Zus van man heeft een zoontje die heet Jeremy. Wat vinden jullie, kunnen wij ons kindje Jeremiah noemen? Of lijkt dit teveel op elkaar? We zien ze trouwens bijna nooit, maar ja blijft familie!
Hahaha...Mijn zoontje heet Bryan, en ik heb een neef die zoon dr van heet ook Bryan!Ik heb niet zo heel vaak contact met ze, en wist het ook pas toen ik bevallen was.Het scheelt ook een jaar of 11 hoor!Ben niet op kraamvisite geweest of zo...Maar goed niemand die er iets van gezegt heeft....vind het wel grappig!Hahahahah
Mijn nicht heeft een zoon waarvan ik de naam ook heel mooi vind... Ik zie haar eigenlijk nooit... en ik spreek haar ook nooit eigenlijk... Toch ga ik voor een andere naam...
Persoonlijk vind ik dat je dat beter niet kunt doen, maar dat is gewoon een gevoel. Als jij zelf vind dat het kan, moet je je niet laten tegen houden hoor!
Het heeft wel wat van elkaar weg, maar vind het toch wel verschillend. Als ik het hardop uitspreek vind ik dus wel mee vallen. Heb het wel even opgezocht en Jeremy is van Jeremiah afgeleid. Maar dat zullen jullie zelf ook al wel weten. Als dit echt de naam voor jullie is, zou ik het gewoon doen. Anders proberen om een andere naam te vinden, er zijn genoeg mooie Bijbelse / Hebreeuwse namen. Succes met jullie keuze.
ik kom uit een familie met veel dezelfde namen, met als stip op nummer 1 Kees/Cees, soms is dat best irr als je het mij vraagt
ik zou het zelf niet doen. zeker niet als het de zus van je man is. stel dat jullie over een paar jaar toch ineens wat meer contact hebben dan hebben ze toch dezelfde naam.
Vind Jeremiah veel mooier dan Jeremy, klinkt wel anders vind ik. Ik zou niet zoiets hebben van, goh zelfde naam of na ge-aapt.
ik zou t zelf niet leuk vinden als ze bijna de zelfde naam zou gebruiken als mijn eigen kindje... dus zou t niet doen!