het koud buiten is heb ik het ook altijd koud en ligt mijn temp rond de 34 graden...hihi.. @ Kiekske : Spannend zeg dat je volgende week je punctie hebt waarschijnlijk. Wel fijn dat het nu eindelijk werkelijkheid wordt he. @Gizzy : Ik hoop voor jou dat je een positieve test in handen hebt. Of natuurlijk ongesteld wordt maar niet weer zo'n lange cyclus krijgt. Ik ben maandag naar het ziekenhuis geweest en heb een echo gehad. Ze hebben niks gezegd dat er bijna een eisprong aankwam of dat deze was geweest dus ik ga er vanuit dat ik nu ook weer een hele lange cyclus zal krijgen. Ik zit nu op dag 53... @siesi : wat een leuke hond @all : straks weer naar het ziekenhuis om zaadjes van vriendlief in te leveren....moeten we ff op en neer rijden...pff...komt goed...Alles komt steeds dichterbij nu..
Leuke hond Siesi! Wij hebben zelf een binnenkonijn . Ook een erg leuk huisdiertje! Ikke175, bij ons in de familie zitten ook allerlei rare aandoeningen. Waaronder ook 4 nichten die moeite hebben (gehad) met in verwachting raken. Ik houd het dus wel in de gaten. Bij de echo die ik heb gehad zeiden ze dat er absoluut geen sprake is van PCOS, en dat alles er goed uit ziet van binnen. Dat geeft me wel vertrouwen moet ik zeggen. Is er bij jou geen sprake van PCOS? Met je lange, onregelmatige cyclussen?
Voor de exacte uitleg, check Google. Maar simpelweg betekent het dat er teveel eiblaasjes in je eierstok zitten, waardoor een eitje niet de kans (ruimte) heeft om te rijpen tot een follikel. Gevolg: hele lange cyclussen en in het ergste geval nooit een eisprong. Vaak krijgen vrouwen hiervoor hormonen: provera/primolut om een menstruatie op te wekken, en daarna bijv. clomid om een eitje te doen rijpen.
@Gizzie, dank je. Volgens mij hadden 2 vriendinnen dat ook. Maar die medische termen kan ik zo slecht onthouden...
Geen stomme vraag trouwens hoor! Toen ik pas op ZP zat, werd ik ook gek van al die afkortingen. Had geen idee wat het allemaal betekende, haha.
@Gizzy : Join the club....haha...nou bij ons in de familie raakt iedereen eigenlijk meteen zwanger....dus had niet verwacht dat het bij ons zo lang zou duren. Bij mijn vriend in de familie eigenlijk ook wel...dus wij moeten dan weer de uitzondering zijn...gelukkig ben ik niet de enige hier dus... Ik heb geen idee of PCOS heb of PCO...hoe ze het allemaal noemen...Ik zag niks geks op de echo en heb niks gehoord van cystes die daar zitten. De huisarts heeft wel andere termen op de doorverwijzing gezet maar helaas heb ik die dus niet meer hier. Kan het niet meer nakijken. Ik heb het wel opgezocht maar dus niet opgeschreven...stom he...Van te voren dacht ze dat ik misschien wel een eisprong had maar dat ik gewoon niet ongesteld wordt, maar dit stond niet meer op de doorverwijzing. Baal er wel van dat ik het nu niet op heb geschreven.. @Siesi : het is een "ziekte" waarbij er allemaal cystes in de eierstokken zitten. Dit komt door de hormomen. Wie wat hoe geen idee.. Hierdoor heb je een onregelmatige cyclus of soms helemaal geen menstruatie ( als ik het fout heb moet iemand het zeggen )
Nog een aanvulling....er stond wel op de verwijzing subfertiliteit en dit betekend dat er de 1e 12 maanden geen zwangerschap heeft plaatsgevonden. Omdat wij nog niet zolang bezig zijn vermoed ik dat de huisarts vermoed dat wij de 1e aantal maanden niet zwanger zullen worden...en ook heb ik hele erge pijn als ik ongesteld ben...ook dit stond er op...en 1 of ander syndroom maar volgens mij begon dit met iets van ovulataire...
Wooooooow veel reacties zeg! Wel gezellig natuurlijk, ik duim en wens voor jullie allemaal dat dit het jaar word dat jullie ook een kleintje mogen verwelkomen. Onze zwangerschap was niet gepland maar heeeeeel erg welkom! Ik heb op het moment eigenlijk nergens last van wat natuurlijk mooi meegenomen is maar aan de andere kant vind ik het ook wel vervelend. Ik merk namelijk nergens aan dat ik zwanger ben behalve aan de overduidelijke dikke 2de streep op de test. Het enigste wat ik een beetje merk is dat mn darmen van streek zijn, maarja die zijn altijd al wat gevoelig geweest. Word er zo onzeker van, ben de hele tijd bang dat het fout gaat . pfffffff hoor mij klagen hierover terwijl jullie zo hard aan het proberen zijn, sorrie hiervoor. Ik heb de 26ste het eerste gesprek met de verloskundige en krijgen dan meteen een doorverwijzing voor een echo, spannend!! Nog even een beetje over mezelf, ik woon samen met mijn vriend en 2 kleine hondjes en een rode kater. Mijn vriend is metaalbewerker en in de weekenden dj, ook traint hij voor sterkste man al een paar jaar. Ik werk zelf als fulltime zelfstandig gastouder bij ons aan huis, heb een gezellige groep kindjes en doe dit met heeeeeel veel plezier. Ik ga gezellig hier mee kletsen en het lijkt mij ook heel erg leuk om over een tijd met zn allen af te spreken in eindhoven. Met alle zwangere buiken en babys die er dan zijn .
@Lia : Het is niet erg dat je het niet merkt dat je zwanger bent. Het gaat erom dat je het weet, en over een tijdje ga je het echt wel merken. Gelukkig zijn jullie blij met het kindje ondanks dat de zwangerschap niet gepland was. Echt super leuk. Heel veel succes met je zwangerschap. Ik ga zo naar het ziekenhuis dus daarom een kort berichtje. Tot snel weer dames!
Polycysteus ovariumsyndroom (PCOS). Ik vermoed dat de huisarts dit bedoelt. Daardoor kan het inderdaad zijn dat je een eisprong hebt gehad (positieve ovutest), maar dat het eitje niet daadwerkelijk is gesprongen. Maar, dat hadden ze wel op de echo moeten zien volgens mij. Wanneer krijg je iets van een uitslag te horen?
Lia, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen meis! Gewoon zeggen wat je op je hart hebt hoor. Ik snap dat je hartstikke onzeker bent, omdat je niets voelt van de zwangerschap. Maar de positesten bewijzen het, en zolang je geen bloed ziet is alles goed! Zal fijn als je straks voor het eerst het hartje hoort/ziet, dan heb je die echte bevestiging (voor je gevoel). Zo, dan heb jij een sterke man thuis . Leuk!
Het hartje horen is toch zoiets fantastisch!! Mijn zwager en vrouw hebben dat vorige week gehoord en opgenomen met de telefoon. Zo konden wij ook meegenieten. Was echt fantastisch om te horen!! Oh ja we krijgen een neefje in mei @lia, helemaal niet voor schamen, ik zou er ook onzeker van worden.
Dank je voor de geruststellingen, heb ik even nodig . Blij gewoon af en toe een testje doen, vind het zo gaaf om die 2 strepen dan te zien staan en te weten dat ik nog steeds zwanger ben. Hihihi klinkt maar een klein beetje raar . @ikke175, heel veel succes in het ziekenhuis! @Gizzie1983, een heeele sterke man zelfs hahaha, ik weet nu al zeker dat ik een foto wil van ons kleintje in zijn enorme armen (50 cm omtrek, even voor het beeld te vormen ), en dan op canvas in de kamer hangen! @Siesi, van harte gefeliciteerd met je neefje !!!
Gaaf! Zo'n ontzettend brede, sterke man, met zo'n ieniemieniefrummeltje in zijn armen... Té lief . *smelt* Siesi, leuk een neefje in mei! Wij zijn afgelopen augustus trotse oom en tante geworden van een neefje.