he meiden, ik krijg morgen mijn tweede onstekings remmende en verdovende prik in mijn SI gewricht. na de vast zetting van 3 wervels/vervanging tussenwervelschijven, is mijn SI gewricht nu dus overbelast/onstoken. drie week geleden eerste prik gehad, hielp wel na 5 dagen, nu is het weer zwaar beroerd qua pijn en beweging. heeft hier iemand ervaring?? Helpt de tweede prik of heeft iemand ervaring met het zenuw voor zenuw onderzoeken. Wat we anders evt. Gaan doen ?? heb veel rot onderzoeken gehad maar het injecteren in si gewricht en dan ook nog eerst voelen waar de drukpunten zijn is toch wel erg pijnlijk. ik hoop ervaringen. Te lezen...
Geen ervaringen met de injectie in SI gewricht. Wel in mijn heup, en de derde sloeg eindelijk aan. Heb ook een erg gevoelig SI gwricht en die is bij mij altijd wel een beetje geirriteerd en dat doet al onwijs zeer als daar op gedrukt wordt. Kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Veel sterkte is alles wat ik je kan zeggen!
Ik heb hem gehad is mijn s1 gewricht en was niet prettig. Na 8 uur kon ik pas weer fatsoenlijk lopen en de pijn was na 4 dg weer terug bij af. Uiteindelijk geopereerd. Eerder daarvoor ook hernia weggehaald bij l4/l5. 2e keer dus l5/s1. De pijn is al een stuk minder maar kreeg helaas wel een ontsteking in mijn onderrug. Die is nu weer weg maar klachten als uitval in onderbeen, pijn in heup, kramp kuit en pijn onderrug is waarschijnlijk blijvend. De echte uitstralende pijn is wel weg. Zelf ga uk nooit meer voor een injectie. Kan veel pijn hebben maar dit vond ik verschrikkelijk. Geen verdoving en pats zo een naald van cm of 10 in mijn rugzenuw. Been ging er van de lucht ik. Ik kreeg naast ontstekkingsremmers ook een medicijn wat de zenuw tijdelijk uitschakelde
ik ben ook,erg veel gewend qua pijn. Ben vanaf mijn twaalde rugpatient, 3 hernia's, 2x operatie zelfde niveau, toen vastzetting. En dat alles vind ik minder erg als deze prikken. lovewinnie wat is nu bij jouw de procedure??
lees nu s1. Dus echt je rugwervel (tussenwervelschijf), bij mij nu dus echt het SI gewricht. De zenuw prikken in ruggewervel heb ik inderdaad al meerdere keren gehad dat is ook verschrikkelijk. Al moet ik heel eerlijk zegggen dat in het si gewricht bij mij nog meer zeer doet. ((( er is volgend mij geen andere behandeling als zenuwen platspuitrn,voor een,overbelast/onstoken si gewricht... Of weten jullie wel iets??
novaa: dank je wel. Ja zie er heel erg tegenop,heb al veel in mijn rug gehad maar dit is afschuwelijke pijn.
Bij mij heeft intensieve fysiotheraphie wel wat geholpen maar ik neem aan dat je dat al lang en breed geprobeerd hebt. Wellicht alternatieve geneeswijzes? Ik snap dat je misschien denkt, dat helpt toch voor geen meter. Maar je zou het in ieder geval kunnen proberen. Verder zou ik echt geen oplossing weten. Nogmaals heel veel sterkte!
dank je wel. Fysio inderdaad al gedaan maakte het alleen erger helaas. Alleen die ene keer losmasseren was erg fijn. alternatief vind ik geen punt. Ga al jaren naar een osteo, alleen kan die nog niet veel zolang die onsteking erin zit, alle manipulatie doet extra zeer. Wat zou ik verder nog kunnen proberen? imensa: thanks mop
Ik heb geen ervaring met injectie in SI maar wel in schouder. Helpt maar zozo, volgende week weer naar ortho. Assistente begon over 3e injectie maar ik weet het nog niet. Welk middel spuiten ze bij je, kenakort (weet niet of je het zo schrijft) kan maar beperkt aantal keer achter elkaar. Volgens ortho is vaker achter elkaar spuiten schadelijk voor zachte delen in een gewricht.
mama van Ruben:ik weet zo niet wat er precies gespoten is en gaat worden. Hij heeft het wel gezegd, maar moeilijke naam he.. Hihi als deze niet werkt wil hij zenuw voor zenuw kijken welke mij zeer doet en dan die zenuwen verdoven voor langere tijd. In de hoop dat de ontsteking en overbelasting dan wel weg zijn / met andere medicatie te pakken zijn.
Mijn onderrug en gewricht S1 voornamelijk zit los. Hierdoor draag ik nu overdag een gipskorset. Mijn onderrug is erg instabiel. Laatste optie is vastzetten van onderste wervels maar hiermee wachten we tot de uitval en pijn niet meer te verhelpen of te bedragen is.
Misschien is er met voeding nog heel veel te behalen. Wat jij hebt valt denk onder de categorie reuma (verbeter me ajb als ik het verkeerd heb) en je zou kunnen kijken naar welke voeding je beter kunt vermijden. Sowieso geen suiker meer eten want dat maakt ontstekingen erger. Let op, dat klinkt makkelijker dan het is want in bijna alles zit tegenwoordig suiker toegevoegd. Ook met zuivel zou ik uitkijken want dat schijnt het ook erger te maken. Daarnaast zou je nog accupunctuur kunnen proberen. Beweeg je genoeg verder? Anders zou een paar keer per week zwemmen misschien nog iets zijn omdat je dan 'gewichtloos' bent.
o dat klinkt ook alles behalve prettig. Bij mij is het dus vastgezet l4-l5-s1. Daarna was ik beter als ik ooit ben geweest. Heb opleiding gedaan, 2 dagen stage lopen en 1 dag naar school. Ging prima, tot nu si gewricht overbelast is. Schijnt veel vaker voor te komen na vast zetten omdat je onderrug de schokken niet meer kan opvangen. Bij mij is het echt begonnen na een avond dansen, dat is de trigger geweest. Hopelijk redt je het nog op pijnstillers en omgaan met de pijn ? Wil dat een beetje ? Loop jij ook zo te hannessen met je huishouden??
novaa: ik heb bijna nooit onstekingen, dit is de eerste. Keer ontsteking in gewricht. Eerder waren het altijd hernia /zenuwproblemen. dus het woord reuma is nog nooit gevallen, dat zegt niet dat hetr niet is. Maar het is allemaal verklaarbaar op de hele slechte tussenwervelschijven die ik had... Accupuntuur is zeker nog wel een optie al ben ik zo wel even weer klaar met prikken.. Hihi . voeding zou ik naar kunnen kijken maar het is dus niet echt een onstekingsprobleem. Het is een reactie op een vastgezette rug. Lijkt mij moeilijk tegen te gaan met voeding.komt door de schokken die je maakt en die,mij, rug niet opvangt maar het si gewricht moet doen.
o zwemmen gaat niet goed, ja op mijn rug, maar dan zwem ik tegen iedereen op.als ik op mij, buik in het water. Lig moeten de wervels boven mijn vastzetting in een holle positie en daar zijn ze niet voor gemaakt dus dat wil niet erg makkelijk. Ik wandel veel en dat gaat goed.
Momenteel ben ik herstellende nog van de operatie op 31 juli. Nacontrole was slechter dan gehoopt en nu mag ik me rug dus biet te veel belasten waarvoor ik mijn corset Heb gehad. Huishouden gaat redelijk en moet zeggen dat nu de kindjes op school zitten ik het beter red dan voorheen. Jongste is augustus gestart en kan nu alles op mijn tempo doen. Vanuit school ga ik meteen door met huis schoonmaken en daarna kan ik rustig gaan zitten en bijkomen. De pijn is redelijk onder controle nu. Zat voor de operatie aan 90 morfine, diazepam om spieren te verslappen en 8 paracetamol. Nu enkel nog aan de tramadol. Dat is dus al wel een flinke vooruit gang. Mijn vaste baan in de schoonmaak ben ik hierdoor kwijt en zit nu in de ww met uitstel van sollicitatie plicht en volgende maand moet ik bij uwv komen bij de arbeidsdeskundige om te kijken of ik nog kan werken en wat voor werk ik kan gaan doen. Ik wil erg graag werken maar mag max 3x half uur lopen per dag en licht huishoudelijk werk doen en dan houdt het wel op. Slaap de klok rond en sta elke dag moe op. Gelukkig een man die mijn begrijpt en helpt en regelmatig kookt na lange dag werken, helpt in het huishouden en mee gaat met grote boodschappen etc. Hoe ben jij er onder verder?
Wel fijn om te horen dat vastzetten niet Persee negatief is. Ben zo bang voor de herstel periode na de operatie wat mijn tegen houdt. Hoe is dit verlopen bij jou? En mag je nog werken en zojuist war zijn je beperkingen. Ik wil graag weer aan het werk maar veel wat ik altijd gedaan heb en ook waar ik voor geleerd heb mag niet meer. Magazijn, schoonmaak, kinderopvang etc. Nu ben ik aan het denken wat dan wel kan doen maar er valt zoveel af
nou ben klaar en Niet geprikt. , We gaan na overleg gelijk door voor de zenuw denervatie, platleggen van zenuwen. Omdat de tweede prik toch zeer waarschijnlijk niet gaat helpen of zeer kort. word dan wel verdoofd het gebied.. Jeejj en dan 6/8 naalden in de zenuwen. En tussen die naalden word de zenuw zoals een magnatron zeg maar verbrand. Zenuwen worden uitgeschakeld. 23 okt. Staat het gepland. lovewinnie: revalidatie na vast zetten ging Super, zorgde na 5 weken alweer een beetje voor dochter. Heb het in Ede laten doen. Bij mij dus 2 tuusenwervels eruit en 3 wervels vast. Beste keus ooit was dat. ik ben omscholing gaan doen (zelf betaald) naar financieel administratief medewerker. Lang staan (kassa) , veel bukken en veel tillen is uit den boze