Spannend!!! Ik heb nu ook ontzettende krampen... Net alsof ik ieder moment ongi kan worden... Nou ja ik houd er niet echt rekening mee, zal over maand of 2 wel weer ongi worden... Hoe laat moet jij?
Ik heb om 14.20 een afspraak in Geldrop inderdaad... Jij laat zeg...!! Ben benieuwd, mijn vriendin is nu naar de gyn voor (hoogste waarschijnlijk) de laatste controle echo in Veldhoven. Van een eventuele zwangerschap ga ik al niet uit, want volgens mij schommelt mijn temp daar te veel voor..
Spannend voor je vriendin. Gaat ze in het ziekenhuis bevallen. De afdeling gynaecologie gaat daar aanstaande donderdag verhuizen naar de nieuwe afdeling. Mijn afspraak is inderdaad erg laat. Maar liever wat later op de dag dan nog weken moeten wachten. Het MMC heeft zelfs avondspreekuren. Ik kan uit jouw lijstje ook niet echt een eisprong halen Zal in ieder geval voor je duimen.
Mijn eisprong is op cd 11/12 geweest... Toen gaf mijn lijstje en mijn ovu testen een eisprong weer... Maar die temp erna kom ik geen wijs uit, die wisselt zo erg van hoog naar laag... Ja dat is waar liever laat dan nooit Mijn vriendin gaat in het zkh bevallen... Heeft IVF gehad dus het moet... 16 april is ze uitgerekend... Had ukkie al wel verwacht, maar blijft goed zitten... En die kleine van mijn schoonzus zou rond 27 april komen. Maar is al weer 5 daagjes oud... Dus ja...
Ukkie, ik temp. morgen gewoon alleen als mijn wekker gaat. Misschien vanavond maar wat minder thee drinken in de hoop dat ik doorslaap. Kelly, ik kom ook niet helemaal wijs uit jouw kaartje. Heb je er nog geen op FF? En had jij je ei nu 'gezien' of 'gevoeld'? Vanmorgen de verwijzing bij mijn huisarts opgehaald. Uitslag formulier stond boordevol abacadabra, maar de zin 'Beiderzijds multifolliculair en passend bij een PCO beeld' begreep ik wel Ik snap het niet, ik voldoe verder aan geen één van de symptonen (overbeharing, overgewicht, acne) die passen bij PCO. Na het ophalen van de verwijzing direct doorgegaan naar de afdeling Gynaecologie (druk dat het was daarbinnen ) van het MMC EHV om een afspraak te maken, maar kreeg daar te horen dat ik eerst een aantal formulieren in moet vullen alvorens terecht te kunnen bij de gynaecoloog voor een zogenaamd oriënterend fertiliteitsonderzoek. Eén van de vragen op dit formulier is hoe lang we bezig zijn met het maken van een kindje. Moet ik hier eerlijk opschrijven dat ik een half jaar geleden ben gestopt met de pil of moet ik het iets minder 'duidelijk' beschrijven? Verder voel ik me niets prettig de afgelopen dagen. Merk dat bovenstaande veel indruk op me heeft gemaakt. Ik ben hierover verdrietig en behoorlijk humeurig, maar heb ook last van mijn borsten en buikkrampen. Bah, bah, bah! :x
Lin, je kunt inderdaad gewoon opschrijven dat je een half jaar geleden met de pil bent gestopt. Wij hebben overigens eerst een afspraak met de gyn gehad voor we met de onderzoeken zijn gestart vanwege mijn prikangst. Je kunt ook aangeven dat je meteen de onderzoeken wilt. Ik had ook mijn temperatuurlijstjes meegestuurd, maar volgens mij hebben ze daar niet eens naar gekeken. Ze had er in ieder geval niets over gezegd tijdens de eerste afspraak. Ben benieuwd welke gyn je krijgt, heb de laatste 2 keer een andere gehad dan de eerste keer omdat die eerder plek had maar ga nu niet meer wisselen. Hopelijk heb je wel alle vragenlijsten want wij misten die van mijn vriend
Hey meiden!! @jacky MOOOOOOOI!!Begint al weer een mooi buikje te krijgen..Ik vind zwangere buiken altijd zo mooiLief dat je er wel bij schrijft dat je hoopt niemand er pijn mee te doen..is lief dat je daar aan denkt..ik denk dat dat voor de meesten al voldoende is..dat je weet dat het niet bij iedereen gaat zoals ze graag zouden willen...Maar dat betekent niet dat je niet trots mag zijn op je mooie buik!! @Kel..nog ef doorzetten..bijna naar gynaecoloog..Hoe gaat het met Iggy en Dragon..al gewend aan hun nieuwe villa? @Linlala..belangrijk bij het meten vanje temp is dta je altijd om dezelfde tijd meet...Dat is dan ook je referentiewaarde...dus je gaat uit van of de temp 's nachts, of ;s morgensvroeg.Ik zou adviseren om de temperatuur 's morgens te meten..en deze ook als leidraad te gebruiken op zoek naar je ovulatie.. "s nachts is je basale lichaamstemperatuur sowieso lager..Succes meid!! En dat beiderzijds multifolliculair passend bij PCO beeld, kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt...staat er nergens hoeveel follikels aan beide eierstokken zichtbaar waren? @All, ik ben vanmorgen weer geweest voor een inwendig onderzoek..follikel is nu 20 mm...baarmoederslijmvlies was erg mooi gegroeid, aldus gyn..Mijn eitje staat op springen alsus gynaecoloog.Zoals het er nu naar uitziet..verloopt bij mij alles normaal zei ze..Is toch wel een opluchting dat bij mij wel alles dna okay zal zijn..de kans op een zwangerschap is dan toch groter als wanneer beide verminderd vruchtbaar zijn..maaaaaar mijn cyclus is nog niet af, maar het zag er allemaal netjes uit zei ze..Nu overmorgen terug.. Groetjes Liz
Joehoe Liz! Normaal gesproken temp ik inderdaad iedere ochtend op hetzelfde tijdstip. Als ik de afgelopen dagen ook uit moet gaan van die temperaturen betekent dat een fors hogere temperatuur en dat is dan goed nieuws Omdat ik waarschijnlijk, ondanks alles, afgelopen maand wel een eisprong heb gehad (kijkend naar mijn temperatuur) is er nog steeds een klein kansje op een zwangerschap Hoop doet leven! Ik kon in het formulier niet terugzien hoeveel follikels er zaten, wel dat de ligging van mijn uterus AVF ?) is en dat deze een normale vorm heeft. En de dikte van mijn endometrium is 0,9 cm. Ik heb geen idee wat dat betekent overigens En wat fijn dat het er bij jou zo goed uit ziet! En inderdaad, de kansen op een zwangerschap zijn ieder geval al groter als het bij jou allemaal goed gaat. Wanneer loopt je cyclus af? Hopelijk wordt het gewoon een vette voldoende En Jacky, inderdaad een erg mooie buik! Geniet ervan
Hoi Linlala, Ik hoop echt voor je dat je een eisprong hebt gehad en er een kans is op zwangerschap!!Positief blijven!!! Het endometrium is het baarmoederslijmvlies..je uterus is je baarmoeder en de AVF betekent anteversie-flexie ..dat is de ligging van je baarmoeder.Het betekent dat je baarmoeder een beetje naar voren is gekanteld en het is de meest voorkomende ligging van de baarmoeder..dus dat is goed!!' Soms handig als je verloskunde hebt gestudeerd, maar meestal niet..vooral niet nu..Ik zit nu nog maar op dag 12 van mijn cyclus..dus het duurt nog even..maar ik verwacht geen pos test aangezien wij volgens de gyn, maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans hebben om op een normale manier zwanger te raken.. Groetjes Liz
Hoi Meiden, Het is alweer ff geleden dat ik er was, maar ik ga proberen op de belangrijkste dingen te reageren. Mocht ik iets vergeten: sorry... Ikke: twee wondertjes, joepie!!! En een geweldige echo!! Genietze meid!! Kel: Proficiat tante!!!! En eindelijk naar de gyn! Liz: Je hebt de baan!!!! JOEPIE!!! Proficiat meis!! En goed om te horen dat bij jou alles goed is. Dat is idd een erg fijne factor in dit traject! Ben je er al iets rustiger onder? Jeetje: Mooi buikje Lin: Hopen dat het goed nieuws is deze maand. Helaas kan ik je echt niet helpen met temp.kaartjes, want ik heb het nog nooit gedaan. Ik moest ook een hoop papieren invullen voor de 1e afspraak, maar mocht de afspraak wel alvast maken. Jij niet? Ukkie: ook jij naar de gyn, mooi! Kan er eindelijk verder gekeken worden. Hier: hier gaat alles goed. Vorig weekend werd ik ontvoerd door mijn mannetje voor een verrassingsweekendje weg. Zo leuk! Verder gewoon aan het werk enzo, niks bijzonders. Nog steeds aan het wachten op mijn 1e ongi na het stoppen met spuiten. Ik ben nu 2,5 week gestopt, dus hoop dat het snel zal komen. Maar het kan nog zo 1,5 week duren. We wachten maar af... As donderdag naar Gent om het traject voor poging 2.1 te bespreken. Ben benieuwd. Ik weet iig dat ik geen pil meer wil. Daarnaast ben ik een heel stuk rustiger, heb het voor nu grotendeels los gelaten. Ik heb bij poging 2 zoveel gedaan om het resultaat te optimaliseren en wat was het resultaat. Nu doe ik gewoon wat ik altijd doe. Ik neem wel vitamientjes (etos zwanger worden + omega 3), zorg voor beweging en rust, maar daar laat ik het ook bij. Ik hoop alleen wel dat ik ongesteld ga worden, want dan kan ik een beetje uitrekenen wanneer de volgende poging is. Dan kan ik ook weer dingen gaan plannen, zoals een lekker weekend Parijs met een vriendin Dat is nu wel ff lastig. Maar ja, komt goed!!!!
Even een heel gekke vraag voor de dames met een hond: Reageert jullie hond raar op jullie in bepaalde perioden van je cyclus? Wij hebben een toller en een teckel. De toller doet hetzelfde als anders, alleen de teckel wordt sinds een dag of 5 helemaal gek van mij. Is continue in de buurt, besnuffelt me helemaal, piept als ik hem dan geen aandacht geef, enz. Dit heeft hij nog nooit gedaan. Het lijkt wel of ik een andere geur heb ofzo, zo reageert hij iig. Herkent iemand dit??
Kiekske, ik heb nog geen afspraak mogen maken. Aan de hand van de antwoorden die ik heb beschreven op de formulieren wordt er gekeken welke onderzoeken ik precies nodig heb, binnen twee weken krijg ik - en manlief - hier bericht over. Informatief gesprek behoorde tot de mogelijkheden, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Wat leuk dat jouw mannetje je heeft ontvoerd! Waar zijn jullie heen geweest? Knap dat je het wat meer los hebt kunnen laten. Hopelijk heb je met die attitude snel resultaat! En wat je vraag over je hond betreft.. Ik herken dit niet. Moet ik er wel even bij zeggen dat mijn hond een teefje is. Wel bijzonder dat de teckel dit niet eerder heeft gedaan. Hm, misschien een verandering in je hormoonhuishouding t.o.v eerdere keren? Honden pikken dat doorgaans goed op.
Kiekske, even reactie op je laatste berichtje... Doe eens een testje... ... Kan je niks beloven, maar veel dieren reageren op zwangerschap ... Dus wie weet is er een wonder gaande...
Kiekske, thanks... Ja eindelijk, na aandringen dat ik een andere arts wou en deze arts heeft mij wel door gestuurd... En al vast succes voor donderdag, hoop dat ze je deze ronde wel kunnen helpen...
Mijn temp, is vanmorgen omlaag gekelderd dus mijn menstruatie komt eraan. Vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan maar die was zoals verwacht negatief. Ben overigens benieuwd wanneer mijn menstruatie doorzet..
Hmm Lin, jammer zeg... Wanneer zou je eigenlijk kunnen testen? Mijn NOD is zaterdag, heb wel "klachtjes" maarja mijn lijf laat me toch al vierkant in de steek, dus durf niet te testen... Denk toch dat het niet raak is...
Volgens FF is mijn nod ook a.s. zaterdag. Bedenk me nu dat ik dan best vroeg was met testen. Heb vandaag veel last van lage buikpijn Vanmorgen nare steken 'achter mijn venusheuvel'. Volgen jullie het nog? Als we zaterdag nog niets wijzer zijn testen we gewoon samen, Kelly!
En zijn 2 dames die mij zeggen dat ik een testje moet wagen... Maar ja dan is er wel weer teleurstelling als het iet zo is... Twijfel slaat hard toe...