Eindhoven e.o

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siesi, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesi

Siesi Actief lid

1 jan 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    @ikke, ik hoop zo voor je dat je eerder administratie mag gaan doen. Ik zou ook geen risicos nemen als ik jou was.

@kiekske, dank je wel! :D Inderdaad heel erg spannend, de 1e echo..ik ben best wel bang dat het niet goed is, of er geen hartje te horen is...maar we blijven wel positief en genieten er echt van :)
    Ik hoop dat er vrijdag meer te zien is bij jou, laat je het ons weten?
    Ook snap ik dat je wat afstand hebt genomen van het topic. Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt hoor.

@kayleigh, jeeminee wat een raar mens zeg. Ik zeg gauw dumpen die meid. Zo iemand kost je alleen maar energie en die krijg je ook niet terug, al die negativiteit kun je echt niet gebruiken in je leven...

@karlijntje, ;) ik heb pas 3 april mijn eerste echo :)
    Goed geklust ook haha, nu afwachten. Deze weken zijn het rotst vind ik altijd...we duimen mee voor een mooie test..wanneer is je NOD?

@jacky, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je andere kindjes reageren op het goed nieuws?? :D

hier: flink misselijk, gelukkig nog niet overgegeven, ook pijn aan mijn borsten en heel heel erg moe. Ik vind het wel heel moeilijk om het voor bepaalde mensen nog geheim te houden. Maar mijn vriend en ik willen echt eerst de echo afwachten.

Ik heb ook nog een stuk of 4 ovutestjes hier liggen, iemand geinteresseerd? Je mag ze zo hebben van mij.

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siesi, ow wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik heb even gekeken naar mijn rooster en moet nog echt kei veel werken. Ik ga er gewoon voor pleiten dat ik met 10 weken zeker van de groep ben. Anders pak ik het nog wel met de roosteraar en de DVC-er op, want ook hun zeggen dat ik aan mezelf moet denken. Dus dat ga ik ( als ik meer weet van de manager ) ook zeker aankaarten!! Hopelijk komt het allemaal goed...haha..

Ovu testjes........die heb ik ook nog heel veel. Ik denk een stuk of 20 minimaal??? Dus idd... ik heb ze ook niet nodig ivm ziekenhuis ovulatie inductie...zoals ze het noemen. Ovu testjes zijn dus overbodig al heb ik ze nu echt niet meer nodig en de komende 9 maanden ook geen inductie meer voor ovulatie...maar gewoon leuke echo's :D Dus ik heb er ook nog in de aanbieding!!

3. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ikke, ik hoop dat ze de beslissing nemen je eerder van de groep te halen... Eigenlijk vind ik het ook een beetje stom, want juist in de eerste weken kan er veel fout gaat, onder andere door stress bij de mama... Nou ja ik hoop dat je het snel hoort meisje... En mijn schoonzus en mijn beste vriendin zijn beide bijna uitgeteld.. Ja gaat goed met de dames..

Siesi, hihi jij hebt ze niet meer nodig ;)... Ik ben aan het denken of ik toch deze maand ovu-testjes ga doen... En Zonnatura groen thee met gember werkt echt tegen de misselijkheid.. ;)

Hahah Kiekske, een schatje om te zien.. Wij hebben een centrum en krijg telkens een ander... Want de mijne is er nooit of zit vol... Deze die ik nu 2x kreeg is nieuw en heeft met de gyn overlegd zegt ze... Maar dacht dat ik haar tussen neus en lippen door hoorde zeggen dat ze fout had gemaakt en gezegd had dat ik nu aan de pil was... Maar toen ik vroeg wat zei je zei ze oh niks... Dus kan niks bewijzen..
    JA die meid is een vriendin van mijn beste vriendin, maar als ze toch komt opdagen doe ik niet open... Ben het zat.. Hun willen haar bier drinkende vent er niet bij hebben... Ze zegt tegen mijn beste vriendin, "dat die baby er maar snel is, kan jij weer mee op stap", mijn vriendin "ja maar ik wil borstvoeding geven en dan kan ik dus sowieso nog niet drinken" en zegt zij "ja dat kan geen kwaad voor da kind"... Echt die meid spoort niet...

Hier:
    Pff ben benieuwd, manlief is op sollicitatie gesprek. Weet alleen nog niet of ik er helemaal mee eens kan zijn... Ligt er aan hoe lang die iedere keer naar het buitenland moet.. Hij moet dan namelijk ook op vakantie parken in Frankrijk werken, maar ja hoe vaak hij dan een week in Frankrijk zit werd via de telefoon niet duidelijk... Hij vond een beetje dat ik moeilijk deed. Maar ik vind 1 week per maand (zoals het er nu uit zag) toch best veel... Of ben ik daar echt gewoon heel moeilijk in en heeft hij gelijk... En reageer ik nu gewoon zo omdat ik emotioneel nu een beetje dipje heb?!

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kel, gister heb ik het de andere collegas verteld en die zeiden ook dat ik best eerder van de groep kan. Ze nemen het echt voor me op dus dat vind ik wel echt fijn :D Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen! En anders moest ik me maar ziek melden volgens de collega's...haha....
    Spannend he, dat die meiden met de laatste loodjes bezig zijn.
    En hoe is het sollicitatie gesprek van je man gegaan??? Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend opeens ergens ging solliciteren en die zou dan een week van huis moeten. Kijk...als je iemand leert kennen en dat is altijd al zo geweest, dan ben je er mee "opgegroeid" laten we maar zeggen. Ik zou er niet aan moeten denken. Maar....als het echt zijn droombaan is, zou ik er wel achter staan...maar ik snap jou wel hoor.... ;) Ik kan echt wel tegen alleen zijn en als hij een weekend weg is ofzo vind ik dat helemaal niet erg. maar als er kinderen zijn en je man moet dan steeds een week van huis zoals bij jullie dan...neej...dan sta je er als vrouw wel een week alleen voor......

5. Siesi

Siesi Actief lid

1 jan 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    @ovutestjes, niemand die ze wil? Stuur me maar een pbtje met je adres, krijg je ze toegestuurd. Ze zijn nog goed tot 2013, en zou het sonde vinden als ik ze weg moest gooien...

@kayleigh, ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vent 1 week per maand weg zou zijn. Mijn vriend is 1x per jaar 2 weken weg naar amerika, en dat vind ik al niet fijn. Hopelijk komen jullie er samen uit, want bij zo'n beslissing moet je het er samen mee eens zijn denk ik...
    Ik ga vanmiddag maar eens die zonnatura thee halen, wie weet werkt het inderdaad wel :)

@all, ik heb me opgegeven bij de Fontys Hogescholen in Eindhoven om vrijwillig een echo te laten doen door scholieren. Voor hun een mooi en goed leermoment en voor mij leuk omdat je een extra (gratis) echo hebt!! Dinsdag 8 mei is de afspraak, dan hadden ze 10-13 weken zwangeren nodig, ik ben dan als het goed is 12 weken. Je krijgt ook fotootjes mee en je kan 2 personen meenemen :D

Nadat ik gestopt ben met hormoonzalf en een andere zalf heb mee gekregen van de huisarts voor mijn exceem lijkt het alleen maar erger te zijn. Van 3 vingers en 2 tenen ligt het vel ervan af en de jeuk is ondragelijk. Ik slaap niet goed en ben per dag zo'n 25 pleisters aan het plakken. Vrijdag een afspraak met de dermatoloog, want zo kan ik echt niet van mijn zwangerschap genieten... :( Baal er zo enorm van, hopelijk is er iets tegen te doen...

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow neej...heel verhaal getypt en gaat ie weg...
    In het kort dan maar...

Siesi, wat balen van je eczeem. Als klein kindje had ik dat ook gehad maar is echt niet fijn. Hopelijk hebben ze andere zalf die je als je zwanger bent wel mag gebruiken. Want eczeem kan echt heeeeeel ondraaglijk zijn. En wat leuk die echo...bij ons in de buurt is dat niet. Ik zou dat ook wel willen maar ja...je kan niet alles hebben he :) Wel super leuk :D Ik was vanmorgen ook wat misselijk maar heb niet boven de pot hoeven te hangen. Het was nog wel te doen...haha... wel ga ik denk ik maar binnenkort rennies halen ( is dat tegen maagzuur ??? ) want heel veel meiden hebben hier last van heb ik gehoord...en ja...dan is het opzich niet verkeerd om ze vast in huis te hebben toch??? Het zekere voor het onzekere...haha

Ovutestjes heb ik ook nog. Zoals Siesi zegt.... stuur maar een PB en dan stuur ik ze op. Ik heb er nog 15. Ik kan ze naar 1 iemand sturen, maar als meerdere ovutestjes willen kan ik ze ook verdelen.... 5 stuks each??? Zeg het maar...de mijne zijn ook nog tot 2013 goed en ik vind het ook zonde om weg te gooien. En dan maak ik er toch liever iemand blij mee. In ieder geval zijn deze van zwanger en kids ( dipstick ) en er zit nog gebruiksaanwijzing bij...dus mensen...wie wil??????????? Stuur je adres maar....haha...

7. Infantem Amor

Wat kan ik tijdens zwangerschap aan brandend maagzuur doen?
    Hier vindt je wat tips tegen de zure opspelingen:

1. Vermijd voedsel en dranken die koolzuur bevatten (frisdranken) en alcohol (alcohol zou je sowieso al liever willen vermijden tijdens zwangerschap) Vermijd ook cafeïne, chocolade, zure voedingsmiddelen zoals citrusvruchten, tomaten, mosterd en azijn, mint producten en sterk gekruide, gebakken of vet voedsel.

2. Eet geen grote maaltijden. In plaats daarvan eet je meerdere kleine maaltijden gedurende de dag. Neem de tijd om te eten en kauw goed. Tevens komt er meer speeksel vrij tijdens het kauwen en het is bewezen dat speeksel het maagzuur neutraliseert.

3. Eet niet voor het slapengaan. Geef je maag twee tot drie uur om je laatste hapjes te verteren voordat je gaat liggen.

4. Het verhogen van je matras of een paar extra kussens kunnen helpen tegen maagzuur tijdens zwangerschap. Het verhogen van je bovenlichaam zal helpen om je maagzuur op zijn plaats te houden en zal je spijsvertering goed doen.
    5. Draag tijdens het zwanger zijn losse, comfortabele kleding. Dit voorkomt de benauwdheid rond je taille en buik.

6. Stop met roken! Roken is niet alleen erg ongezond voor jezelf en de baby maar het verhoogt ook de kans op brandend maagzuur. Roken is een voor veel mensen een gewoonte geworden maar met de nodige discipline en uithoudingsvermogen is het echt mogelijk om te stoppen. Mocht dit niet lukken is het in ieder geval belangrijk om te minderen tijdens zwangerschap (max 5 sigaretten pd)

7. Vermijd het drinken van grote hoeveelheden tijdens de maaltijd, het is al wat krapper in de buik dus veel drinken kan zorgen voor een opgezwollen maag. (Het is overigens wel belangrijk acht tot tien glazen water per dag te drinken tijdens de zwangerschap, maar drink dus kleine slokjes tussen de maaltijden door).

Zo niet alles zal van toepassing zijn want sommige hebben bijvoorbeeld nooit gerookt.. Maar bij deze wat tips..

En ikke ja rennies zijn maagzuurremmers die je tijdens de zwangerschap ook mag gebruiken... ;)

Siesi hoop dat de groene thee met gember bij jou ook werkt. Ik heb wel vaker last van misselijkheid (al van jongs af aan) en bij mij werkt hij perfect... Maar ja ieder lichaam is anders he...

8. Infantem Amor

Oh en wisten jullie dat je beter geen kaneel an gebruiken?! Dit kan voor vroeg geboorte zorgen aan het einde van de zwangerschap.. En je kunt er tijdens de rest van de zwangerschap erg ziek van worden... Mijn beste vriendin en mijn schoonzus is het sterk afgeraden...

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kel, thanx voor de tip van het maagzuur. Het klopt idd van kaneel.. Dit wist ik al. Gebruik het ook niet en ga daarom ook geen peperkoek, appeltaart en dat soort dingen eten. Ik kijk wel uit...haha.

10. Infantem Amor

Ikke, geen dank ;)
    Jij ook dank je wel...

Hmm ben iemand aan het zoeken die gebruik maakt van menstruatiekalender.net... Kan me alleen via uitnodiging aanmelden...

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    kel, dat is lastig.... ik hoop dat je snel iemand vind die daar gebruik van maakt. Eigenlijk stom he, dat iemand anders je uit moet nodigen??? Kun je dan alles goed in kaart brengen van je menstruatie?

12. Infantem Amor

I hope so... En dat is ook raar, dat je uitgenodigd moet worden..
    Mijn temp is beetje vaag aan het doen...
    Ga zo toch eens HA bellen. Ik heb AB-kuur gekregen voor keelontsteking maar heb al sinds maandag koorts en gaat niet weg... Mag ook niet werken met koorts, dus baal wel ontzettend...
    Ook de keelpijn komt telkens terug opzetten...

13. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Kayleigh, ik kan je uitnodigen voor menstruatiekalender.net. PB je e-mail maar even. Hoop dat je snel opknapt (keelontsteking kan echt lelijk zijn) :)

Ikke, hopelijk kun je snel alsnog van de groep af! Ik begrijp dat je geen risico's wil nemen. Wel erg fijn dat je collega's achter je staan.

Siesi, wat leuk, een echo bij het Fontys! Nooit geweten dat dat kan. Geniet ervan! ;) En wat vervelend dat je zo'n last hebt van exceem. Mijn man heeft al jaren last van huidproblemen en heeft zo nu en dan baat bij hele vette zalf.

En hoe is het met de andere dames?

Ik sluit me verder aan bij de vele wachtenden, want ook ik lijk in die modus te zijn beland (?!) .. Mijn ovu - testen zijn nog steeds negatief, maar mijn temp. is al een aantal dagen aan de hoge kant. Is het mogelijk dat ik mijn piek met mijn ovu - testen heb gemist (dagelijks getest tussen 11:30 en 13:00u)? Temp. stijgt doorgaans toch pas na de eiersprong? Zie My Ovulation Chart.

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kel, ik ben benieuwd wat je HA zegt. Het is idd niet goed dat je koorts hebt en weer last van je keel krijgt. Het zou toch wel bijna over moeten zijn toch?

lin, Ja ik ben ook wel blij dat de collega's achter me staan. Gelukkig maar... Is niet bij alle groepen zo. Ik hoop dat ik snel iets van de manager hoor.
    Het kan dat je je piek hebt gemist. Sommige krijgen de piek na het testen en is na een halve dag niet meer zichtbaar ( of heb ik het nu verkeerd ) Het is niet zo dat het altijd 24 uur blijft die piek....daarom deed ik vaker 's morgens een testje en 's avonds nog een keertje... Maar ik kan het ook mis hebben maar dacht dat je hem makkelijk kunt missen als je maar 1x per dag test....

Straks moet ik naar de tandarts...ben benieuwd...vind het altijd wel stom...haha... Met tandenpoetsen heb ik vaker kokhals neigingen. Hoop niet dat ik dat bij de tandarts ook krijg....hihi...

15. Infantem Amor

Linlala, ja die keelontsteking is niks... Heb gevoel van glas scherven in mijn keel... Mijn werkgever (nou ja de planners) gaven aan het niet fijn te vinden dat ze voor morgen ook nog vervang moesten regelen... Ja hallo ik vind het niet fijn nog steeds keelontsteking te hebben en ik vind het al helemaal niet fijn als ik te vroeg begin en hij extra hard weer terug komt...
    Je temperatuur zou normaal na je eisprong moeten stijgen inderdaad, met 0,5 graden ongeveer...

Ikke, succes bij de tandarts... En anders gewoon aangeven dat je dan moet kokhalzen, houden ze echt wel rekening mee..
    En je hebt gelijk... Sommige moeten 2x daags testen en hebben dan nog kans de LH piek te missen...

Het is hier verder maar stilletjes...
    Missen er een hoop...

Jacky doe jij via fb ook mee met die prenatal wedstrijd met jou kindje(s)? Zo ja stem ik op jou kindjes... Iemand anders had mij gevraagd te stemmen, maar als jij mee doet stem ik graag op jou kind(eren)... Maar had een aantal bladzijdes gehad en kon bijv Rivka niet vinden ;) (en het zijn nog al wat bladzijdes dus ga ze niet allemaal af ;))

16. Infantem Amor

Oh heb op eens de drang om heel het huis te poetsen haha...
    Heel het huis staat op zijn kop... Manlief is de aanhanger lossen ;)
    Enne hij gaat maandag beginnen met werken!!! Dan komt er na 4 maanden weer ritme in ons leventje... Want dat was helemaal weg en dan loopt niks zo als gepland hihi...

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Bij de tandarts heb ik maar 2 minuten in de stoel gezeten. Alles was prima :D wel wilde hij nog foto's maken. Dit doet hij om de zoveel jaar. Volgens mij is het alweer heeeeeeeeeel wat jaren geleden dat dit is gebeurd. Ik wist niet of dit mocht, dus heb maar aangegeven dat ik zwanger ben...toen heeft hij geen foto's gemaakt. De ene zegt dat het wel mag en de ander niet....dus ik denk...ik laat geen foto's maken want ik weet dus niet zeker of het schadelijk is voor ons beebje wat aan het groeien is....hihi... Hij vond het wel heel leuk dat ik zwanger was...hij heeft toch beroepsgeheim, dus hij mag niks zeggen :D

Kel, fijn dat je mannetje maandag gaat werken. Heeft hij zolang thuis gezeten dan? Of heb ik iets gemist? Of onthou ik dat gewoon niet??? Heeft hij al iets van die ene sollicitatie gehoord, of is dat waar hij gaat beginnen maandag?? Sorry....neem me niet kwalijk maar af en toe ben ik erg verstrooid. Ow ja...je ontvangt binnenkort een pakketje met 8 stuks ;) Hoe gaat het met je keel?

En het is idd stil hier....ben ik niet zo gewend....haha....

18. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik ben op het moment een stille meelezer:)

Heb zelf niet veel te melden en vind het soms moeilijk om te reageren met al die zwangeren hier:) Denk dat het voor mij eigenlijk wel goed is om er wat minder mee bezig te zijn, maar kan het dan toch niet laten om mee te lezen. Hetzelfde met de ovutesten en temperaturen, kan het gewoon niet laten. Misschien moet ik mijn vriend eens vragen om het hele zooitje te verstoppen. Beide doe ik nu vanaf mei vorig jaar.

19. Infantem Amor

Ukkie, hmm dat heb ik ook ooit eens gedaan en dan ga je toch nieuwe halen en of zoeken is mijn ervaring, terwijl ik normaal niet zo ben...
    Ik wilde er ook minder mee bezig zijn... Maar als het werkt is het super... Is toch niet erg dat je minder mee praat...

Ikke, haha nee mijn keelpijn is een hell... Morgen terug naar HA, want AB-kuur heeft gewerkt maar niet geweldig... En blijf koorts houden... En hij was al 4 maanden thuis... Hij is hovenier, dus in de winter maanden is er vaak minder werk... Bij deze baas waar hij nu gaat werken (ja dat is idd van die sollicitatie ;)) kan hij ook in de winter werken want dan doen ze interieur beplanting of ze gaan naar Frankrijk (in de zomer trouwens ook) bomen snoeien op vakantie parken... Daarom moet hij dan een week weg, hoop niet te vaak, maar hij was helemaal blij, dus vooruit dan maar...

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ukkie, blijf maar gezellig mee lezen. Ik snap je helemaal. Bij ons is het ook niet vanzelf gegaan dus snap je gevoel heel erg. Verstoppen heeft denk ik idd geen enkele zin. Dan wordt die drang nog groter, wil je het perse vinden, kuur je het op je vriend/man af en ga je regel recht naar de winkel...tenminste....ik denk dat ik zo in elkaar zou zitten...hihi...

Kel, Ow wat fijn dat je mannetje de baan toch heeft aangenomen!! :D Gefeliciteerd voor je mannetje! Super. Maar idd.... ik hoop ook niet voor jou dat hij vaak weg moet. Maar dat is ook nog wel te overleven....maar evengoed oop ik maar dat het een enkele keer is voor je... Succes vandaag bij de HA of ben je al geweest? Wat zei ze/hij?? Is een ze toch? In ieder geval zou ik zeggen...doe lekker rustig aan.

Hier vandaag nog lekker een dagje vrij. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen zin meer heb in het werk. Erg he... Ik hik nu al tegen de aankomende 4 dagen aan. Ik ben zo ontzettend moe...vroeg wakker en toch weer verder willen slapen... ik ga dat echt niet trekken denk ik. Heb ik 2x laat/vroeg achter elkaar en morgen op zondag nacht wordt ook nog de klok een uur vooruit gezet. Nog korter slapen :$ Pff.... och ja....Ik wil echt eerder stoppen op de groep........... hihi...

Deel Deze Pagina