Hoi ik heb gelezen ( 2010-2012, al gesloten) dat er mensen waren die na positieve test doorgaan met inbrengen van Utrogestan. Dit deden ze omdat rond 5e week sommige vrouwen moeite kregen met aanmaken progesteron...ook waren er sommige die rond die periode bloedingen kregen en dus VM. Utrogestan zou deze bloedingen tegenhouden. Zijn hier mensen die bekend zijn met doorgaan utrogestan? Is dit dan op eigen houtje of staat zh erachter? (Toen nl in Ned. Nog niet echt terwijl het wel baat had bij aantal) Heb vorig jaar een VM gehad en nu in afwachting van test 5 sept. Wil het ook aan zh gaan vragen als het hopelijk zover is, maar hoor graag ervaringen van anderen zodat ik wat sterker sta in mijn evt vraag naar hen toe...
Ik weet niet anders dan dat je door moet gaan met utrogestan.. Je stopt als je op de testdag een negatieve test hebt of als je voor die tijd al ongesteld wordt, anders niet..
In mijn ziekenhuis is protocol dat je stopt na de positieve test. Heb je reden aan te nemen dat je niet voldoende progesteron aanmaakt? Ik zou dit zeker in overleg met je ziekenhuis doen, maar wellicht staan ze er helemaal niet negatief tegenover?
Dat hangt van je situatie af. Indien je een tp in een kunstmatige cyclus hebt moet je de utro blijven doornemen omdat je lichaam zelf geen hormonen aanmaakt. Indien je zwanger ben neemt de placenta pas in week 12 de hormoonregulering van het lichaam over. Indien je een tp hebt in een eigen cyclus stopt men regelmatig op het moment van een positieve test tenzij er in het verleden reeds problemen zijn geweest of je hebt een probleem in je hormoonhuishouding. Utro ondersteunt de innesteling, maar een lichaam met een gezonde portie hormonen zou dit alleen aan moeten kunnen. Er is hierbij niet echt een vaste richtlijn. Hangt af van arts tot arts. Het kan alleszins geen kwaad om het door te blijven nemen.
Hoi geen directe reden, maar zou mogelijk oorzaak kunnen zijn van mijn VM....ik wil vragen aan zh me daar paar keer op te testen, maar ben bang dat ze dat misschien niet doen (ook door die verhalen die ik heb gelezen) kan ik zoiets eisen? Shadixxx, heb je het nu over een zh in Nederland of DD? En hoeveel is dan standaard om in te blijven brengen weet je dat? Karrijn: ik heb terugplaatsing met IVF gehad, dat is kunstmatig toch? (Sorry als ik nu hele domme vraag stel) kan me alleen niet herinneren dat ik vorige keer door moest gaan. Heb toen met 5/6 weken VM gehad. Nu derde poging en wil natuurlijk geen risico lopen en gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan....
Sommige vrouwen hebben een goede menstruatiecyclus. Ze zijn regelmatig, ze hebben een rijp eitje dat tijdig springt etc. Indien dit het geval is wordt er gekozen voor een tp in natuurlijke cyclus. Zij hoeven geen hormonen te nemen om hun baarmoeder embryo-klaar te maken. Andere vrouwen, zoals ik, hebben geen regelmatige cyclus en moeten hormonen innemen om hun lichaam aan te zwengelen. Zo nam ik eerst suprefact om alles terug stil te leggen, dan progynova om mijn baarmoederslijmvlies te doen groeien en dan utro wat het slijmvlies in een goede staat houdt en dus de innesteling bevordert. In een kunstmatige cyclus heb je een duidelijk medicatie-schema waaraan je jezelf moet houden alvorens je een tp krijgt. Indien je gaat stimuleren om veel eitjes te krijgen ben je altijd kunstmatig bezig omdat hier ook heel veel hormonen aan te pas komen. het lichaam maakt immers niet op een natuurlijke manier zoveel eitjes aan. Begrijp je? Ik vermoed dat jij een tp in je eigen, natuurlijke cyclus hebt. Al je je onzeker voelt zou ik het zeker bespreken met je arts.
Dat laatste is bij mij ook geval, eerst heb ik hormoon decapeptil gebruikt om alles stil te leggen, toen daarbij menopur om te stimuleren en toen pregnyl om eisprong op te wekken, en utrogestan, nu nog steeds dan..... Mijn eitjes groeien nl ook niet goed... Dank je wel voor uitleg, soms voel ik me echt een domme kip, want als ik het dan lees denk ik weer o ja....
Dan heb je nu een 'verse' tp? Ik geraak de draad ook regelmatig kwijt in al de medische mogelijkheden ^^
Het utrogestan gebruik is wisselend bij verschillende ziekenhuizen. Het ene ziekenhuis zegt stop na twee weken, de ander zegt doorgaan tot 12 weken (indien er een zwangerschap is ontstaan), mijn ziekenhuis zegt indien test negatief is nogmaals na twee dagen testen. Test weer negatief dan stop met de utrogestan. Indien test positief dan afbouwen van de utrogestan. 4 dagen 2 keer per dag en nog 3 dagen 1 x per dag en daarna stop. Ik heb ook eens gevraagd om langer door te mogen gaan met de utrogestan en toen mocht ik dat wel omdat het ook geen kwaad kon. Ik had gemerkt dat mijn vroege miskraam in de afbouwperiode van de utrogestan had plaatsgevonden en vond dat geen fijn idee.
Hoi Karnijn ik heb een 'verse' TP gehad een A-tje ( nooit eerder gehad, waren dus wel blij) ben blij dat ik dus niet enige ben die dingen vergeet Zh dacht ook dat ik waarschijnlijk groot deel van traject " gewist" heb door VM.... Hoi Linda klinkt al wat positief, hoop dat zh waar ik zit, Nijmegen, er ook zo over denkt, zou het nl echt willen proberen als het geen kwaad kan. Baat het niet dan schaadt het niet toch? , maar dan heb voor gevoel wel alles geprobeerd.... Nu nog een positieve test 5 sept....
Ik heb tot 12 weken doorgebruikt. Als mijn poging in NL gelukt was had dat ook gemoeten, en bij gelukte poging in DD was dat ook het devies. Ik gebruikte 3x2 per dag.
Een goed mechanisme dat vergeten Ik zou idd de leuze 'baat het niet dan schaadt het niet' gebruiken. Die utro kan enkel maar goed doen. Je bent natuurlijk afhankelijk van de wil van de arts :s Wanneer heb je een tp gehad chimpie? Probeerde het terug te zoeken in dit topic, maar kan het niet vinden. En een A-tje, super! Ik duim voor een plakkertje! Bij ons zeiden ze nooit wat over de kwaliteit, noch over hoe oud ze waren... Had dit toch graag geweten. Ja, wij hebben al een flinke zoon gekregen via het ICSI-traject. Nu afwachtend naar een bloedname. Die ga ik doen als zoontje wakker is. Ik test al een aantal dagen positief, maar nog altijd geen knaltest. Ik ben dus nog voorzichtig. Hoop dat dit goedkomt.