Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Een nieuw topic om verder te kletsen, aangezien we inmiddels allemaal al lang en breed mama zijn..
     
  2. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Goed idee om hier verder te gaan.

    @Saar: Fijn dat het weer beter met je gaat.
    Heerlijk zeg... 6 uur tussen de voeding!

    @Prutske: Was L. ook erg onrustig met zijn armen? Hier werkt de puckababy ook goed.

    @Nono: Leuk cadeau. Amy groeit hard zeg!
    Zielig dat ze verkouden is.. slaapt ze er ook slecht door of heeft ze er niet veel last van als ze ligt?

    @xDoo: Lekker hoor in bad. Wij nemen Jens af en toe mee onder de douche, vindt hij heerlijk en wij ook!

    @Bailief: Fijn dat je zo snel opknapt.
    Ik vind het knap van je dat je nog kolft en doorgaat met de bv.
    Voor mij was het wel een reden om te stoppen toen Rich weer moest gaan werken, zag het niet zitten om naast de voedingen nog te moeten kolven.

    @Staffie: Leuk he dat brabbelen, kan ik ook echt van genieten.

    Ik krijg mijn eigen broeken echt nog niet dicht, terwijl mn buik niet onwijs dik meer is ofzo. Zal wel in zn geheel wat dikker zijn, helaas.

    Afgelopen 2 nachten heeft Jens eindelijk in zijn eigen wiegje geslapen. Als hij onrustig is geef ik mijn pink, kan ik zelf lekker in bed blijven liggen!

    Vandaag alweer 6 weekjes oud, tijd gaat super snel.
     
  3. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Gevonden!

    Me, hij mepte zich steeds wakker s nachts.
     
  4. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Me88: Ook echt een jongen Jens. Leuk pakje ook, heeft Jefta ook:p Ik hoop ook dat die 6 uur niet eenmalig waren, maar goed je weet het niet. Die broeken kan ook aan je heupen liggen, want je word m.n. daar breder. Wat goed dat Jens in zijn eigen wiegje slaapt. Wil je dat hij gaat duimen of geen van beiden.
     
  5. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Ideaal dan he zo een puckababy voor die maaiende armen!

    Saar, ik hoop dat je nachten lekker zo blijven!
    Aan de ene kant heb ik liever een speen, omdat ik denk dat dat makkelijker af te leren is (afpakken).
    Aan de andere kant is een duim weer makkelijk omdat hij die zelf kan vinden.
    Vingers zijn volgens mij nog beter, daarvan gaan de tanden niet naar voren staan.
     
  6. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.669
    354
    83
    Zuid-Holland
    #6 Staffie84, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014
    Gevonden:D
    Lastig om te reageren op het vorige topic haha

    @Me88
    Wat een heldere ogen:D
    Mooi mannetje!
    Fijn dat hij nu ook in zn eigen wiegje slaapt, kan jij ook lekker slapen

    Hier gaat het nu iets beter met de Nutriton.
    Was gewoon echt teveel voor dr denk ik, nu geef ik voor de voeding 5ml van het papje en na de 1e borst nog 2 ml. Soms drinkt ze dan nog wat van de 2e en anders is het klaar.
    Ze spuugt nu nog wel maar niet te vergelijken met vorige week ;)
    Wel heb ik het idee dat ze nu meer krampjes heeft maar dat zou kunnen omdat de darmen moeten wennen aan de Nutriton dus wacht dat nog ff af.

    Wel ben ik erg alert op KMA..
    Ze heeft best wat pukkeltjes in dr gezicht, bureau zei babyacne maar ja, kan ook een kma zijn. Dus als ze nu nog blijft spugen of veel kramp dan ga ik eens een paar dagen geen koemelk nemen is kijken hoe het dan gaat.

    Ook is N. nog steeds/weer verkouden...kan ook een symptoom van KMA zijn..gelukkig heeft ze er geen last van, op een licht verstopte neus in de ochtend na. Dan zitten er echt droge groene snotjes maar na wat zoutwater en het badje laten ze los.
    Hoop wel dat het nog een keer over gaat, heb al gedacht om anders de huisarts te bellen maar ja, wat kan die doen? Ze is verder niet ziek ofzo

    Slapen gaat nog steeds goed, alleen slaapt ze s'avonds nu zo lang.
    Meestal meld ze zich wel na 3/4 uur maar nu ligt ze alweer sinds 17.30 uur te slapen. Eerder maakte ik dr dan na 4 uur wakker maar denk dat ik het nu maar niet meer doe.
    Ik wacht nog wel even af en anders wil ik voordat ik ga slapen proberen of ik dr slapend aan kan leggen.
     
  7. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.669
    354
    83
    Zuid-Holland
    Over maaiende armen:D:D

    Hier een dame die juist zeer gefrustreerd met dr armen gaat "maaien" als ik deze onder de deken doe haha
    Ik heb het dekentje dus onder de oksel ipv tot op de schouders, want dan gaat ze net zo lang tekeer totdat ze dr armen er boven heeft:D

    S'nacht, krijgt ze dus wel een romper aan met lange mouwen en een pyamaatje en ze voelt ook niet koud aan, behalve dan dr handjes
    dus we laten het maar zo
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ook gevonden! :)

    Alleen weet ik nu al niet meer wat er geschreven was in het vorige topic terwijl ik het net gelezen heb. Ik ben echt een vergiet.

    Me88, wat een leuke foto! Hij ziet er al zo groot uit als ik dat vergelijk met I.!

    In welke maat zitten jullie kindjes nu? Hier natuurlijk nog steeds 50 en dat zal ook nog wel even zo zijn denk ik.

    Saar, goed te horen dat het beter met je gaat! Lijkt me ook wel superpittig hoor, 2 jonge kinderen en dan ook nog eens die wond van de keizersnede.

    Prutske, jullie hebben echt al top nachten zeg, fijn!

    Staffie, he wat zielig voor N. dat ze er telkens maar niet af komt :(. I. doet precies hetzelfde met haar armpjes haha.

    Ik merk dat ik steeds meer nadenk over de bevalling en erna. Ik vind het zo erg dat I. het zo slecht gehad heeft, voelt een beetje alsof mijn lichaam ons in de steek heeft gelaten. Ze moest ook beademd worden nadat ze eruit was, daar zijn foto's van en je ziet daarop dat haar handjes er echt al dood uit zagen... heel heftig. Gelukkig is ze op de rest van de foto's roze maargoed, het laat me wel goed zien hoe slecht ze het had. Ik vind dat een heel eng idee.
     
  9. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Me88: Ja lastig he?! Ik heb zoiets laat ze maar duimen. Kunnen ze niet kwijtraken en ik vind een speen gewoon niet leuk.

    Staffie: Lastig hoor met al dat spugen. Ik weet niet hoe dat met KMA zit, maar je zou het natuurlijk kunnen testen. Is voor jezelf even een paar dagen lastig want melk zit in heel veel dingen natuurlijk maar goed dan weet je het ook. Is het nog gelukt met slapend aanleggen? Hier doen ze het allebei niet.

    Bailief: Heftig hoor, niet onderschatten! Zorg ook dat je vragen op papier hebt voor de nacontrole zodat je dingen helder kunt krijgen voor jezelf. Is heel belangrijk voor het verwerken. Ik weet niet of je vriend meer heeft meegekregen van alles?

    Maaiende armen: Hier niet al te veel last van volgens mij. Jefta slaapt in een slaapzakje 's nachts en nog gewoon in zijn kleren. Pyjama doe ik pas als hij doorslaapt of als ik een avondritueel in wil voeren.

    Kledingmaat: Gisteren een pakje maat 62 aangetrokken, maar dat is van Feetje. Valt meestal klein. Maar goed hij gaat natuurlijk naar 62 toe.

    Hier weer maar 1 voeding vannacht. Echt lekker. Nu hopen dat er steeds meer tijd tussen komt;) Hoe laat geven jullie de laatste voeding? Wij doen standaard om half 10 aangezien we dan zelf ook naar bed gaan. Is wel zo lekker dat je dan zelf ook gaat slapen.
     
  10. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Saar, lekker zeg maar 1 voeding! Hier vannacht eigenlijk geen enkele voeding. Om half 12 had ze honger terwijl ze om half 11 ook nog gedronken had, dus toch maar weer wat gegeven en toen heeft ze geslapen tot 6 uur. De laatste fles is hier altijd rond 12 uur. Hoe graag ik ook eerder naar bed zou willen, ze is elke avond wakker vanaf een uur of 8 tot 12 uur.

    Ik ga het inderdaad opschrijven want het is heftiger dan ik in eerste instantie dacht, maarja het besef komt duidelijk later pas. Mijn vriend heeft alles meegekregen behalve het kritieke stuk gelijk na de bevalling, hij mocht toen niet gelijk naar I. Pas toen ze een beetje bij kwam en er eindelijk (duurde een eeuwigheid voor mijn gevoel) een schreeuwtje uit haar kwam mocht hij erbij.

    Ik merk ook dat ik het doodeng vind om weer zwanger te worden, of dat die kans bestaat zeg maar. Natuurlijk ga ik wel aan de anticonceptie maar nog steeds blijft dat gevoel. Ik ben echt het vertrouwen in mijn lichaam kwijt.

    Veel geklaag van mijn kant, sorry. Ik heb geloof ik de behoefte om het op te schrijven :)

    Zometeen komt een vrouw van het cb voor het huisbezoek. Die hebben we nog niet gehad omdat I. nog in het ziekenhuis lag toen zij het gepland hadden. Vrijdag moeten we naar de kinderarts voor controle, we gaan dan ook nog even langs de neonatologie. Ze vroegen ons meerdere keren of we I. nog wel even kwamen showen als we voor controle moesten :).
     
  11. xDoo

    xDoo Fanatiek lid

    18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden
    Ff snel kleine update van mijn kant.
    Het lijkt er op dat ik een borstontsteking heb :( moet vanmiddag bij ha langs.
    Plekje op mn borst is knal rood warm harde melkklier en pijnlijk.
    Nu voor voeding warm houden en elke x die borst als eerste geven daarna koelen
    Hoop zo dat snel weg trekt! En dat borstvoeding kan blijven geven!
     
  12. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    He wat vervelend, xDoo! Hopelijk ben je er met een kuurtje snel af en kun je gewoon bv blijven geven.
     
  13. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Bailief: Goed hoor om te doen. En er over blijven praten net zolang het niet meer nodig is. Lijkt me heel heftig wat je mee hebt gemaakt en je maakt het dan zo in een roes mee. Kan nog komen he dat ze eerder naar bed wil voor de nacht. Op zich is zo'n ruk ook wel lekker. Ach ze zijn nog zo klein. Wij gingen dan trouwens zelf gewoon half 10 naar bed en evt. klein lampje aan. Op die manier deden we het bij Hanna ook en gingen ze zelf ook al snel om half 10 slapen, maar misschien hebben we gewoon mazzel. Hoe gaat het met kolven? Succes met de mevrouw van het cb. Lekker even showen met I.

    Xdoo: Stoppen met een borstontsteking is meestal niet zo handig. Je moet eerst zorgen dat de ontsteking weg is. Heb je zelf ook koorts? Ik doe altijd voor de voeding koud compres en dan tijdens het voeden hete.

    Hier vanmorgen naar de apotheek gelopen. Die is dichtbij de supermarkt dus de volgende stap is met 2 kids naar de supermarkt. Ik heb fikse last van mijn buikspieren door het tillen. Krijg echt spierpijn. Wel duidelijk dat ze er nog zitten fieuw.
     
  14. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Saar, gaat dat een beetje, met 2 kinderen op pad? Heb je Hanna ernaast lopen of hoe doe je dat?

    Kan me goed voorstellen dat je last hebt van je buikspieren! Dat zullen we vast ook nog wel even houden met alles wat we doen. Hoe ziet jouw buik er nu uit? Ik merk dat die van mij nu weer iets aan het slinken is, gelukkig! Maar het vel hangt er nog steeds bij als een zak...

    Het is ook heftig. Het ergste is eigenlijk nog dat niet iedereen begrip heeft voor de situatie. Wij zijn alles rustig aan het oppakken, willen ook niet teveel bezoek voor I. en alleen op bepaalde tijden maar dit wordt niet door iedereen gewaardeerd of aan gehouden. ''want we zijn nu toch gewoon thuis en alles is toch goed?''. Erg frustrerend!

    Dat kunnen wij ook nog wel proberen, gewoon met haar naar bed en wie weet lukt het haar vanzelf om eerder in slaap te vallen. Ik ga haar vanavond ook een grotere fles geven. Ze krijgt nu flesjes van 80cc maar voor het slapen gaan lijkt ze daar niet genoeg aan te hebben. Dan drinkt ze een uur later nog een fles leeg, laat ze wel wat van staan. Misschien dat ze dan ook al makkelijker in slaap valt.

    Oh, ik heb trouwens een draagdoek besteld. Vandaag wordt die bezorgd.

    De vrouw van het cb was aardig. Ze vond dat ik overkwam als iemand die heel goed kan inspelen op de behoeften van I. Ze zei ook dat ik vast veel adviezen zal krijgen en dat er veel bij zal zitten waar ik geen goed gevoel bij zou hebben. Dan moest ik het ook niet doen zei ze, echt alleen doen waar ik me goed bij voel. Dat had ik nou echt niet verwacht van het cb.

    Kolven is erg vermoeiend, ik trek het ook even niet zo goed moet ik zeggen en ik twijfel hoe lang ik er nog mee door kan gaan. Die productie wil ook niet meewerken :(
     
  15. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    @Staffie: Fijn dat het spugen minder is.
    Als ik Jens zn armen strak onder de deken stop wordt ie ook boos en komen ze er al snel weer bovenuit.
    Hier ook nog geen pyjama's.

    @Bailief: Hij lijkt misschien groot, maar hij zit nog steeds in maatje 50. Gister gekeken of hij maat 56 al past, maar hij verzuipt er nog in haha
    Het is ook moeilijk, weten dat je kindje het zo zwaar heeft gehad (Jens heeft het de laatste uren ook echt niet fijn gehad in mijn buik)

    @Saar22: Als het een speen wordt heb ik daar verder geen problemen mee. Maar zodra hij wat groter is zal de speen wel in bed blijven. Vind het niks als kinderen de hele dag (en vooral buiten) met een speen in hun mond lopen.

    Neem je Hanna dan lopend mee? Gaat dat goed of probeert ze je lekker uit?

    @xDoo: Vervelend. Mijn kraamverzorgster zei dat ik bij harde plekken eerst warm moest maken en daarna tijdens het voeden/kolven de plek moest masseren.
     
  16. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Bailief, ik kan alleen maar zeggen duidelijk zijn tegen iedereen! Uiteindelijk ben jij degene die de agenda plant. Als mensen het er niet mee eens zijn komen ze toch gewoon niet?! Raar hoor, maar laat je niet overrulen! Je rust in ieder geval zelf ook als je gewoon op bed gaat. Is ook belangrijk voor je productie. Je zou nog domperidon kunnen proberen, maar ik weet niet wat voor spul het precies is hoor. Heb er weleens wat over gelezen. En 's nachts kolven is ook goed voor je productie he?! Maar als je er geen leuke moeder meer van bent en het je opbreekt tsja. Je moet de keuze zelf maken.
    Welke draagdoek heb je besteld?
    Zo te horen heb je het getroffen met het cb. Hier echt niet.
    Buik is redelijk terug. Elke week wordt'ie weer normaler. Maar er zit een kuiltje bij het litteken en daarboven is nog een stukje wat boller is. Maar joh 9 maanden op en 9 maanden af he?! Iedereen staat er hier versteld van hoe slank ik weer ben. Dus dat is super.

    Heb ik net Jefta op schoot voel ik ineens nattigheid. Zit hij van onder tot boven onder de poep... Haha heerlijk die borstvoeding.

    Ik heb voor Hanna een meerijdplankje, maar daar wil ze niet op. Ze loopt gelukkig erg goed ne moet me een hand geven. Zondag neemt mijn zus een tuigje voor om haar pols mee die krijgt ze dan om, want een hand geven wil ze niet altijd.
     
  17. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Hij kan het maar kwijt zijn he ;)

    Zo een tuigje is dan wel handig ja!
     
  18. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Ja dat denk ik wel dat dat handig is. Heb geen duowagen maar een fietskar gekocht, maar fietsen lukt nu nog niet. Mag ook nog niet met Jefta. Maar heb er al wel zin in!
     
  19. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Leuk een fietskar :)
    Kan je Jefta daar dan straks met de maxi cosi inzetten?
     
  20. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Nee zit een babyschaal bij. Hanna zit er al even in en die kan er naast. Vind ze vast fantastisch! Alleen vond ze het ook helemaal leuk.
     

Deel Deze Pagina